Huqvarna sm 510 r

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 23.8.2011 10:57

Tässä on nyt tullut vähän ihme ongelmia eteen.

Onko kenelläkään ollut noissa 2009-2010 sm510r malleissa ihmeellisiä vikoja, siis takuu ongelmia, neste vuotoja jne....Siis ei mitään vakavaa. Ajattelin että näitä pyöriä on jo sen verran että kyllä jotain materiaali vikoja tai muuta vastaavaa on tullut
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 23.8.2011 21:25

No kertokaa nyt toki mitä vikoja voi odotella:)

Itellä ei kummosia ole ollut, kilsoja tullut 1500.(3000nyt mittarissa)

-lohkojen välistä tihku öljyä, tiukkaus ja loppu
-etuvalopolttimo hajosi, poltti sulaketta. Kesti aika pitkään ennenkun hokasin vian olevan siinä...
-vilkkujen polttimoita saa vaihtaa joka toinen viikko
-Kaasuvaijerit hirtti tangon ollessa ääriasennossa, luultavasti jossain huollossa sössitty reitit.

Eli ei oikeastaan mitään oikeita vikoja. kopkop.

Ja liikkeeseen en enää vie koskaan, oli sitten takuuhommia tai mitä vaan.. prkl.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 23.8.2011 22:02

tuplavee kirjoitti:No kertokaa nyt toki mitä vikoja voi odotella:)

Itellä ei kummosia ole ollut, kilsoja tullut 1500.(3000nyt mittarissa)

-lohkojen välistä tihku öljyä, tiukkaus ja loppu
-etuvalopolttimo hajosi, poltti sulaketta. Kesti aika pitkään ennenkun hokasin vian olevan siinä...
-vilkkujen polttimoita saa vaihtaa joka toinen viikko
-Kaasuvaijerit hirtti tangon ollessa ääriasennossa, luultavasti jossain huollossa sössitty reitit.

Eli ei oikeastaan mitään oikeita vikoja. kopkop.

Ja liikkeeseen en enää vie koskaan, oli sitten takuuhommia tai mitä vaan.. prkl.


En nyt tarkoita että on mitään ihmevikoja, mutta silti jos ajatellaan 9000€ uusi pyörä....
Siis ei mitään vakavaa, mulla mittarissa n.5100km

-Lohkojen vällistä tihku öljyä, kiritys ja loppu
-Neste kytkimen mäntä/stefat mennyt rikki, näyttäisi että on menossa toinen
-Neste kytkimen teräspuno letku pukautunut/rispaantunut rikki, nyt on pikkasen kestävämpi
-Poltti sulaikeita muutaman kerran valo/mittaristo puolella
-Töötti rikkoitunut, poltti pääsulakkeita, ei käynnistynyt
-Kaasukapulassa pieniä, hirttämis ongelmia, vaijerit kulki oikesta paikasta

Pieniä oireita, pieni nakutus (ehkä ventiilit/palat, on arvojen välissä), ihmeelisiä stumppaus oireitä välillä, vaihdelaatikko tuntuu oudolta....
Katotaan mitä tulessa, tiedän nyt kolme tapausta tuosta nestekytkimestä, takuu on vähän ongelma.
Broidilla on taas vähän isompia ongelmia, kait siitä voi kertoa sitten kun se selvii
Ps. Näitä voi verrata toisiin ja muut voivat lukea näistä....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 24.8.2011 11:37

Mistä kohtaa tuo kytkin alkaa vuotamaan? Täytyy varmaan tarkkailla.

No joo kyllähän tuo aika helposti stumppailee välillä, olen ajatellut sen olevan enemmänkin ominaisuus. Tyhkäkäynniin olen räplännyt sinne 1900rpm tienoille.

Lähinnä tuosta on ollut haittaa kun on käynyt metsässä rymyämässä niin hankalissa paikoissa ökähtää kun ei uskalla antaa hanaa tarpeeksi ;)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 24.8.2011 13:20

Se kytkin alkaa vuotaa sieltä mihin se kahvan tappi menee sinne pöly tiivisteen sisälle. Muutenkin vähä ihmetytti että se alko jo vuoden vanhana noin 1500km kohdalla vuotamaan, ymmärtäisin että se vuotaisi noin 3-5 vuodenpäästä vasta
No jos se alkaa vuotaa niin se lähtee vaihtoon, merkki vaihtuu. Noissa voi olla vaan nyt just mun kohdalla niin huonot materiaalit. Eikä toi stumppaaminenkaan (Ruisku pyörän ominaisuus) niin haittaa mutta kun se tulee sillein ihmeellisesti, nostat kierroksia 2000-3000rpm ja lähet nostaa kytkintä. Itsellä on toi tyhjäkäynti äänien takia noi 1700-1800rpm, ei sitä papatusta jaksa kuunnella, poliisit kiinnittää liikaa huomioo.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 25.8.2011 19:14

Huomenna voi viritellä laajakaista lambaadan kiinni ja ruveta säätelemään seoksia oikealle tontille iBeatillä. Voin sitten infoilla tänne, että kuinka paljon hutikassa ollaan(-09 "power up" ja avatut putket).

Katellaan sitä PCV;tä/penkkiä sitten myöhemmin. Itseasiassa perstuntumalta ei tunnu hirveesti olevan pielessä, ei paukuta putkessa ja vastaa kaasuun kohtalaisen hyvin. Mietin tuota reikien porailua lisäilman saamiseksi, mutta tulee aikapaljon retuutettua mettäpoluilla tuota mopedia niin ehkä en raaski sitä tehdä.
Melkeen on alkanut harmittaa, ettei tullut hankittua sitä alunperin suunniteltua TE;tä.

edit: Mitä eroa on muuten normi- ja Race-ECU;lla? Toisinsanoen päästäänkö samoihin tuloksiin säätämällä orkkista iBeatillä tai Powercommanderillä?

edit2: Saa antaa ehdotuksia AFR:stä mihin tähdätä. Täyskaasulla kai sinne 13 pintaan ja tyhjäkäynti/osakaasu hieman laihemmalla
Viimeksi muokannut tuplavee päivämäärä 25.8.2011 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 25.8.2011 19:27

En usko että välttämättä siitä mitään hyötyy on sivulle porata niitä reikiä, kovemmat imuäänet.
ÖÖö taisi olla normi/Race ecu:lla rikaammalla ohjelmalla ja pikkasen eri kaasun asennon kartat, ehkä jos tuota ibeat softalla saa säädettyä tarpeeksi, niin suotsittelen enemmin ibeat järjestelmää kuin PC V. Nää on varmaan maku asioita.
Itse kävin eilen penkissä
http://www.motot.net/galleria/kuva87724/

Tossa on lappu jos kiinostaa
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 25.8.2011 20:05

Tuossa iBeatissä on vaan karkea säätö, eli vähän samalla tavalla kuin kaasarissa.
Kolmea arvoa pystyy säätämään, eli about: tyhjäkäynti, osakaasu ja täyskaasu. Eli kyllä se PCV lienee hankittava jos alkaa hifistelemään.
Miulla on toi iBeat ainoastaan lainassa/vuokralla tämän viikon. Tarkoitus on vain varmistaa, ettei mennä vaarallisen laihalla.

Laskin tänään tuon tyhjäkäynninkin tuonne 1700-1800rpm ja nyt kun TPS-anturi on säädetty(ibeatillä) niin tuntui toimivan ihan hyvin. Kun mopo tuli huollosta, tyhjäkäynti oli tuolla 1700rpm ja stumppasi todella helposti. Jotenkin kyllä veikkaan, että olivat kipanneet 95:sta tankkiin kun kävi muutenkin aika epämääräisesti. Liekkö sitten kuuden viikon seisonnallakin ollut osuutta asiaan.

Tuo on vissiin takapyörältä, tehtiinkö ihan säätöä vai kävitkö valmiskartalla? Ihan kohtuu käppyrä..
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 25.8.2011 21:16

Aaa, mulle se penkittäjä yritti selittää että olisi parempi käyttää omaa järjestelmää, mutta on toi PC V paaaaljon laajempi kuin ibeat, tehot on konelta niin kuin kuva tekstissä oli, siellä on kommenteissa syitä, mutta ne on vain selityksiä.
Tää muo vähän ihmetyyttää mistä sä voit tietää mihin suunitaan säädät karttoja, mistä näkee live dataa siitä miten se seos menee. Tietysti tuolla autotunen lambdalla voisi nähdä, mutta itse en pysty säätä karttoja jos autotune on päällä. Itsekkin tyykkän että tyhjä käynti on vähän alempana kuin 2000rpm.
Jos 95 on laittettu ja seisoo 6 vko niin luulen että käy vähän husonti
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 25.8.2011 21:54

Joo ainakin -09 Mikunin omat säätömahdollisuudet on hyvinkin rajalliset, ainakin tällä mikunin omalla ohjelmalla. Äkkiseltään en löytänyt muitakaan mahdollisuuksia. -08:ssa tuolla iBeatillä ei ilmeisesti pysty säätämään kuin yhtä arvoa mikä vaikuttaa koko alueeseen.
Uuudessa 511 mallissa on kuulemma Keihin ruutta, missä lienee kohtuu hyvätkin säätömahdollisuudet.

Itsellä oli aiemmin Triumph SpeedTriple ja siinä pystyi Keihinin ruiskua ja sytkää säätämään ilman mitään erillisiä boxeja joten PowerCommanderin hankinta olisi ollut aivan turhaa.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 25.8.2011 22:01

Niin sitä yritin selittää sille säätäjälle että sit omaa järjestelmä ei pysty säätää niin paljonn kuin PC, mutta on sekin vaara että toi PC sekoo jotenkin, koska sehän on myös riippuvainen pyörän omasta järjestelmästä.
Olen yrittänyt metsästää vähän lisää tietoa netin ihmeellisestä mailmasta, mutta tuntuu että täällä suomessa ei oo ihan niin hyvin tullut markkinoille tuo pc. Jenkeissä on paljon juttua tuosta pc säätämisestä, mutta ei jaksa kovin pitkään lukea engl tekstiä varsinkin kun puhutaa vakavasta teknisestä sanoista.
Kyllä se onnistuisi helpomminkin lyö säätäjälle kuin säätäjäälle noin 300€ käteen niin se tekee kunnon kartan, no tietysti on kysymys myös erittäin kalliista osasta siis moottori ettät uo 300€ ei oo paha hinta noin 2000€ taas.
Tosta mun kartasta ei olis pitkä matka jatkaa kun on noin lähtellä jo, mutta kun ei nää sitä käyrää muuta kuin penkissä.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Rllj » 26.8.2011 15:56

Siinä settiä asiantuntijalta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 14;t=83729

Ehkä paras ja pohdiskelevin teksti mitä suomenkielellä powercommanderistä löytää. ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 26.8.2011 16:32

Kiitos pitää lueskella tuossa tarkemmin. Tästä kun luki niin tuo pc v ei välttämättä ole paras vaihtoehto
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=83729
Siis eli tulin tähän tulokseen että kannattaisi ensin laittaa vaikka sillä ibeat:tillä vakio boxi kohdalleen, sitten tuo pc v+autotunella kiinni, sit kun tätä kesää ei ole hirveesti jäljellä, niin ei viitsi maksaa tuota säätämistä. No pitää katto sitä säätämistä sitten ensi kesänä

Mites onko kukaan avannut vielä sm510r 2010 mallin konetta, onko syönyt mitään ihmeellistä.
Kun tuossa rupesin ajattelemaan niin toi 10 000km kuulostaa vähän liian pitkältä/paljolta kilsoilta
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
tuplavee
Liittynyt:
22.3.2011 21:57
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut tuplavee » 31.8.2011 20:52

http://www.youtube.com/watch?v=NkTV3Ac49bk

Tuossa muuten lyhyt ääninäyte meikäläisen sätöstellyistä orkkisputkista. Kustannus n. 50e kaikkine tarpeineen.

Pitää kattella talvella jos jotain levyjä kokeilisi tuonne, tai sit pienempää reikäputkea.
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut vinzerR » 31.8.2011 21:09

Jees, sain tänään sitten kuulla Mp-racingiltä, ettei tehdas enää toimita Arrowin tuplaputkia, jonka pistin tilaukseen viikko takaperin.
Oisko kellään muita putkia ehdotettavissa alkuperäisten tilalle?
Kävin tänään läpi Allrightin, kysyin leovincen x3:sta, kesäkuussa kun kysyin viimeksi niin löytyi vielä, mutta nyt ei sitäkään saa ilmeisesti... Akrapovic:iakaan ei kuulemma ollut suoraan tähän malliin.
Muutaman putken olen bongannut tuolta Ebay:stä, mutta jos jollakulla olisi vielä toinen ehdotus ennen sieltä tilaamista niin ehdottaa saa (paitsi sitä hussen kokotitaniumia joka maksaa 2277e!) :D