Puuro kirjoitti:Vähän alkanut kiinnostaa tollanen sm610 ja nyt kun oon vähän selaillu tätä keskustelua tuli mieleen kysymys, että mitä kaikkea nokkaketjun vaihdon yhteydessä kuuluu vaihtaa?
No itse vaihtaisin vaikka nokkaketjun, kiristäjän, laahaimet, tietysti riippuu missä kunnossa laahaimet/kiristin, no se kiristin menee samalla ja hyvä turva, ei maksa paljoa. Kun ajattelee sen tärkeyttä.
Tärinä on tuollaisessa yksi sylinterissä aika mellevää, en oikein osaa sanoa.
Suosittelen lukee vaikka jenkki sivuilta (supermotojunkie) ja (cafehusky) sivuilta.
Toisissa on vikoja, toisissa ei mitään. Broidilla oli tälläinen, kävi ja kukku ongelmitta.
No sitä ei viritetty ja laiminlyöty huoltoja, niin se rokkaa. No myöhemmässä vaiheessa se nokka-akseli+slipari+jotain suuttimia laitettu. Joskus itse kokeilin tuota tärisee, satula yhtä kova kuin sm510r mallissa on. Ainoa että on pidempi huolto väli ja isompi tankki..
AAte kirjoitti:Onko tuo 630 yhtä epävarma, ku 610? Mittariston sekoilut, öljyvuodot ja varsinkin se nokkaketju?
En usko että yhtä epävarma on, kun kehitys on mennyt parempaa suuntaan. Mutta on varmaan parempi..
Muutamassa Hussen katumallissa oon kuullut tuosta öljyvuodosta, mutta en ole varma oliko se jostain syystä, siis ei huonosta laadusta, ainoa on satulan kovuus ja tuo nokkaketju "ongelma", siis huolto väli siinä. No ei se 10 000km mikään lyhyt väli oo ja aika halpa huolto kyseessä