450cc~ supermotot?

JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 28.10.2009 22:13

Kiitosta, tuo 10tkm on jo paljon enemmän ku aattelin. Mites sitte isompaa remppaa, just nokkaketjua ja kiertaria?
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 28.10.2009 23:02

JL- kirjoitti:Kiitosta, tuo 10tkm on jo paljon enemmän ku aattelin. Mites sitte isompaa remppaa, just nokkaketjua ja kiertaria?

Isompiin exc kotareihin saa kuulemma vaihtaa männän ja nokkaketjun ~200h kohilla ja laakereita alakertaa sitte ku alkaa täriseen, noin 300h kohilla. Näin keitaan myyjät puhu. Venttiileistä ne ei puhunu mitää.
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 29.10.2009 17:38

Selvä juttu, todennäkösesti isompaa kotaria (450-530) on just syksyllä tulossa.
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 7.12.2009 23:34

Tietysti huoltoa noin harvoin jos ajetaan katuajoa mutta jos radalla ajaa olisi suositeltavaa vaihtaa öljyt joka ajokerran jälkeen, koska tärkeintä on öljyjen puhtaus. joku perus-öljy käy jos siinä on vain kytkimenlisäaineet, ei tarvi tunkea joka kerta 30e/litra olevaa täysisynteettistä öljyä, tietysti voi jos rahaa on sellaiseen. Suodatin olisi suositeltavaa vaihtaa joka toisen ajokerran jälkeen.

Radalla pojat ovat käyttäneet perus maatalous koneen öljyä, ja kuulemma kun joka ajokerran jälkeen vaihtaa niin pystyy huoletta ajamaan 80+tuntiä ilman männän vaihtoa(suzuki rm-z 450). Itse en ole kyllä ajellut noilla, MIELIPITEITÄ? !
Maskotti^
Pyörä:
kx450f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.11.2004 22:34

ViestiKirjoittanut Maskotti^ » 8.12.2009 3:35

Maatalouskoneiden öljy, eli delvac on mukana monissa väittelyissä :D Itse kokeilin tuota ja totesin ettei se sovi ainakaan omalle kytkimelle, joka sattuu olemaan sintterilevyillä.
Tosiaan lyhyet öljynvaihtovälit säästävät konetta paljon. Mielummin halval öljyt ja vaihto usein kuin kalliit ölpäit joita ei raatsi vaihtaa kuin kerran kesässä :s

Kyllä männällä ainakin 100h pitäisi pystyä rullata. Joidenkin mielestä yhteen mäntään voi parikin kertaa vaihtaa pelkät renkaat ennen itse männän uusimista. Itse en jaksa purkaa konetta kovin usein, joten vaihdan samantien koko mäntäsarjan jos pitää kone aukoa.
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 8.12.2009 12:02

Tietääkö porukka kuin usein suzuki rm-z450 vm 07 pitäisi kiristää nokkaketju? pitäisi varmaa kiristää jossain vaiheessa.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 8.12.2009 16:41

mad-e kirjoitti:Tietääkö porukka kuin usein suzuki rm-z450 vm 07 pitäisi kiristää nokkaketju? pitäisi varmaa kiristää jossain vaiheessa.


Jaa onks noissa sit manuaalikiristin vai?
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 8.12.2009 21:04

ku ihmiset puhuu et vanhemmissa se ei löystyny niin paljo ja sit 07´ tuli joku uutuus ja 08 on sama mut jollai eri tekniikalla ettei se löysty niin nopeesti.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 8.12.2009 23:33

mad-e kirjoitti:ku ihmiset puhuu et vanhemmissa se ei löystyny niin paljo ja sit 07´ tuli joku uutuus ja 08 on sama mut jollai eri tekniikalla ettei se löysty niin nopeesti.


Kannattaa kysyy niiltä ihmisiltä mitä ne oikeen tarkottaa. Ei tuo homma nyt käy mun järkeen. Ketju uusiin männänvaihdon yhteydessä ja homma aina kunnossa. Ei se ketju siellä mihinkään veny silläaikaa ja tuskin kiristäjäkään periks antaa. Jotenkin veikkaan et kaikilla merkeillä samantyyppinen jousivoimaan perustuva kiristäjäsysteemi vai?
controlleR
Pyörä:
400 EXC supermoto
Paikkakunta:
Paltamo/Kajaani
Liittynyt:
19.4.2007 17:44

ViestiKirjoittanut controlleR » 7.5.2010 15:09

Tere!

En parempaa paikkaa löytäny kysymykselleni, mutta on jo pitkään ahistanu miks isoissa motoissa/crosseissa/enskoissa (nelari) on tossa alkukäyrän kylessä tommonen pötkylä?

http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/KTM/ ... R_1280.jpg
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 8.5.2010 2:11

En löytäny parempaa paikkaa kysyä, mutta saako acrapovic:in hiilikuitu-äänenvaimentimeen uusia hiilikuitu päätä? Varmaan kumia poltettaessa loppuun säkeet on osunu ja rikkonu sen hiilikuitupään...
Foul
Pyörä:
Hupsvarna 510 SMR & Monkey Z106+R
Liittynyt:
16.8.2005 14:39

ViestiKirjoittanut Foul » 8.5.2010 8:22

Messico kirjoitti:En löytäny parempaa paikkaa kysyä, mutta saako acrapovic:in hiilikuitu-äänenvaimentimeen uusia hiilikuitu päätä? Varmaan kumia poltettaessa loppuun säkeet on osunu ja rikkonu sen hiilikuitupään...

Ei saa, joutuu koko vaimentimen ostamaan jos haluat uudet päädyt :s
Always demand perfection, in everything
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 8.5.2010 11:43

Selvitin asiaa, 120€ maksaa pääty. Mutta tämä jälleenmyyjä jolle soitin ei suostunut tätä nippeliä tilaamaan erikseen koska nyt on semmosta ruuhkaa, ei tienny kuka maahantuo akraa vaan sanoi että sillä on niitä päätyjä.

Mutta seuraava kysymys - kuka on akran maahantuoja suomessa ?
Ino
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Knummi
Liittynyt:
20.4.2007 17:07

ViestiKirjoittanut Ino » 8.5.2010 12:43

Messico kirjoitti:Mutta seuraava kysymys - kuka on akran maahantuoja suomessa ?

Akran sivujen mukaan allrightti. ;)
Foul
Pyörä:
Hupsvarna 510 SMR & Monkey Z106+R
Liittynyt:
16.8.2005 14:39

ViestiKirjoittanut Foul » 9.5.2010 2:00

Itse vuosi sitten olin puhelimella yhteydessä allrightiin ja sillon ei ainakaan saanut erikseen noita hiilaripäätyjä. Hyvä homma, jos niitä nykyään saa. :)
Always demand perfection, in everything