miikkaes kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..
Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.
E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista.
Kaikki saa rikki jos haluaa...Husa on mulla ainakin joka päiväisessä ajossa...jos ei sada jne. ite ostaisin kyllä ennemmin Husabergin kuin huskyn...
Kaikki haluaa huskyn koska sm-sarjaa johtavalla heebollakin on husky...
Faktahan on että ketään ei kiinnosta paskanvertaakaan ajaako sm-sarjaa johtava huskyllä. Husqvarnaan saa sentään paremmin osia kun husabergiin mihin ei saa tarvikkeena ei sitten yhtään mitään. Tosin ei saa hirveesti husseenkaan, mut on se jo vähän yleisempi peli ja yleistyy koko aika.
Kyllä se taitaa vaikuttaa Ainakin päätellen supermoto finlandin tarrasatsien yleisyydestä.
Öljynsuodattimet on samat kuin ktm:ssä, jopa ensiasennuksena on ktm:n suodattimet. Jousitus on sama, joten stefat on samat. Kytkinlevyt samat, kytkin sama, jarru- ja kytkinkahva sama. Maski ktm:n yms. Husasta löytyy milettömästi osaa, jossa ktm:n logo, eli todellakin saa hyvin kaikkea. Lisäks kaikki puuttuva tulee itävallasta nopeemmin ku mitä italiaanoilta.