Jenkkilässä ne tekee näille vaikka mitä, onhan sielä ainakin yks turbotettu derzikin. Muistaakseni se oli muuten vähän hillitymmin rakennettu. Paikallinen mestari on nyt loihtinut 60hp derzistä myös ilman noita turbohärveleitä ja kyllä sitä on ihmetelty mitä siitä irtoaisi jos vielä turbon rukkais kehiin
Rapakon takana toi bigboren kasailu, nokkien vaihtaminen jne. on erittäinkin yleistä näköjään, kaikilla on vähintään kallis väljä putkisto ja muut pikkumodit. Välillä ihmetyttää kun ne peukalo keskellä kämmentä tyypitkin tuntuu suunnittelevan kaikkea nokista eteenpäin. Näissä Euroopan versioissa on myös kierrostenrajotin 1,2 ja 3 vaihteilla melun jne. vähentämiseksi
Vakiona kone tuntuu tosiaan vähän tuhnulta. Putsarikotelon päälle 3x3(tuumaa) kokonen reikä, kaasari uusiin säätöihin ihan valmiin kitin avulla ja vähemmän ahdistava putkisto on tuo yleisin viritys. Pitäisi tuoda 3-4hp lisätehoja, mutta etenkin sen huomaa siinä miten jopo vastaa kaasuun sen jälkeen. Ahdistus katoaa aika hyvin. Mun mielestä derzi on enemmän vääntävä kone kun yläkierroksilla toimiva. Juurikin tuon kiihdytyspumpullisen kaasarin puutteen takia se tuntuu vähän prutkulta. Vaihtamalla sen muuttuu pyörän luonne taas paljon. Taisi joku tuolla mainita, että piikeissä on melkeen saman verran tehoja, niin tottahan se on, tosin ne piikit on niitä 2t rutkuja joilla ei kukaan täysjärkinen jaksa kovin pitkään liikenteessä ajella
Eivät ne isommat kotaritkaan kiihdytyksessä kovin selvästi sitä 125 versiota pese, vasta kun vauhti kasvaa tarpeeksi. Oma mielipide on, että jos lähtökohta on, että piikkipojat jää selkeesti taakse, niin jätä kokonaan tällänen supermoto/enska ostamatta ja siirry kyykkyjopoihin. Mun mielestä toi derzi on todella hauska vekotin ajaa, mukavaluontoinen moottori. Eihän se noille kisasemmille motoille pärjää tehoissa, mutta eipä tuo ole vielä toistaseksi hirveesti harmittanut. Vähän ylipainoinen se on johonkin puiden kiertelyyn tjsp, mutta yllättävän ketterä supermotoradalla. Kyllä melkeen sanoisin, että jos ostaa tälläsen jossa on jo valmiiksi tuo suoravetokaasari tai asentaa sen itse niin se menee ihan siinä missä noi muutkin motot, ei pitäisi heti kyllästyä. Itse valitsin pyörän pitkälti huoltovälien, siistin ulkonäön ja osien saatavuuden vuoksi.