-Pete89- kirjoitti:Tossa edellisillä sivuilla olleisii ongelmii veikkaus: Se bensan loppumisen tunne voisko johtua tankin huohottimen tukkeutumisesta? Kun vähän aikaa oottelee tienposkes tankki ehtii imee korvausilmaa ja sit mennää taas 50km ja sammuu. Voihan sitä koittaa varovasti ajaa korkki raollaa jos ei vaikka sit sammuis.
Se tuli siihen heti kärkeen kokeiltua. Ei auttanu korkki auki ajaminen ja se venttiilikin toimii kyllä. Kyllä mä melko varma olen, että jossain sähköissä se vika nyt on. Tuo bensapuoli koneelle asti on tullut käytyä läpi sen verta tarkkaan enkä usko, että tuon kaltainen vika vois mitään mekaanistakaan olla kun muuten toimii normisti. Veikkaan, että jokin osa lämmetessään lyö maihin ja alkaa pätkimään kipinää kunnes hävittää sen lopulta kokonaan. Siihen vittaa myös tuo röpötys ja putkessa hakkaaminen. Siellä taitaa olla mm. asentotunnistin, sytkäboksi ja tulpanhattu mahdollisia kun tulppa on tullut jo vaihdettua.
Edit. Olikin näköjään tullut vastausta jenkeistä Husaberg foorumilta:
"Sounds like a classic stator problem.
Since you have checked all of the fuel issues, especially the vent on the cap, it comes down to an intermittent electrical problem.
This was classic on the SEM ignitions but you had to wait a while before it would restart. Do a visual on the on the stator and look for cold solder joints on bus where the stator wiring is connected. "