Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut vinzerR » 31.5.2012 16:46

Kaverin pyörä viime vuonna kulutteli samoja lukuja kuin Penailija, jotain alle 100km sillä tais päästä huoltoasemalta toiselle. Vaikka husse viekin vähemmän mehua niin onhan tässä enemmän potkua 8) , omalla pyörällä päässy parhaimmillaan 110km 7,2litran tankilla, eli n. 7l/100km kulutusta.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Husky510 » 27.11.2012 21:42

http://www.youtube.com/watch?v=6NNVtuPvTiw
Tää on pakko laittaa, siis tässä on yksi syy miksi tuo Aprilia olis kiinnostava.
Silmoton putkisto
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 28.1.2013 20:52

Tuli sitten hankittua tuollainen Aprilia SXV 550, pyörä on vuosimallis -07 mutta ensimmäinen omistaja on vaihtanu 5h kohdalla -08 vuosmallin uudenkarhean myllyn pyörään joten pyörässä ei ole lohkoissa tiivistevikaa ja pyörästä löytyy käsiryyppy tai mikä lie tyhjäkäynnin korotin se nyt onkaan (se kierrettävä musta namikka siel tankin alareunassa), pyörässä on myös power commanderi ja silmoton putkisto kiinni

Ensivaikutelma pyörästä erittäin miellyttävä kun sai käyntiin ja pääsi vähä ajelemaan, mutta...ai että sitä taistelua että pyörä lähti käyntiin...

Kylmänä ei lähtenyt millään käyntii, tuntu et koht hajoo startti jos jatkaa sillä meiningillä ku pyöritti ja pyöritti muttei lähteny ja aina välillä startti naksu etku paino nappii nii kuulu vaa klick, klick, klick jokakerta ku paino nappia nii kuulu sellanen kliksaus eikä muuta, toinen mitä se teki etku vähä aikaa pyöritti nii se katkasi virran syötön startille ettei se palaisi...oli pakko lämmittää pyörän moottori auton sisätilan lämmittimellä ja silloinki ku koitti käynnistää nii lähti huonosti käyntii et sai pitkään yrittää ennenkö lähti vaikka akussa oli virtaa ja moottori oli noin +10 asteinen ainakin


Käynnistäessä pyörä iski vastaan ja tuntu käyvän erittäin rikkaalla et sytty putkessa välillä polttoainetta palamaan ja se poksautti sen kaasun sielä putkessa, välillä se iski vastapalloon sillei et startti pysähty ja joutu vapauttaa startti napin ja painaa uusiks et lähti jällee pyörittää


Pyörä tekee edelleen sitä että se lähtee huonosti käyntiin vaikka moottori olisi juuri ollu käynnissä ja lämmin akussa on aina ollu hyvä latinki ettei siittäkää johdu muutta kui paljo tollanen power commander ja silmoton putkisto voi vaikuttaa käynnistymiseen?

Kaipaisi apua pyörän kuntoon saattamiseen!!! pitää varmaan ottaa videoo ongelmasta nii helpompi analysoida ongelmaa
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Husky510 » 28.1.2013 21:34

Tuli mieleen, jos säädöt ei ole oikein kohdallaan vaikka on PCV, vaikuttaa ainakin että kävisi liian rikkaall, suosittelen käydä penkissä keväällä tarkistamassa säädöt
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 29.1.2013 8:47

Itte olen kotkasta nii onko mitään hyvää paikkaa missä käyttäis ja paljon mahtavat rokottaa tuollaisesta hoidosta?
Siin taitaa olla PC3 ku PC5 on '09 ja eteenpäi ja toi mun oma on 08 nii siin mun mielest ainaski on kolmonen, mut eipä niis varmaa mitää isoja eroja ole jotkut liitännät vaa tod.näkösesti
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Husky510 » 29.1.2013 22:25

Ghost-91 kirjoitti:Itte olen kotkasta nii onko mitään hyvää paikkaa missä käyttäis ja paljon mahtavat rokottaa tuollaisesta hoidosta?
Siin taitaa olla PC3 ku PC5 on '09 ja eteenpäi ja toi mun oma on 08 nii siin mun mielest ainaski on kolmonen, mut eipä niis varmaa mitää isoja eroja ole jotkut liitännät vaa tod.näkösesti


Aa siinä on PC 3, no en oikein tiedä siellä päin liikkeitä, hinnat on niin tapaus kohtaisia. et joku 80-350€
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 25.2.2013 20:17

180€ sano paikallinen paja et rokottaa pyörän säädöstä, torstaina sinne :) saapaha nähä paljo potkii takarenkaalta ulos dynossa
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Husky510 » 25.2.2013 21:18

Ghost-91 kirjoitti:180€ sano paikallinen paja et rokottaa pyörän säädöstä, torstaina sinne :) saapaha nähä paljo potkii takarenkaalta ulos dynossa


Ei pahan hintainen, ne kumminkin tekee paljon säätöä. Luulisin että tulisi suhteelisen suora AFR linja mappiin. Näkee samallaa tehot :)
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
SXV08
Liittynyt:
18.4.2012 16:39
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut SXV08 » 3.3.2013 1:17

Löytyy sieltä kylestä oikein "ryyppykin". Sillä pyöritettävällä ei säädetä kuin tyhjäkäyntiä (ja sitäkin huonosti).
Vaikuttas että säädöt päin peetä, rungot synkkaamatta tai vuotaa kaulalta.. välttämättähän ko. laite ei tartte kommanderia, oma ecu on täysin ohjelmoitavissa esim. xv tunerilla ja siihen saa kaks ohjelmaa tehtyä päällekkäin, asennettava katkasija vaan ohjelman vaihtoon.
Penkkiin ku on kerta menossa, eka vuodot pois ja runkojen synkkaus, sit vaan sopivaa ohjelmaa vinguttamaan :) ..veikkaisin noilla kilkkeillä että 70 takapyörällä ;)
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 4.3.2013 16:56

SXV08 kirjoitti:Löytyy sieltä kylestä oikein "ryyppykin". Sillä pyöritettävällä ei säädetä kuin tyhjäkäyntiä (ja sitäkin huonosti).
Vaikuttas että säädöt päin peetä, rungot synkkaamatta tai vuotaa kaulalta.. välttämättähän ko. laite ei tartte kommanderia, oma ecu on täysin ohjelmoitavissa esim. xv tunerilla ja siihen saa kaks ohjelmaa tehtyä päällekkäin, asennettava katkasija vaan ohjelman vaihtoon.
Penkkiin ku on kerta menossa, eka vuodot pois ja runkojen synkkaus, sit vaan sopivaa ohjelmaa vinguttamaan :) ..veikkaisin noilla kilkkeillä että 70 takapyörällä ;)


Pyörä kävi nyt penkissä ja se äijä sääteli jonkun verran sielt täält sitä ohdelmaa mut se sano et se ei ollu mikää 0 ohdelma et sinne oli jo joku pohja ajettu mut nyt on ainaki säädöt kohdillaa ohdelmasta, laitan galleriaan kuvan tehokäyrästä kuha saan aikaseks

Avaas vähäsen tota runkojen synkkausta ku iha outo asia mulle - neva hörd before :)

Onks sul toimin miten noi pyörät kylmemmil keleil?
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 9.3.2013 18:49

Onko KELLÄÄN sxv:tä joka lähtis käyntii nätisti jos on kylmä?
kylmällä tarkotan sitä et pyörä ei oo ollut käynnissä viimeseen 24 tuntiin ja moottori on 0 asteinen tai pakkasen puolella
SXV08
Liittynyt:
18.4.2012 16:39
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut SXV08 » 11.3.2013 14:18

Talvella pyrkiny pysyttelee tuvassa :P Mutta normi ajokelillä (+ jotain) ryypyn kanssa lähtee nappia hipasemalla käyntiin.

Nii, toi synkkaaminen on = läppien säätöä niin, että alipaine on sama molemmissa reijissä. Ajankanssa läppä kuluu / akseli väljistyy tai huolimattomalla kasaamisella runko vuotaa kaulalta, vivustossa jotain hämärää jne. eli samalla ilmamäärä/paine myös muuttuu siihen nähden, mitä sen pitäisi olla. Säädön jälkeen kalibrointi 0% ja 100% kaasulla. Kulumien aiheuttamat "viat" ei korjaannu yleensä säätämällä, vaan uusimalla osat.

Taitaa edelleen olla paras tietopaketti ko. pyörästä täällä: http://slorider.com/Aprilia/

Täsä linkki josta pääsee antureista ja vaikutuksesta yms. edes aavistuksen jyvälle: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1674.0;wap2 ..löytynee varmasti parempikin jos joku jaksaa pöyhiä nettiä.
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 25.3.2013 18:12

SXV08 kirjoitti:Talvella pyrkiny pysyttelee tuvassa :P Mutta normi ajokelillä (+ jotain) ryypyn kanssa lähtee nappia hipasemalla käyntiin.

Nii, toi synkkaaminen on = läppien säätöä niin, että alipaine on sama molemmissa reijissä. Ajankanssa läppä kuluu / akseli väljistyy tai huolimattomalla kasaamisella runko vuotaa kaulalta, vivustossa jotain hämärää jne. eli samalla ilmamäärä/paine myös muuttuu siihen nähden, mitä sen pitäisi olla. Säädön jälkeen kalibrointi 0% ja 100% kaasulla. Kulumien aiheuttamat "viat" ei korjaannu yleensä säätämällä, vaan uusimalla osat.

Taitaa edelleen olla paras tietopaketti ko. pyörästä täällä: http://slorider.com/Aprilia/

Täsä linkki josta pääsee antureista ja vaikutuksesta yms. edes aavistuksen jyvälle: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1674.0;wap2 ..löytynee varmasti parempikin jos joku jaksaa pöyhiä nettiä.




Tuskin ventiilit on niin paljoo ketuillaa et vaikuittais viel noin paljoo käynnistymiseen mut voisko se olla yks tekijä ? pitää kattoo noi läpät samal ku kattoo venat
Ghost-91
Pyörä:
Aprilia SXV 550
Liittynyt:
28.1.2013 20:27
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut Ghost-91 » 9.4.2013 15:49

Vaihdoin pyörään startin ku edellisestä oli kollektorilevyt ottan vähä osumaa (veikkaan V2 moottorin takaisin iskusta johtuen) ja hiilet oli myös loppu, nyt pyörä lähti suoraa kylmiltää käyntii ihan nätisti! :lol: ME HAPPY!
Varmaa osansa autto myös se et pyörä oli käyny penkissä! Muut sxv omistajat tarkkailkaaha starttejanne jos pyörä ei tahdo lähtee nätisti käymää! 8)
keisari_95
Liittynyt:
2.3.2012 21:07
Re: Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

ViestiKirjoittanut keisari_95 » 22.6.2013 23:48

Osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun Aprilia 450 SXV käynnistyy ryyppy päällä ihan normaalisti mutta heti kun ryypyn ottaa pois niin sammuu? Liikkuu kyllä ilmankin ryyppyä mutta täytyy kokoajan antaa kaasua? Missä voisi olla vika? Ja kun pitää ryyppyä tarpeeksi kauan ni nostaa kierroksia mielestäni ehkä hiukan liikaakin? Tosin olen vielä aloittelija näiden 450 kanssa kun sain viikko sitten tuon pyörän mutta onko se ihan normaalia?