Huqvarna sm 510 r

MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 15.3.2007 23:34

Onkos kukaan SMR 510 omistaja asentanut virtalukkoa omaan pyöräänsä? Millanen projekti on kyseessä. Sellanen olisi kätevä, kun ainut "katkaisin" tällä hetkellä on jäärataan enemmän soveltuva tappokatkasin.
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 16.3.2007 22:10

MattiM kirjoitti:Onkos kukaan SMR 510 omistaja asentanut virtalukkoa omaan pyöräänsä? Millanen projekti on kyseessä. Sellanen olisi kätevä, kun ainut "katkaisin" tällä hetkellä on jäärataan enemmän soveltuva tappokatkasin.

nappaat ton tappokatkasijan mukaan ku jätät pyörän johonkin. ei se virtalukko siinä enempää auta. jos haluavat varastaa niin siinä ei paljon virtalukot auta.
itte en ainakaan lähe mitään virtalukkoa laittamaan. mulla ei kyllä oo tappokatkasijaakaan.
lähde sinä ensin, niin minä odotan sitten perillä.
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 16.3.2007 23:41

Auttaa se siinä, ettei 12v pojat saa pyörää huvikseen käyntiin...
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 17.3.2007 12:47

Kotard kirjoitti:Auttaa se siinä, ettei 12v pojat saa pyörää huvikseen käyntiin...

ton tappokatkasijan kun ottaa mukaan niin estää kyllä ihan hyvin ton.
lähde sinä ensin, niin minä odotan sitten perillä.
CaSMo
Liittynyt:
7.9.2006 18:53

ViestiKirjoittanut CaSMo » 17.3.2007 21:31

Yks vaihtoehto myös että laitat jonnekin piiloon katkaisimen tapponapin piiriin niin ei lähe kääntiin :x
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 18.3.2007 16:27

Kotard kirjoitti:Auttaa se siinä, ettei 12v pojat saa pyörää huvikseen käyntiin...


Ei sitä kovin helpolla saa käyntiin jos ei tiedä mitä tekee.. vähän erinlainen polkaista käyntiin (ellei neitinappia) kuin jotain pv:tä.. kyllä itellä on pv mutta ei liity aiheeseen kun siitä kuitenkin kohta sanot.
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 18.3.2007 17:54

weyh kirjoitti:
Kotard kirjoitti:Auttaa se siinä, ettei 12v pojat saa pyörää huvikseen käyntiin...


Ei sitä kovin helpolla saa käyntiin jos ei tiedä mitä tekee.. vähän erinlainen polkaista käyntiin (ellei neitinappia) kuin jotain pv:tä.. kyllä itellä on pv mutta ei liity aiheeseen kun siitä kuitenkin kohta sanot.


Mutta kyllä nekin saattaa sen käyntiin saada ;)
Iha jees, sillein ku kelaa...
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 18.3.2007 19:29

Niin.. kyllähän se virtalukko auttaa kummasti. virtalukko+rattilukko on jo kova sana.
CaSMo
Liittynyt:
7.9.2006 18:53

ViestiKirjoittanut CaSMo » 18.3.2007 21:06

Eipä tommone kummonen ole käyntii saaha.
Tinde
Liittynyt:
13.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Tinde » 18.3.2007 23:20

Saattaa se olla jollekin satunnaiselle yrittäjälle hieman hankalaa, ainakin itsellä on ollut hiukan tuon kotarin (ajettu jo 60km) polkemisessa opettelua vaikka mopoja olenkin reilut 20v potkinut käymään.
Tohon omaan kotariin ajattelin laittaa johonkin sopivaan paikkaan katkaisijan.
KTM SMC 660 '06
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 19.3.2007 12:24

weyh kirjoitti:
Kotard kirjoitti:Auttaa se siinä, ettei 12v pojat saa pyörää huvikseen käyntiin...


Ei sitä kovin helpolla saa käyntiin jos ei tiedä mitä tekee.. vähän erinlainen polkaista käyntiin (ellei neitinappia) kuin jotain pv:tä.. kyllä itellä on pv mutta ei liity aiheeseen kun siitä kuitenkin kohta sanot.

Vakiona noissa SMR:ssä kun tajuaa laittaa sammutusnappulan pois ja painaa "neitinappulaa", ni käyntiinhän se hörähtää. Ajattelin laittaa omaani on/off pääkytkimen "salaiseen jemmaan", ni ei pitäs lähtee käyntiin ihan hetkessä.

Miten muuten ovat muut SMR:n omistajat ratkaisseet takajalkatappien kiinnityksen, kun ei ole apurungossa ainakaan mulla kiinnityskohtia niille? Kun olis kiva saada rekisteriotteeseen merkintä kahdesta hklö paikasta, jos tarvii joskus siirtää muitakin henkilöitä. Meinaan vois laittaa katsastukseen takatapit kiinni, kun tässä kuussa pitäs saada pyörä katsastettua...
Renthal
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
12.9.2003 16:41

ViestiKirjoittanut Renthal » 19.3.2007 12:42

Fogxanic kirjoitti:Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.


En tiiä mahtaako olla enää ajankohtainen ongelma, mutta mitkä öljyt sulla siellä koneessa on? Itsellä oli yamahaan unohtunut 20w-50 öljyt ja kun elohopea lähestyi nollaa niin pyörä ei edes lupaillut ja hyvä niin, koska 20w-50 öljy on melkosta tököttiä viileässä. Ja oli muuten tosi raskas polkea, että ihmekään jos startti ei jaksa pyörittää.
Vaihdoin siniseen.
-Dreary
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.6.2005 16:21

ViestiKirjoittanut -Dreary » 19.3.2007 13:16

weyh kirjoitti:
Kotard kirjoitti:Auttaa se siinä, ettei 12v pojat saa pyörää huvikseen käyntiin...


Ei sitä kovin helpolla saa käyntiin jos ei tiedä mitä tekee.. vähän erinlainen polkaista käyntiin (ellei neitinappia) kuin jotain pv:tä.. kyllä itellä on pv mutta ei liity aiheeseen kun siitä kuitenkin kohta sanot.


tosta 510:stä en tiiä mutta 570 ainaskaa saa käyntiin jossei tollasia ole ennen polkenut. mahtaako 12v riittää jalkavoimatkaan :P
Ben^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.5.2004 14:26

ViestiKirjoittanut Ben^ » 20.3.2007 2:16

MattiM kirjoitti:Miten muuten ovat muut SMR:n omistajat ratkaisseet takajalkatappien kiinnityksen, kun ei ole apurungossa ainakaan mulla kiinnityskohtia niille? Kun olis kiva saada rekisteriotteeseen merkintä kahdesta hklö paikasta, jos tarvii joskus siirtää muitakin henkilöitä. Meinaan vois laittaa katsastukseen takatapit kiinni, kun tässä kuussa pitäs saada pyörä katsastettua...

Ei niitä tarvii katsastuksessa olla. Kävin oman katsastamassa viime perjantaina, eikä mulla niitä ollu kiinni, mutta silti lukee papereissa että on kaks paikkanen. Eipä se kaveri sitä muutenkaan kyllä kauheen tarkasti kattonu. Ei koskenu ees koko pyörään, eli ihan turhaan vedin kaikki viimesen päälle. Tosin onhan siellä niitä mulkkujakin.
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 20.3.2007 8:39

Ben^ kirjoitti:
MattiM kirjoitti:Miten muuten ovat muut SMR:n omistajat ratkaisseet takajalkatappien kiinnityksen, kun ei ole apurungossa ainakaan mulla kiinnityskohtia niille? Kun olis kiva saada rekisteriotteeseen merkintä kahdesta hklö paikasta, jos tarvii joskus siirtää muitakin henkilöitä. Meinaan vois laittaa katsastukseen takatapit kiinni, kun tässä kuussa pitäs saada pyörä katsastettua...

Ei niitä tarvii katsastuksessa olla. Kävin oman katsastamassa viime perjantaina, eikä mulla niitä ollu kiinni, mutta silti lukee papereissa että on kaks paikkanen. Eipä se kaveri sitä muutenkaan kyllä kauheen tarkasti kattonu. Ei koskenu ees koko pyörään, eli ihan turhaan vedin kaikki viimesen päälle. Tosin onhan siellä niitä mulkkujakin.

Niimpä, se riippuu paljolti katsastusmiehestä miten tarkkaan se syynää. Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää? Kattelin sun galleriassa olevasta kuvasta, ettei sullakaan ole valmiita paikkoja tapeille apurungossa.