Huqvarna sm 510 r

Foul
Pyörä:
Hupsvarna 510 SMR & Monkey Z106+R
Liittynyt:
16.8.2005 14:39

ViestiKirjoittanut Foul » 8.6.2010 22:36

Sieltähän ne osat tänään tuli 8) 17.5 tilattu, joten kyllähän tossa kestikin. :|
Always demand perfection, in everything
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45

ViestiKirjoittanut Kassude » 9.6.2010 11:43

En kyllä sanois että ~3 viikkoa on ihmeellisen kauan. Italiasta asti kun ne osat tilaa :roll:
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 27.6.2010 12:30

Kertokaa lisää kokemuksia 510, mua kiinostaa varsinkin 09/10 vuosimallit... taitaa olla hyviä pyöriä :D
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Heppu
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Liittynyt:
2.8.2003 17:48

ViestiKirjoittanut Heppu » 27.6.2010 21:29

Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 28.6.2010 18:47

Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45

ViestiKirjoittanut Kassude » 30.6.2010 20:28

Heppu: Minä vuonna näihin tulikaan se ruisku?
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 30.6.2010 21:15

Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P


Onko näissä ruisku peleissä mitään niin sanottuja tehdas vikoja, ruiskussa, bensa pumpussa, jne.
Mites eka huoltoon kuuluu jne...
Viimeksi muokannut Husky510 päivämäärä 1.7.2010 18:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 30.6.2010 21:35

Kassude kirjoitti:Heppu: Minä vuonna näihin tulikaan se ruisku?

Tuli vissiin 08
Heppu
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Liittynyt:
2.8.2003 17:48

ViestiKirjoittanut Heppu » 1.7.2010 23:30

Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P


Owners manuaalia en minäkään saanut pyörän mukana, kun ei vielä ilmeisesti ole italialaiset tehneet niitä. Osia ainakin saa maahantuojalta hyllytavarana. Mäntä sarja n. 250€ kiertokanki n.195€ runkolaakerit 37€. Jos en nyt ihan väärin muista.

Ruisku näissä säädetty tehtaalla liian laihalle, mutta suomessa tosiaan sitten uudet softat sisälle ja pelit toimii. Enskamallissa ainakin on ollut bensapumpun liittimissä ongelmaa. Tuppaavat irtoamaan kovemmassa räminässä, mutta saatu korjattua -09 malleista eteenpäin.

Ruisku SMR malleihin tuli vuonna 2008 ja 2010 malliin tuli uusi mikunin ruisku.

Tonnin huollossa perus venttiilien tarkistus, öljynvaihto, pulttien kiristely ja kulutusosien tarkistus. Ruisku kannattaa uudelleen säätää "sisäänajon" jälkeen.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 2.7.2010 18:06

Heppu kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P


Owners manuaalia en minäkään saanut pyörän mukana, kun ei vielä ilmeisesti ole italialaiset tehneet niitä. Osia ainakin saa maahantuojalta hyllytavarana. Mäntä sarja n. 250€ kiertokanki n.195€ runkolaakerit 37€. Jos en nyt ihan väärin muista.

Ruisku näissä säädetty tehtaalla liian laihalle, mutta suomessa tosiaan sitten uudet softat sisälle ja pelit toimii. Enskamallissa ainakin on ollut bensapumpun liittimissä ongelmaa. Tuppaavat irtoamaan kovemmassa räminässä, mutta saatu korjattua -09 malleista eteenpäin.

Ruisku SMR malleihin tuli vuonna 2008 ja 2010 malliin tuli uusi mikunin ruisku.

Tonnin huollossa perus venttiilien tarkistus, öljynvaihto, pulttien kiristely ja kulutusosien tarkistus. Ruisku kannattaa uudelleen säätää "sisäänajon" jälkeen.



Kiitos vastauksista, kelasin sitten jos tuollaisen saa alle. Olis tarkoitus ostaa Power-Commander, putkisto, ilmafilsu...sisään ajon jälkeen, tietysti takuusta ei tiedä kun virittää
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Creaper
Liittynyt:
1.11.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Creaper » 6.7.2010 23:45

Minkäslainen öljynvaihtoväli tollaseen sm510r 2010 husseen on hyvä kadulla?
Onko 1000km liikaa?
Venojen tarkastus ilmeisesti joka toinen kerta?
Kuinka paljon uskaltaa ajaa ennen kuin tarvii kone avata?
Minkälainen hinta on odotettavissa ihan perus konerempasta, jos tekee itse?
Onko koneessa jotain erityisen arkoja kohtia?
Muutenki kaikki tieto kyseisestä pyörästä on tervetullutta, esim osien saanti jne..
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 7.7.2010 21:19

Creaper kirjoitti:Minkäslainen öljynvaihtoväli tollaseen sm510r 2010 husseen on hyvä kadulla?
Onko 1000km liikaa?
Venojen tarkastus ilmeisesti joka toinen kerta?
Kuinka paljon uskaltaa ajaa ennen kuin tarvii kone avata?
Minkälainen hinta on odotettavissa ihan perus konerempasta, jos tekee itse?
Onko koneessa jotain erityisen arkoja kohtia?
Muutenki kaikki tieto kyseisestä pyörästä on tervetullutta, esim osien saanti jne..



Millaista sisään ajoa tässä pyörässä kannattaa tehdä, se perus 500-1000km vai ihan perus kisa sisään ajo?
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
00sci
Pyörä:
525
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.8.2006 16:29

ViestiKirjoittanut 00sci » 7.7.2010 22:24

Venoja ei tarvi niin usein tarkistaa koska niitä säädetään simmeillä eli ei tarvi säätää yhtä paljon kuin perinteisillä ruuvi säätö venoilla (vanhemmat kotkat esim.) Tarkistin ensimmäistä kun se oli ajettu 70h ja oli säädöissä
1 pyörä/kesä
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 10.7.2010 20:48

Millaset välit on vakiona, kannattaako niitä vaihtaa... miten se palasäätö venttiileissä oikein toimii.
En muista tätä onko siinä 9 vai 7 litran bensa tankki, millainen on ajaa esim kaupunki/maantie jne...
Tarvitsisi "käyttö kokemuksia", täs parin viikon sisällä ostan varmaakin tälläisen pyörän :s
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 10.7.2010 23:50

Mad-Mike kirjoitti:Millaset välit on vakiona, kannattaako niitä vaihtaa... miten se palasäätö venttiileissä oikein toimii.


Tosi simppeli homma jos on likellekkään samanlainen, kuin uudemmissa kotareissa.
Siis jos välys ei ole kohdillaan, niin purat nostimet vaan wege ja magneetilla nappaat säätöpalan pois.
Sitten vaan tasaisella pinnalla, kuten lasin päällä alat mikrometrin + hienon hiomapaperin kanssa työstämään palaa oikeaan paksuuteen. Jos tarvis, niin uusi, sopiva pala liikkeestä ja paikoilleen.
Homman juoni selvii viimeistään kun ottaa venttiilikopan irti ja tutkailee :)

Tota palasäätöistä koneistoa ei kovinkaan usein tosiaan tarvii säätää.
V-V-VVjalkåkenäläinänen