willik kirjoitti:Kyllä jos pyörä woblaa niin yleensä pyörä on silloin keulakulmaltaan jyrkkä tai paino on ns. nokalla.
Tuo että kaasua antaessa(oletettavasti hieman keulii, että rengas hipoo radan pintaa) on juuri tuota ongelmaa. Ratkaisu on laskea etuiskareita, löysätä perää tai kääntää keulan offsettiä. Jos hiekalla ajaa ja on pattia ja siinä alkaa woblaamaan kaasun ollessa pois niin paluuvaimennusta kannattaa kääntää kiinni.
Tuommoiseen takarenkaan vaihdolla korjaantuvaan woblaukseen en usko. Wikissä tehdyt syyt woblille on kyllä aika oudon kuuloisia. Ketjun vapaaliike? Oikeasti mitä v*ttua?!
Niin tuo ketjun vapaa liike ei varmaan kuulu tuonne, kun itse epäilen esim koneen pultteja et on löysällä....kun keula tekee sitä välillä tai perä. Sen ymmärrän et vähän keula nousee ja alkaa woblaa....
Mut täytyy tutkia heti kun kerkee, voisin vähän myös epäillä et on noi iskari säädöt vähän huonosti