Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 20.9.2007 14:29

Konnevesi/Jyväskylä suunnalla niiden kanssa pelattiin tänä kesänä ja voittihan Heinäahon Tuukka Pohjoismaiden mestaruuden. Moottorin luonnetta ja voimaa kaverit kehui kovasti.
Aqina
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
18.9.2007 13:00

ViestiKirjoittanut Aqina » 24.9.2007 16:34

willik kirjoitti:bigbang moottoreita on jokaikinen motogp pyörä. screamereita on supersportit.
Turhaa hiuksin halkomista silti, koska asiaan se ei kuulu. Ja vaikka olis millanen hc moottori niin vaihteistoa se ei rasita hyvin suunniteltuna tai oikeilla öljyillä pätkeekään. Enemmän laatikon, kytkimen toimintaan riippuu moottorista ulospukattava teho eikä sen tehosykäykset tai sytytys väli.

Muistaakseni "screameri" kylläkin tarkoittaa konetta jossa on epätasanen sytytys, tällä tavoin saadaan pirunmoinen teho ulos moposta. Big bang taas ei niin tehokas, mutta helpommin käsiteltävä. Ja Ducatin motogp desmosedici on screameri (vm 2006 ducati motogp pärrässä +260hv kampuralta. Myös kuussatkut on big bang vehkeitä.

En silti mee allekirjoittaa mitään. Paits, että Ducati on screameri.
Ja joo meni off topic.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 24.9.2007 18:18

Saa muuten tätä sxv:tä saksanmaalta "hieman" edullisemmin.
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 25.9.2007 17:33

WPWW kirjoitti:Saa muuten tätä sxv:tä saksanmaalta "hieman" edullisemmin.


Ruotsista melkeen samaan hintaan, mut vähän luotettavammin ;)
Iha jees, sillein ku kelaa...
Jökke
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
17.8.2005 21:20

ViestiKirjoittanut Jökke » 29.9.2007 21:15

Vähän aiheesta poiketen, muttei kuitenkaa paljoo :) : http://www.youtube.com/watch?v=SSlx_IuU ... ed&search=
550
Liittynyt:
29.10.2007 12:45

ViestiKirjoittanut 550 » 29.10.2007 12:55

isoEGO kirjoitti:aprilian huolto-ohjelman mukaan, katukäytössä 6000km välein männät+m-renkaat vaihtoon. harraste ja kisakäytössä 60 tunnin välein.

9000km/90 tunnin kohdalla joutuukin sitten nostamaan koneen pöydälle tarkistuksia varten, jos haluaa huolto-ohjelmaa noudattaa. takuun(jos tollasella sellasta juurikaan on) kannalta varmaankin pakko...


Moi
Miten toi huolto väli juttu nyt oikein meneekään? Tuohon meikän 550 pannuun näyttäis manuaalin mukaan mäntien vaihto väli olevan tuo 90h/9000km.Elikkäs aika pitkäään saa päästää ennenkuin kone auki ja uudet männät kehiin.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 29.10.2007 17:29

550 kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:aprilian huolto-ohjelman mukaan, katukäytössä 6000km välein männät+m-renkaat vaihtoon. harraste ja kisakäytössä 60 tunnin välein.

9000km/90 tunnin kohdalla joutuukin sitten nostamaan koneen pöydälle tarkistuksia varten, jos haluaa huolto-ohjelmaa noudattaa. takuun(jos tollasella sellasta juurikaan on) kannalta varmaankin pakko...


Moi
Miten toi huolto väli juttu nyt oikein meneekään? Tuohon meikän 550 pannuun näyttäis manuaalin mukaan mäntien vaihto väli olevan tuo 90h/9000km.Elikkäs aika pitkäään saa päästää ennenkuin kone auki ja uudet männät kehiin.


suoraan aprilian manuskasta nuo lukemat tohon tälläsin...
kuksikuski
Liittynyt:
16.7.2007 17:24

ViestiKirjoittanut kuksikuski » 2.11.2007 15:27

paljo tossa on tehoo? Ku ei oikee taho lötyä.
spider
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
8.4.2005 15:39

ViestiKirjoittanut spider » 2.11.2007 17:11

kuksikuski kirjoitti:paljo tossa on tehoo? Ku ei oikee taho lötyä.


Bike mittas vakioputkistolla ja vakio ruiskukartoilla 66hp takaselta..jotain reilun 70hp koneelle se sit varmaan teettää ja putkistolla ja ruiskukartoilla voi varmaan saada viä parit hepat irti..
Aprilian palvoja..
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 2.11.2007 17:38

spider kirjoitti:
kuksikuski kirjoitti:paljo tossa on tehoo? Ku ei oikee taho lötyä.


Bike mittas vakioputkistolla ja vakio ruiskukartoilla 66hp takaselta..jotain reilun 70hp koneelle se sit varmaan teettää ja putkistolla ja ruiskukartoilla voi varmaan saada viä parit hepat irti..


ja eikös Biken testissä ollu ruiskun säädöt vähä viturallaan, eli siis takaselta tulee varmaa se 70hp
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 2.11.2007 17:58

6 sivua tekstiä, eikä varmaan yhtäkään sanaa käyttökokemuksista
spider
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
8.4.2005 15:39

ViestiKirjoittanut spider » 3.11.2007 11:50

Mikaeli kirjoitti:6 sivua tekstiä, eikä varmaan yhtäkään sanaa käyttökokemuksista


Ei itsellä mutta on tullu kyseltyä ja luettua joilla tällänen on ollu kisoissa käytössä sekä netissä myynnissä..ja kai niistä testeistä nyt jotakin esimakua vehkeestä saa..
Aprilian palvoja..
kuksikuski
Liittynyt:
16.7.2007 17:24

ViestiKirjoittanut kuksikuski » 3.11.2007 13:10

Eli semmoset 51Kw tuntuu aika vähäseltä ku 600:kin irtoo 80kw
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 3.11.2007 13:42

Se on 550cc V-kakkonen eikä mikään kiljuva rivinelonen.. Siinä vaiheessa kun Aprilian kone alkaa hiipumaan alkaa normi 600cc sportti vasta heräämään.. :roll:
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 16.12.2007 15:56

http://www.youtube.com/watch?v=zDx41gWY ... re=related
Tossois jotain onboard matskuu. Kamalasti alkaa tekee mieli ihan vaa "motoGP" äänien takia haluumaan tommosta :P Lopussa on sitte vielä keltasesta yksmukisestaki ääninäytettä. Ite ei oikeen osaa päättää kummassa on makeempi soundi.. :D