Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 23.2.2007 21:42

willik kirjoitti:bigbang moottoreita on jokaikinen motogp pyörä. screamereita on supersportit.
Turhaa hiuksin halkomista silti, koska asiaan se ei kuulu. Ja vaikka olis millanen hc moottori niin vaihteistoa se ei rasita hyvin suunniteltuna tai oikeilla öljyillä pätkeekään. Enemmän laatikon, kytkimen toimintaan riippuu moottorista ulospukattava teho eikä sen tehosykäykset tai sytytys väli.


Ei se nyt ihan näin mene...

Esim. 2-tahtiset big-bang koneet rikkoi moottorin lohkoja, kampiakseleita, vaihteistoja ym. Kyseiset osat kaipasivat vahvistusta reilusti ja ensimmäiset tällaiset moottorit olivatkin kyseisestä syystä epävarmoja.

Ja sama esimerkki jatkuu nykypäivänäkin:

esim. Kawasakin testikuljettajan sanomaa kun kysyttiin syytä vehkeen jäämiseen radan varrelle:

Power pulses are so big that this machine requires fresh primary gears on daily basis...

Eli ensiövedon rattaat saa vaihtaa päivittäin.
old Suzuki RG:s never die!

THEY JUST RUN FASTER!!!
Konna-
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
6.7.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Konna- » 26.2.2007 14:18

willik kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:jaa mä kun luulin että tommone angsti on päällä vaan jollai mopopojilla :D:D

Tuo on kyllä jo aika pahaa v*ttuilua.


Eipä toi taida olla mitään muuta, kuin fiilisten purkamista siitä, kun ite taiski olla väärässä, eikä ainakaan osannut vastata vastapuolen kysymyksiin... Ja tää ei kovin hyvin liity mun mielestä SXV:hen.. Joten vähä skarppia nyt pliis.
Emppu85
Liittynyt:
24.9.2005 18:59

ViestiKirjoittanut Emppu85 » 1.3.2007 18:17

Onko jollain jo kokemuksia Aprilia SXV 550:sestä????
ruikku
Liittynyt:
16.11.2006 19:30

ViestiKirjoittanut ruikku » 7.3.2007 14:45

Emppu85 kirjoitti:Onko jollain jo kokemuksia Aprilia SXV 550:sestä????

Mä voin kertoo sulle kesän jälkee ku ajattelin ostaa kyseisen pelin kilvettömänä. ;)
Riippuu tietty työpaikan kohtalosta...
ruikku
Liittynyt:
16.11.2006 19:30

ViestiKirjoittanut ruikku » 11.4.2007 12:15

Täytyy listätä että noihin ei saa kuin kahden kuukauden takuun, jos joku ei vielä tiennyt. Muutama on reksiterissä mutta ei oo tullu vastaan eikä taida olla yhtään tällä foorumilla.
Myyjä kertoi "omistajat ovat olleet tyytyväisiä".
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 24.4.2007 18:59

Jenkeissä saanu pakosarjat+putkisto+vapaavirtasuodatin yhdistelmällä yli 76 hepoa irti tosta sxv 550:n koneesta. Tosin vääntömomentin kustannuksella.
sxv
Liittynyt:
25.6.2007 9:43
RE:SXV550

ViestiKirjoittanut sxv » 25.6.2007 9:55

Itselläni on ollut vajaa vuoden liikenteessä moinen. Hauska pyörä on:) Luonteeltaan aivan erilainen kuin KTM, joten jos ei ole rahasta kiinni ja oikeasti olet ostamassa niin käy koeajamassa. Itselleni päätös oli koeajon jälkeen helppo. Tämän tyyppiset pyörät kai ostetaan hupi ja tunnesyillä pääosin, eikä niinkään järkevinä investointeina. Tai itselleni ainakin se on vain kallis lelu, jossa rahat tuskin pysyvät tallessa;)

Ps. Tällääkään foorumilla ei tunnu olevan pulaa asiantuntijoista. Kysy niin vastataan;)...
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 16.7.2007 18:28

Nyt on ensimmäinen näkemäni sxv 550 aprilia myynnissä nettimotossa. Josko niitä alkais kohta olemaan enemmän käytettynä kaupan... :)
Jules85
Liittynyt:
16.7.2007 18:54

ViestiKirjoittanut Jules85 » 16.7.2007 18:57

Nks kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:
willik kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:...Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa..

Ihan on kyllä totta, että älä rasita päätäsi liikaa. HD on tunnettu sulavasti käyvästä twinistä.


Tässä unohat sen, että harrikoissa on aina vähintää se 500cc per muki. ihaeriasia ku pienempi V-twini, jossa on 250cc. Jos oot ajanu v-twin piikkiä, niin ne kuullostaa iha mikroaaltouuneilta. Ja isompi pytty aina on raskaampi kaikille osille koneessa. on iha eri asia olla 1000cc pyörä yhellä pytyllä ku neljällä.


Ootko muuten ikinä tullut ajatelleeksi, että jossain piikisessä v-twinissä ne alakerran osien lujuus on suhteutettuna tehoille aika samaa luokkaa kun jossain tonnisessa v-twinissä. Ei todellakaan missään tonnisessa twinissä ole mitään piikin alakertaa, menis heti solmuun, vaan siellä on vahvistettu alakerta joka kestää vähintään yhtä hyvin kuin piikin alakerta piikin tehoa. Se alakerran vahvuus on suhteellista ja isommissa on vähän isompi bensankulutus, ku on järeempi alakerta ja tietysti pyttyjen koonki takia ;)


Anteeksi menee vähän OT:ksi, mutta kuka on ajanut V-TWIN piikkiä joskus?

Itse en ole sellaisesta vielä koskaan kuullutkaan ;)
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 16.7.2007 21:41

Hyosung comet tietääkseni on? Myös varadero hondalta?
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 16.7.2007 21:48

Minä olen ajanut n. 200km 125cc Honda Varaderolla...
Jules85
Liittynyt:
16.7.2007 18:54

ViestiKirjoittanut Jules85 » 17.7.2007 17:57

Entropia kirjoitti:Hyosung comet tietääkseni on? Myös varadero hondalta?


Ok, eli siis nämä pyörät ovat Harley-Davidsonin "lisensillä" tehtyjä? niinkö?

Epäilempä kuulkaas hurjasti ettei teistä kukaan ole ajanut 125 twinillä :):)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 17.7.2007 18:04

Jules85 kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Hyosung comet tietääkseni on? Myös varadero hondalta?


Ok, eli siis nämä pyörät ovat Harley-Davidsonin "lisensillä" tehtyjä? niinkö?

Epäilempä kuulkaas hurjasti ettei teistä kukaan ole ajanut 125 twinillä :):)


rupeetko nyt esitelmöimään, että mikä on oikea V-TWIN-kone?
Jules85
Liittynyt:
16.7.2007 18:54

ViestiKirjoittanut Jules85 » 17.7.2007 18:14

isoEGO kirjoitti:
Jules85 kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Hyosung comet tietääkseni on? Myös varadero hondalta?


Ok, eli siis nämä pyörät ovat Harley-Davidsonin "lisensillä" tehtyjä? niinkö?

Epäilempä kuulkaas hurjasti ettei teistä kukaan ole ajanut 125 twinillä :):)


rupeetko nyt esitelmöimään, että mikä on oikea V-TWIN-kone?


No juuri tätä tällä hain, eipä taida nämä olla V-Twin moottoreita ;)

Vai onko?
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 17.7.2007 18:20

Jules85 kirjoitti:No juuri tätä tällä hain, eipä taida nämä olla V-Twin moottoreita ;)

Vai onko?


no eihän ne teknisesti ottaen ole...

nykyään vaan sitä nimitystä käytetään kaikista 2 pyttysistä, joissa sylinterit V-muodossa.