Huqvarna sm 510 r

EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 26.11.2007 19:21

Helposti. Eihän tämä ole edes kisaisimmasta päästä vielä.. Tästäkin koneesta saa vielä varmaankin 10hv lisää kansihommilla jne.. Ilmeisesti 450RR:ssä on hieman enemmän paukkua kuin normi 450R:ssä? Ja noissa varsinaisissa kisamotoissa taitaa olla vielä sitten krossimallin nokka (vaikka joskus sitä on väitetty samaksi) ja muita eroavaisuuksia.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 26.11.2007 20:37

Minkä merkkisiä luistokytkimiä porukka kayttää näissä vehkeissä. Itseäni kiinnostais sellainen hankkia ensi kesäksi, jos on vielä pyörä sillon tallella. STM tuotteita ainakin italialaisiin löytyy, onko muita vaihtoehtoja?
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 26.11.2007 22:47

evo^ kirjoitti:
MattiM kirjoitti:Te muut SMR:n omstajat ja miksi ei muutkin smotoilijat. Millaisessa kulmassa teidän pyörissä on rekisterikilpi "crossi" lokarilla? Kun tähän asti ei ole puututtu oman pyöräni kilpikulmaan, vaikka ovat poliisit ihan vierestä pällistelleet laitetta. Mutta viime viikon sunnuntaina mp- poliisi antoi korjauskehoituksen ennen seuraavaa käyttöä. "Korjattava enintään 30 asteeseen". Ei siinä mitään asiallinen poliisi, mutta taitaa olla aika mielivaltaista tämä "valvonta".

PS. lisäilin muutaman kuvan omasta laitteesta mustilla muoveilla.

tosta kilven kulmasta jos antavat sakon niin valitus vaan menemään, elleivät oikein mittaa kilven kulmaa jotenkin virallisesti vaan silmämääräisesti arvioivat.
veljelle lätkäsivät tosta joskus muinoin sakon niin kuulusteluisa sitten sanoo vaan ettei ylinopeuttakaan voi arvioida silmämääräisesti. ei ne siellä jaksa minkään rikesakon takia alkaa vääntämään, vaikka kuulusteluissa kovaa poikaa ovatkin.


Vähän vanha viesti, mutta näkeehän ton jo sokeekin että on kaukana 30 astetta pystysuorasta taaksepäin mitattuna. Että mitä siinä mitään valittamaan jos on oma moka, varsinkin muutaman kympin takia. Tosin eihän poliisi jälkikäteen tota pysty oikeen todistamaan jos oli vaan silmämääräsesti arvioinu, mutta kuitenkin.
Näin se menee.
Fillarikaista
Liittynyt:
2.4.2007 13:02

ViestiKirjoittanut Fillarikaista » 27.11.2007 9:23

MattiM kirjoitti:Minkä merkkisiä luistokytkimiä porukka kayttää näissä vehkeissä. Itseäni kiinnostais sellainen hankkia ensi kesäksi, jos on vielä pyörä sillon tallella. STM tuotteita ainakin italialaisiin löytyy, onko muita vaihtoehtoja?


Mulla on STM:n kytkin. Ei voi muutako kehua. Helpottaa huomattavasti ajamista (tosin tällä mopolla en normaalilla kytkimellä ole edes ajanut).
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 27.11.2007 12:12

sAME_ kirjoitti:Kiitos tästä arvokkaasta tiedosta, eli männälläkin pääsee sen 10tkm jos ajaa siististi?


Siis näissä isoissa smotonelareissa mäntä on melkein ikuisuuskamaa. Mäntä ois viel varmaan kunnossa ku pitäis osia alkaa sisältä vaihtaan...
Iha jees, sillein ku kelaa...
Jagär
Liittynyt:
29.5.2006 12:55

ViestiKirjoittanut Jagär » 1.12.2007 14:38

Itseäni kutkuttaisi tieto, minkälainen tämä Huqvarna sm 510 r on verrattuna muihin kisasmotoihin(Husa, KTM, aprilia)? Paljonko tästä pyörästä lähtee paukkua ja miten tälläinen yleensä kiihtyy 0-100?
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 1.12.2007 15:27

Tehoa on hyvin.. paljon alottelijan (minä) käsiin. Liikkuisko ne tehot 45-50 hevosvoiman nurkis. Mut luvuillahan ei ole mitään merkitystä. Eikä sillä 0-100 kiihtyvyydellä, kun ei siihen kuitenkaan osaa sitä viedä. Neljästä sekunnista puhutaan, mä en oo koittanu. Joskus vitsikkäinä herrasmiehinä koitettiin kiihdyttää 450smr ja 525exc:llä suoraa, ihan ku mopopojat ja ei siit mitää selvää saanu kumpi paremmin menee.

Kotarihan ei tee supermotoja näinniinkuin husse ja Husaberg. Eli suoraan kilpiin. Mutta niihin verrattuna varmasti hyvin samanlainen. Tuskin huomais kukaan tavallinen hiihtäjä eroja jos muovipusseihin käärittynä ajais kaikkia. Isona miinuksena hussessa on, että Suomessa on viel vähä erikoinen. Tarkottaa sitä että osat on välillä kiven alla tai pelkästään mp-racingissa, eli lompsa kuntoon ku varaosia lähetään hakemaan. Tosin nyt parin vuoden aikana niitten osienkin hinta on tippunu varmaan puolella, ainaki itellä on sellanen tuntuma tullu, ku pari-kolme vuotta Hussen varaosia (yleensä alkuperäsiä, niitä mitä ei saa tarvikkeena) on rikkonu. Alkaa lähenteleen inhimillistä pian.

Apriliaan en kallistuis ikinä. Hienohan se on, mut mistä niitä osia saa? Ja kädet ei tässä päässä nettipiuhaa ainakaan riitä V2:n ropaamiseen. Pojat puhuu myös, että vähä kovatöinen pyörä pitää, mutta huono sanoa ku en oo ku istunu päällä =D

Radalla ku pöristelee ei oo mitään merkitystä kenellä on kotari, enemmän tarroja tai kenties lehdessä lukenu, että 0,4sek parempi kiihtyvyys 0-100. Sinne luen ansioiks vaan, varaosia pitää saada sellaseen hintaan, että tavallinenki työläisluokan kansalainen pystyy kerran kesäs harrastaa. Ei lopu niihin 100euron jarrukahvoihin (aprilia? Muistaakseni jotain 99euron luokkaa) ilo.

Itellä tahti on kerran viikos radalle, siitä kaatuminen ja kaks viikkoa ihottuman parantamista (kangashousut). Sit taas radalle ja sama temppu uusiks.
Jagär
Liittynyt:
29.5.2006 12:55

ViestiKirjoittanut Jagär » 1.12.2007 16:41

Kiitos vastauksista, tälläistä tietopakettia kaipasinkin kovasti. Apriliasta tosiaan olen kuullut huonoa noitten varaosien ja huoltojen suhteen. 18 vuotis päivät lähestyy ja supermoto olisi hankinassa, pitää miettiä vielä tarkkaan minkä sitten loppujen lopuksi ostaa.
Fillarikaista
Liittynyt:
2.4.2007 13:02

ViestiKirjoittanut Fillarikaista » 24.1.2008 13:23

Eipä sitten tarvi laittaa mopo rekisteriin, kun pitää lähtee maapallon toiselle puolelle... Ostakaa joku mopo pois, ettei tarvi varastoon laittaa homehtumaan.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=558927
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 6.2.2008 20:49

Mjaham mjaham.. Kuinkastotanoin..?

Mittailin venttiilien välyksiä ja ööö.. mitähä sitä sanois ku on pää pyörällä numeroista. No Imupuolen vasen oli 0,13mm ja oikea 0,40mm. Jos Husse myy palikoita 0,05mm välein niin vasemmalle saan 0,18mm ja oikeelle 0,13mm välyksen. 0,15mm on suositus ja pitäis miettiä et antaako ton imu vasemman olla tossa 0,13millissä, kun olis vähemmän heittoa ku uudella palalla, mutta toisaalta en tiedä onko parempi olla liikaa vai liian vähä?????

Pakopuolella taas suositus on 0,20 ja sinne sais vasemmalle 0,22 ja oikeelle 0,20. Järisyttävää.

Kävi mielessä, että onko HIONTA mahdollista, jos ottais muutaman sadasosamillin pois. Mut eihän siitä suoraa tulis? Onko noi tarkkoja hä?? Kannattaako säätää vaan toi imupuolen oikee, missä on heittoa 0,25mm ja antaa muiden olla ja jatkaa elämäänsä?

EEDITTI: Niin, muisti on hyvä mutta lyhyt. Oikeella ja vasemmalla tarkotin satulassa istuttaessa samalla paikantaen venttiileiden sijaintia silmämääräisesti arvioiden. Olettaen että henkilö x istuu satulassa täysin normaalissa ajoasennossa, kuten moottoripyörän ohjekirjassakin ohjeistetaan. Ei esimerkiksi päällään seisten tai alkoholimyrkytyksen alaisena pyörän satulasta mopon alle tipahtaneena.
EiJukka
Liittynyt:
6.2.2008 22:51

ViestiKirjoittanut EiJukka » 6.2.2008 23:12

Ekaa viestiä pukkaa tänne....

Nykykäsitykseni mukaan noissa vehkeissä tuppaa väljykset ajan saatossa pienenemään (ainakin KTM), eli ennemmin reilu väljys kuin liian pieni. Itse ainakin olen ajatellut että ennemmin liian iso väljys kuin liian pieni, ei jää ventiili auki ja sitä myötä polta sitä. Näin siis kun olen omia vehkeitä raplannut (ei liity muniin mitenkään) Mutta tämäkin asian mielipiteet on varmaan niin kuin persereikä, jokaiselle on oma.

Ja onko tuo ilmoittamasi 0,03mm liian iso väljys sitten "hälyyttävä"? Monella tulee jo enemmän mittavirhettäkin =)
On noita palikoita hiottukin, tosin autopuolella. (isommat palikat) tasaiselle alustalle (esim. lasi) laittaa hienoa hiomapaperia ja ei kun hiomisen iloa!!
Ei ole ihan patarautaa vaan potensiin x kovempaa.

Jos sinä oisit minä ja minä sinä niin en minänä lähtisi säätämään kuin sen 0,40 väljyksen.
Mitenhän se on niin reilu? Vai suureneeko hussessa väljykset ajan saatossa?!?!?

Toivottasti sait jotain irti. Eiko hei o/
silverghost
Liittynyt:
21.8.2007 19:05

ViestiKirjoittanut silverghost » 7.2.2008 6:44

välysten suositus on imu .10-.15 ja pako .15-.20
Tohon haarukkaan kun saat ni hyvin menee.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 7.2.2008 11:34

Jos välys on kasvanu paljon, jotain on vialla. Ei sitä kannata lähteä pelkästään säätäämään. Tuskin se venttiili pitää tiiviisti seetiä vasten. Mistä välyksen kasvu johtuu on vaikea arvata. Vaikea kuvitella että seetipintaan jäisi karstaa tai vastaavaa kiinni mikä pakottaisi venttiiliä auki. Vika voi tietysti myös olla venttiilin varressa tai ohjurissa.
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 7.2.2008 17:31

Ai :E Noh.. tota oikeeta imua on varmaan ennenki säädetty aika reippaasti, ku siinä on muita venttiileitä 0,50 paksumpi palaki. Jaha.. Jos huomenna menis nojaileen mp-myymälän tiskille, ku kirjotuksilta kerkee ja siellä voitais raapia päätä yhdessä.
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 7.2.2008 17:35

Hömppää. Mist halvalla renkaita? Michelin Pilot Power 2CT:t olis haussa, mut niitä ei vissiin saa 150 leveenä. Eli taakse ainaki pitäis keksiä jotain muuta. Nyt siinä on Power Race 160 leveenä takana ja vähä liian levee tolle vanteelle. Ja huono ajaa kylmillä keleillä, ku ei oo yhtäämmitään pitoa. Radal kyl menettelee hyvin B) Lähteny vaan pari-kolme-neljä tai viis kertaa alta. :peukkuhymiö