Huqvarna sm 510 r

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 25.7.2010 8:50

öräwä kirjoitti:Saa kyllä olla pirun jäykissä säädöissä keula, jos on kadullekkin liian jäykkä :eek:


No tietysti pitää ajella lisää et löystyy kun on uusi, mutta hakkaa vähän...luulisin että tossa 10t ajon päästä alka olee hyvä
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Heppu
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Liittynyt:
2.8.2003 17:48

ViestiKirjoittanut Heppu » 27.7.2010 16:56

Mad-Mike kirjoitti:
öräwä kirjoitti:Saa kyllä olla pirun jäykissä säädöissä keula, jos on kadullekkin liian jäykkä :eek:


No tietysti pitää ajella lisää et löystyy kun on uusi, mutta hakkaa vähän...luulisin että tossa 10t ajon päästä alka olee hyvä


Säädä keulaa, jos olet tottunut pehmeämpään? Keulat yleensä säädetty n. 70-75kg kuskeille.
Yläruuvista paluuvaimennus
Alaruuvista puristuksenvaimennus

Takaiskari vielä simppelimpi.

Onko ollut tuota stumppailu onglemaa isoilla vaihtella, kun heittää kytkimen pohjaan? Tai valoista lähdettäessä. Lambda taitaa olla vielä paikoillaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Jarrutkin alkavat vasta oikeasti pelaamaan siinä 300km käytön jälkeen. Sitten rupee tuntumaa löytymään ;)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 27.7.2010 18:22

Heppu kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:
öräwä kirjoitti:Saa kyllä olla pirun jäykissä säädöissä keula, jos on kadullekkin liian jäykkä :eek:


No tietysti pitää ajella lisää et löystyy kun on uusi, mutta hakkaa vähän...luulisin että tossa 10t ajon päästä alka olee hyvä


Säädä keulaa, jos olet tottunut pehmeämpään? Keulat yleensä säädetty n. 70-75kg kuskeille.
Yläruuvista paluuvaimennus
Alaruuvista puristuksenvaimennus

Takaiskari vielä simppelimpi.

Onko ollut tuota stumppailu onglemaa isoilla vaihtella, kun heittää kytkimen pohjaan? Tai valoista lähdettäessä. Lambda taitaa olla vielä paikoillaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Jarrutkin alkavat vasta oikeasti pelaamaan siinä 300km käytön jälkeen. Sitten rupee tuntumaa löytymään ;)



Keula/taka iskari on nyt säädetty suunilleen mun painolle, ei tuon stuppailun kanssa oo ollut mitään vikaa, ainoa että itse stögään liikeelle lähdössä koska se stögääntyy suht helposti, mutta käynin kassa ei oo mitään ongelmia, jarrut on loistavat...
Molitorissa sanottiin että ei tarviii säätää ruiskua koska on suoraan täysi tehoinen...Luulen että lamda pitää toimia silloin kun on rajoitettu pyörä, ettei työnnä liikaa bensaa suhteessa ilmaa, kun katsoo sitä ilman rajoitinta...

Mulla on poistettu kaikki rajoittimet, katit luultavasti on paikoillaan vielä, pitää hommata nuo Hussen omat special catalogista sliparit, tulee ruisku boxi/lastu mukaan
Täytyy toivoa että on seokset kunnossa vielä ennen kuin saan hommattua ne sliparit/ruisku boxin, luulen että ei tarvii sitten säätä on hussen oma
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Heppu
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Liittynyt:
2.8.2003 17:48

ViestiKirjoittanut Heppu » 28.7.2010 16:26

Suosittelen tuota ruiskun säätöä. Käy liian laihalla jos stumppaa lähdössä. Pitäisi pystyä lähtemään liikkeelle ihan vain kytkimen päästämällä ilman kaasua. Maahantuojalla suosittelivat.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 28.7.2010 20:08

Heppu kirjoitti:Suosittelen tuota ruiskun säätöä. Käy liian laihalla jos stumppaa lähdössä. Pitäisi pystyä lähtemään liikkeelle ihan vain kytkimen päästämällä ilman kaasua. Maahantuojalla suosittelivat.


Pitää kokeilla sitä liikkeelle lähtöä, en muista miten se menee nyt, mutta kumminkin sen stögää paljon helpommin kuin kaasari vehkeen. Mistä muusta sen tietää onko ruiskua säädetty vai ei

Joo juttelin siitä MP-racing kans, mutta sano et melkein kaikki isot husse korjaamot on saattanut tehdä
No ei oo ollut mitään vikaa ainakaan vielä, on ajettu jo n.310km, ens kuun lopussa tulee sliparit+boxi...pieni säädö MP-racigillä tai ne suositteli että ne säätää sen boxin suomen oloihin.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
_E_Z_
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.9.2007 0:20

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 28.7.2010 21:26

Eikös lambdan pitäisi olla ruiskuvehkeissä aina kiinni? Ruiskuhan säätyy jatkuvasti juurikin lambdan avulla, se mittaa seosta pakokaasusta ja näin antaa viestiä ruiskulle vaihtaa seoksia sään yms. mukaan
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 28.7.2010 22:08

_E_Z_ kirjoitti:Eikös lambdan pitäisi olla ruiskuvehkeissä aina kiinni? Ruiskuhan säätyy jatkuvasti juurikin lambdan avulla, se mittaa seosta pakokaasusta ja näin antaa viestiä ruiskulle vaihtaa seoksia sään yms. mukaan


No se vähän riippuu

Juuro näin ajattelin ja kun katsoo tuota ilma kulun rajoitusta niin luulisin että se lamda on laitettu sen takia että se haistaa et saa vähemmän ilmaa kuin täysitehoisena, sitten se poistetaan kun ilman rajoittaja on pois, myös lamda poistetaan että ruisku tunnistaa et olisi täysitehoinen ja ottaa sen kartan käyttöön...No odotetaan säätääkö paja ruiskua vai ei, kun ajattelin käydä penkissä ennen kuin tulee ne sliparit/boxi, sen säädätan siel MP-racing niin ei tuu ongelmia
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
dubbe
Liittynyt:
29.7.2010 19:25
Husqvarna power up kit.

ViestiKirjoittanut dubbe » 29.7.2010 19:52

Kannattaisi nyt varmistaa mitä sille pyörälle on tehty.Jos pyörästä tehty täysitehoinen on ruiskurungosta poistettu rajoitin, lambada poistettu ja tilalle laitettu eliminaattori. Eliminaattori on itseasiassa vastus 2.2ohm joka kytkee ecussa racemapin päälle rikastaen seosta.Ei stumppaile jos kyseinen operaatio tehty oikein.....Täältä lisää tietoa niin ei mene rahat hevonpeehen http://supermotojunkie.com/showthread.php?t=70982
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 29.7.2010 20:26

dubbe kirjoitti:Kannattaisi nyt varmistaa mitä sille pyörälle on tehty.Jos pyörästä tehty täysitehoinen on ruiskurungosta poistettu rajoitin, lambada poistettu ja tilalle laitettu eliminaattori. Eliminaattori on itseasiassa vastus 2.2ohm joka kytkee ecussa racemapin päälle rikastaen seosta.Ei stumppaile jos kyseinen operaatio tehty oikein.....Täältä lisää tietoa niin ei mene rahat hevonpeehen http://supermotojunkie.com/showthread.php?t=70982


Mulla on toi eliminaattori, hussen oma
Tänään tuli selvitettyä on se säädetty, mutta varmistan vielä kun meen ajaa.
Tuo 5000 huolto on suhteellisen iso, mutta siihen on matkaa vielä
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
dubbe
Liittynyt:
29.7.2010 19:25

ViestiKirjoittanut dubbe » 30.7.2010 8:46

Kannattaa myös katsoa että tyhjäkäyntikierrokset ovat 1800-1900rpm.Jos kierrokset alle tuon niin varmasti stumppailee liikkeelle lähdossä.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 31.7.2010 9:16

dubbe kirjoitti:Kannattaa myös katsoa että tyhjäkäyntikierrokset ovat 1800-1900rpm.Jos kierrokset alle tuon niin varmasti stumppailee liikkeelle lähdossä.


Joo kokeilin noita kierroksia mutta itse tykkään pitää 1600-1750 ja luulen että se stögääminen johtuu juuri siitä että en ole ajanut ruisku pyörää ennen eli käyttäjästä kiinni.
Olen 95% nyt varmenpi että on säädetty rusku...Haisee vähän rikkaalle, ei paukuta putkessa
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Heppu
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Liittynyt:
2.8.2003 17:48

ViestiKirjoittanut Heppu » 31.7.2010 18:27

Mad-Mike kirjoitti:
dubbe kirjoitti:Kannattaa myös katsoa että tyhjäkäyntikierrokset ovat 1800-1900rpm.Jos kierrokset alle tuon niin varmasti stumppailee liikkeelle lähdossä.


Joo kokeilin noita kierroksia mutta itse tykkään pitää 1600-1750 ja luulen että se stögääminen johtuu juuri siitä että en ole ajanut ruisku pyörää ennen eli käyttäjästä kiinni.
Olen 95% nyt varmenpi että on säädetty rusku...Haisee vähän rikkaalle, ei paukuta putkessa


Silloinhan se juuri paukkuu jos on rikkaalla. Ruisku kannattaa myös säätää uudestaan n. 500km ajon jälkeen.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.8.2010 9:36

Heppu kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:
dubbe kirjoitti:Kannattaa myös katsoa että tyhjäkäyntikierrokset ovat 1800-1900rpm.Jos kierrokset alle tuon niin varmasti stumppailee liikkeelle lähdossä.


Joo kokeilin noita kierroksia mutta itse tykkään pitää 1600-1750 ja luulen että se stögääminen johtuu juuri siitä että en ole ajanut ruisku pyörää ennen eli käyttäjästä kiinni.
Olen 95% nyt varmenpi että on säädetty rusku...Haisee vähän rikkaalle, ei paukuta putkessa


Silloinhan se juuri paukkuu jos on rikkaalla. Ruisku kannattaa myös säätää uudestaan n. 500km ajon jälkeen.


Sitä minäkin oon ollut aina mieltä, mutta kaikki väittää kun se käy lauhalla niin paukuttaa putkessa, broidi, mp-racing huolto tyyppi, melkein kaikki tyypit jolla on kokemusta vähän enemmän kokemusta.
Itse kyllä muistelen että kun putkessa paukkuu käy rikkaalla tai sytkä on pielessä....
Eilen tuli ajettua taas, ei paukuttanut putkessa, puhe on sellaisesta hyvin pienestä tussauksista.
Kohta tulee täyteen 500km... Kyllä se kestää
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Maskotti^
Pyörä:
kx450f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.11.2004 22:34

ViestiKirjoittanut Maskotti^ » 1.8.2010 16:58

Muutamat kaasarit säätäneenä voin sanoa 95% tapauksista paukuttelun syylliseksi löytyy liian laiha tyhjäkäyntiseos. Seos on niin laihaa että se syttyy vasta putkessa. Toki rikas seos voi olla myös syypää, mutta sen kyllä huomaa ihan selkeästi jos se käy niin rikkaalla.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.8.2010 18:00

Tuli tänään käytyy radalla vähän kokeilemassa, ihan jees pyörä siihen tarkoitukseen.
Pitää mennä uudelleen että päsee vähän vauhtiin, ei oikein uskaltanut/ammattilaiset ajamassa 8)
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään