Omnic kirjoitti:Öljyt 15 tunnin välein, venttiilien tarkastus/mahdollinen säätö 30 tunnin välein, ilmanputsarin vaihto 15 tunnin välein (yks tärkeimmistä osista ja halvin tapa vaikuttaa koneen kuntoon), tulpan vaihto 30 tunnin välein, sitten mäntä yms muut koneen osat (alakerta, ketju jne.) olisko noin 200-300 tuntia, riippuen miten on ajettu ja huollettu jne, eli ei oo mitään tarkkaa lukua, mutta katukäytössä nää on aika pommin varmoja, jos muuten huoltaa oikein.
Kyllä ton täydellisen konerempan puolittaisin ihan huolella. Esim -08 kotarin konerempan tein 140h kohilla, kun tuosta aikasemmasta huollosta ei sen tarkempaa tietoa ollut, mitä nyt auki oli ollut. Tuolla tuntimäärällä oli kuitenkin kiertokangen välys päässyt pienenemään turhan pieneksi. Venttiilit ja mäntä olivat
ilmeisemmin jo vaihdettu aikaisemmin, mutta menivat silti vaihtoon.
Moottorit vähän siitä vittumaisia, että joku varottelee monta tuntia kolinalla, enneku menee. Toisesta paukkuu venttiilit mäntään 50h kohilla, ja peli on laakista vainaa. Kannattaa aina laskea, että moottorin huolto on 1200€ sis kanki,mäntä/venttiilit+ laakerointi. Kun taas täystuho tekeekin sen 3000€, sieltä kun tuppaa yleensä lohkot repeemään, ja sitten arvuuttellaan että mitä uskaltaa enää vanhasta moottorista käyttää.
Itse olen tällä uudelle pyörällä pitänyt :
10h öljynvaihtovälejä (motoradalla 5h), ja suodatin joka toisella
Ilmansuodatin sillon kun se sitä tarvitsee
Venttiilit 15h välein, ja nyt 30h jälkeen niissä säätötarvetta.
Männän kunto tarkoitus katsastella siinä 80-100 tunnin kieppeillä, ratatunnit tosin tätä vielä lyhentävät.
Tämän takia kannattaa aina pilke silmäkulmassa sitä pyörää katsella, tälläsen vehkeen saa 10h ajettua loppuun jääradalla. Tai vastaavasti päästellä 200h kadulla ongelmitta.