RealTaste kirjoitti:Tällaisia olen pyöritellyt mielessä pyörät ovat järjestyksessä mielenkiintoisimmasta-> vähiten kiinnostavaan.
-husaberg fs/fe650 03->
-aprilia sxv 550 07->
-husqvarna 510smr 08->
-honda crf 450 03->
-yamaha wr 450 03->
-Ktm 525 05->
Tuossa Stål kiteyttikin hyvät, että jos haluaa Moottoria, niin Husa fs570 tai Husa fs650, Husse sm510r 2009-2010 on pikkusen parempi rungoltaa, jarruiltaa, alustaltaan kuin nuo, mutta hiukan ponneton moottori vakiona. Ktm 530exc on joka paikan höylä, löysä alusta, kohtalaiset jarrut, kyllä paremmalla alustalla saisi hyvän, näin oli testin lyhyet kommentit Biken-supermoto testissä.
Honda ja Yamaha on varmaan hyviä pyöriä, osaa saa ja sitä aftermarket osaa, aprilia olisi hyvä, pelkkien äänien puolesta, mutta niin kuin siinä leijuu se "leima", että varaosien saatavuus, hinta ja ne huollot suhteessa kestävyyteen, ei se tarkoita että olisi huono pyörä, mutta se vika herkkyys kyllä ei houkuta. Ktm on taas joka nurkassa, mutta osia saa, hinnat on mitä on, toiset sanoo että kallista, toiset ei, mutta se on tätä harrastusta. Myös yksi mitä on "huolen" aihe ainakin kun lukee ulkomaisia foorumeita, on Husabergien varaosta, saatavuus, siinä missä Husqvarna ne ennen Ktm omistamista valmistetut. Hondasta ei ole tietoa ja Yamahasta.
Aprilia on puolestaa isoille radoille, mutta käy radalla kuin radalla...Mä ehkä miettisin vahvasti Hondaa/Yamahaa, mutta jos jotain "erikoista" haluaa, niin Husa fs650 tai Husa fs570, miksi ei myös Husqvarna smr 510 malleja, siitä 2008 eteen päin.
Ktm on kyllä se varmin, siinä missä Honda/Yamaha, kun sanoit että pääsääntö olisi radalla kiertäminen, niin mä ainakin miettisin ennemmin suoraa supermotoa, missä on vanteet, jarrut, miksi ei alusta valmis, mutta jos ei nyt kilpaa aja, niin miksi ei endurosta tekisi, vanteet n.900€ taisi olla kiinan vanteet, jarruista ei hajua, kun toisilla on budjetti, toisilla ei, niin googlella kannattaa katella käytettyjä. Alustasta ei osaa sanoa, senkin suosittelen kysymään sitten kun on päättänyt merkistä, niin lähimmältä varaosan myyjältä..
Oho tuli pitkä teksti, toivottavasti oli jotain apua...