Huqvarna sm 510 r

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.7.2011 18:07

vinzerR kirjoitti:Kyyllähän näissä uusissa on tällaset ja aika tarkoiksi ovat osoittautuneet.

Nonniin nyt pieni muistutus kaikille, että jossei ole tarkastellut kovinkaan usein takarattaan pulttien kireyttä vaikka öljynvaihdon väleissä, tai muutenkin yli 3tkm niin suosittelen. Tänään 3880km kohdalla ku olin lähdössä liikkeelle yks pultti jumittu swingin väliin (onneksi lähdön yhteydessä) ja poikkes sitte lopulta. Samalla muut pultit oli löystyny aika huolella, oli ihme miten eivät irronneet 12km kotimatkalla irti :D


Hyvä kun sanoit pitää kattoa onko kireellä, kilsoja noin 4100km ja broidin pyörässä jo aika paljon enemmän...Pitää muistaa kattoa ;)

näissä uudemmissa husseissa näyttäs olevan kaasarin sijaan ruiskut, eli miten semmosen voisi kuristaa 25kw tehoihin? Jos olisi jotain helpompia keinoja ettei tarvi ruveta ruiskua räpläämään...


Joo ne myydään suoraan 25kw papereissa että menee EU:n päästöistä/meluista läpi, siellä on ilmanputsarin elementin takana levykuristin, kaasunasennon rajoitin, vakio änkkärit kateilla, vakio lambda, mitkä muuttaa EFi järjestelmän kuristettuksi tai näin luulisin....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
skugu
Liittynyt:
17.6.2009 1:06
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut skugu » 14.7.2011 17:51

ostin tänää tommosen uuden 2010 vuoden 450 te ja sen mukana tuli peilien ja sen lambdan palasen seassa semmonen pieni levy minkä toisessa päässä on reikä, ja ei oo mitää hajuu et mikä se mahtaa olla, jos joku vois vaikka vähä valaista asiaa :) ei ihan sama malli oo mut jos tiedätte niin voisitte kertoa
Rimpuli
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
10.2.2007 21:35

ViestiKirjoittanut Rimpuli » 14.7.2011 23:05

Nonii, husku meinaa piruilla vähä :( . Alkukesästä teki välillä sitä että ei halunnut lähteä käyntiin heti, vaan starttauksia sai tehdä useita ennen kuin käynnistyi. Nyt husq ei tahdo lähteä käyntiin oikeen millään ja jos sen saakin käyntiin ni tsägäl saattaa pyöriä hyvin ja ajamas käydä, välillä taas pyörii muutaman sekunnin ja sammuu.

Ideaa missä vikaa? Tulppia söi toimiessaan muutaman, ruiskun säädöt päin vittua? Venttiilinvälykset ok, eri tulpalla kokeiltu, ruiskun liitokset ok, imuvuodot katottu...
skugu
Liittynyt:
17.6.2009 1:06
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut skugu » 15.7.2011 16:53

onko kenelläkään mitään ehdotusta et mikä on vikana kun ei ehdi kauaa käyttämään lämpimänä niin kone sammuu ja putkesta tulee semmonen pieni poksahdus kun pari kertaa kääntää kaasua ja joskus ihan tyhjäkäynnillä, ja pyörä on just ostettu eikä oo ajettu oikeestaa yhtää .... ja pyörä oli muute se te 450
t 0 n z
Pyörä:
510
Paikkakunta:
7 $ |< M
Liittynyt:
5.2.2008 15:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut t 0 n z » 15.7.2011 22:18

Onko kellään menny puolaa hajalle näistä? Ei anna kipinää ollenkaan, seiso tallissa kuukauden sitä ennen toimi moitteitta. Eri tulpilla kokeiltu mutta ei mitään, oisko mitää ideoita mikä ois? Kaikki liittimet on kyllä kunnolla kiinni.
astronautti
Liittynyt:
30.5.2011 20:20
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut astronautti » 18.7.2011 1:14

Tuli muuten tarkisteltua tuo nokkaketjun kiristäjä kilometreillä abaut 10400 2010-mallista se oli vasta lovessa 6. Eli nou panic vaihdon kanssa
santam
Pyörä:
wrf 450
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.6.2008 16:22
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut santam » 18.7.2011 18:28

t 0 n z kirjoitti:Onko kellään menny puolaa hajalle näistä? Ei anna kipinää ollenkaan, seiso tallissa kuukauden sitä ennen toimi moitteitta. Eri tulpilla kokeiltu mutta ei mitään, oisko mitää ideoita mikä ois? Kaikki liittimet on kyllä kunnolla kiinni.


Ootko kattonu tuleeko puolalle virtaa?
Kokeile virtakynällä mihin virrat tyssää, eli vaikka ennen puolaa tuleeko virtaa ja lähteekö puolalta virtaa, jne.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 18.7.2011 19:39

astronautti kirjoitti:Tuli muuten tarkisteltua tuo nokkaketjun kiristäjä kilometreillä abaut 10400 2010-mallista se oli vasta lovessa 6. Eli nou panic vaihdon kanssa


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , No hyvä tesiajoa kyllä
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Rimpuli
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
10.2.2007 21:35
Re:

ViestiKirjoittanut Rimpuli » 18.7.2011 22:00

Rimpuli kirjoitti:Nonii, husku meinaa piruilla vähä...


Vika löydetty, männässä halkeema. Ootteko tilaillu osia maahantuojalta vai ulkomailta, tartteis kyllä saadan nopeen uutta osaa tilalle et pääsee ajeleen ;) taitaa ulkomailta tilatessa toimitusaika venyä?
mikuli89
Pyörä:
Suzuki gsx-r 750 K6
Paikkakunta:
Oulu/Lumijoki
Liittynyt:
14.3.2005 15:27
Re: Re:

ViestiKirjoittanut mikuli89 » 19.7.2011 14:13

Rimpuli kirjoitti:
Rimpuli kirjoitti:Nonii, husku meinaa piruilla vähä...


Vika löydetty, männässä halkeema. Ootteko tilaillu osia maahantuojalta vai ulkomailta, tartteis kyllä saadan nopeen uutta osaa tilalle et pääsee ajeleen ;) taitaa ulkomailta tilatessa toimitusaika venyä?


Ite oon pari kertaa tilannu motocross-shop.de:stä ja hyvät kokemukset on. Maahantuojalla kytkinvaijeri 75e nii ostin saksasta 16 eurolla ;) http://www.motocross-shop.de/motocross-shop/index.php?cPath=59_206_758 onko tossa sopivaa mäntää?
Dilledong!!!!
Rimpuli
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
10.2.2007 21:35
Re: Re:

ViestiKirjoittanut Rimpuli » 20.7.2011 16:28

No eipä löydy, pitäs 530 kittiin saada mäntä. BBkitin omistajat, mistä tilasitte setin? Husky.com ja motosportz löysin, niistäki täytyy näköjää s-postilla kysellä.. :|
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 23.7.2011 15:51

Onko 510:n venttiilipalan koko 9,48mm ja saako mistä tilattua näppärästi?

Eilen illalla tarkastelin ekaa kertaa välykset(2200km) ja näyttäs kaikki olevan löysällä, imu 0.20 ja 0.18, pako 0.24 ja 0.24...

Ei hajua ekan omistajan tarkastuksista/säädöistä... Eikös noitten yleensä pitäisi pienentyä?


Auttaakos se kattien poisottaminen paljonkin putkien kuumenemiseen, näin helteillä perse ihan liekeissä jos vähänkin kaupungilla joutuu pysähtelemään...? Entäs flektin toiminta, mielestäni ei kyllä oo surahtanut päälle kertaakaan. Eli minkä piuhan/releen toiminta pitäisi tarkistaa?
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut vinzerR » 23.7.2011 16:25

Joo, tuplaveen kanssa mietityttää toi flekti.

Tiedän 3 tuttua jolla löytyy SMR, ja kellään ei ilmeisesti kovemmassakaan ajossa ole lähtenyt puhaltamaan koko flekti lainkaan :x , tiedä sitten onko kyse jostain viasta, vai onko se suunniteltu puhaltaa jossain +150 asteessa :D
Jos kellään tietoa aiheesta niin mielellään kuulisin tälle syyn.

Ainii, alkukäyrästä tulee aika kauniin värinen, kun sitä pyörää osaa käyttää oikein 8)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 23.7.2011 22:50

Itsellä lähtee noin 6-8 min päästä kun on käynyt tyhjä käyntiä, kokeilin joskus laserlämpö mittarilla vesipumpun kotelon lämpöä ulkopuolelta, niin oli 98C astetta ennen kuin flekti lähti käytiin, nyt kun on racing vesipumppu/vesiletku sarja niin no noin 30C astetta kylmenpi, ennen kuin flekti lähti pyörimään.
Kyllä se flekti toimii mun 2010 mallissa, pitää vain lämmetä aika kuumaksi, toi vesipumpun vaihto auttoi paljon, ei pala jalat. Kyllä voisin veikata että se kattien poisto vaukuttaa änkkäreiden lämmön nousuun.

Kyllä toi titaani putki värjääntyy kivasti, tulee kultaista/liilaa ja pikkasen punertavaa
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Rllj » 31.7.2011 21:40

Mistäs oot tollasen racing vesipumppu/letku sarjan hommannut? Omaki pyörä kuumenee melkoisen paljon, flekti tosin pyörii melko usein. Saa nähä auttaako kun pyörän ruiskun säädättää kohdilleen. Nyt käy melko laihalla.

Yleensä kattien poiston jälkeen vaimennin kuumenee vähemmän. Katti siellä nimenomaan käy kuumana ja lämmittää koko vaimenninta. Toisaalta katalysaattorin poistamisen jälkeen pyörä saattaa käydä hieman laihemmalla kuin ennen, jolloin moottori voi lämmetä enemmän. Mene ja tiedä :roll:
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas