Itse en ole vielä avannut, mulla myös katuajoa pelkästään ja mittarissa on n.12500km ja 2010 malli. Vaihdoin siihen tuon 530cc kitin, kun vakiolla oli ajettu noin 5000km.
Kansi näytti ok, sylinteri ok, kaikki oli ok, venttiili välit ok, ketjun kiristäjä ok, oliko sitä akselia tullut vasta 5-6 hammasta esiin.
Itse tulen avaamaan heti koneen kun saan työtä. Kaikki uusiksi, vaikka tässä voisi kokeilla miten pitkälle pääsisi, mutta em viitsi ottaa riskiä jos jotain isoa/kallista sattuu hajoamaan.
Ainakin yhdellä jenkkilaisellä foorumilla on ollut juttua että yksi on ajanut n. 24tkm ja se vaihtaa öljyjä noin 1000-1500km välein, eikä ole ollut mitään vikaa. FB, yksi Hussen omistaja teetti ison huollon 10 000km, ainoa "vika" pienet jäljet sylinterissä, mutta ne on voinut tulla jo sisäänajon aikana.
Veli teki sen 2010 smr 10 000km ison rempan, kun jostain rattaasta hajosi muutama hammas laatikossa, luultavasti oli materiaali vika.
Niin silläkin kaikki kunnossa, venttiilit, laakerit, mäntä, sylinteri jne., öljyt vaihdettu noin 500-1000km välein ja kovaa katuajoa+tietysti tavallista katuajoa.
Miten sulla on se ketjun kiristä esim, venttiili välit ok.
Voihan sitä ottaa koneen auki ja tutkia, mutta silloin kyllä voi vaihtaa osia sinne.
Itseäkin kiinnostaa tuon sama kysymys, mutta tuntuu että täällä ei kovin montaa Hussen omistaja ole.
PS. oho johan tuli pitkä teksti