RFS koneessa on nerokkaasti käytännössä ikuiset ja painavat rullalaakerit kampuralla, mutta koska kampiakseli ei kovassa rasituksessa pysy suorassa eivät rullalaakerit kestä lainkaan. Koskee lähinnä sellaisia vehkeitä joilla ei tiellä ajeta ja joita ei edes kilpiin saa, eli 560smr:ää ja mahdollisia big bore yritelmiä. Tosin saa varmaan 525:senkin kampuran jääradalla tai supermotossa oikein yrittämällä sen verran kieroon ettei laakerit kestä. Pysyvää korjausta ei ole kuin vaihtaa konetyyppiä, mutta hitsaaminen ja/tai kuulalaakerit auttavat paljon. Väittävät myös että thumper racingin stroker kampura kestäisi rullalaakereilla, mutta on aika suolaisen hintainen.Husky510 kirjoitti:Eikö 2006 525EXC ollut jotain laakerin kestävyys vikoja, en muista kierto/kampiakselin laakeri....Mutu tuntumalla muistaa
Rullalaakerissa on se hyvä puoli että kestää käytännössä ikuisesti eikä sitä ajamalla rikki saa. Huono puoli on ettei kestä yhtään poikkeutusta tai aksiaalivoimia. On myös raskas (ottamaan kierroksia) eikä periaatteessa kestä korkeita kierroksia muutenkaan, vaikka ktm:llä joskus olikin korkeammalle kiertävä rfs (jonkun vuoden 450sx kauan sitten) mutta ne lienevät jo kaikki räjähtäneet muutenkin.