Jotain vaikutusta voi olla sillä, että KTM:lle näyttää useimmat lähteet ilmoittavan tehoksi 45-46hv, kun taas esim. Gassun kolmisatkulle ilmoitetut tehot pyörii 52-54hv:ssa. Tuolta netin syövereistä saa kaiveltua aika monta käppyrää ja vertailua aiheesta, osa enempi ja osa vähempi varteenotettavia. Enempi löytyy noita krossipuolen 250-450-vertailuja, mutta aikansa kun kaivelee niin löytää näistä enskapuolen vehkeistäkin vastaavia. Näiden vertailujen ja oman persdynon perusteella voin sanoa, että 2-tahti tosiaan vääntää vähemmän alhaalta, mutta silti ihan riittävästi nostaen nokkaa vaikkapa matalilta kierroksilta kolmosella ilman kytkintä. Maastossakin potkii tyhjää millä vaihteella tahansa, lähes millä kierroksilla tahansa. Ja jos ei se riitä, sitä voimaa tulee kyllä yllin kyllin kunhan ne kierrokset aavistuksen nouse - kytkintä en itse tarvi keulan nostamiseen vasta kuin 6. vaihteella, ja takuuvarmasti vähänkään osaavampi kuski saa sen pystyyn kaikilla vaihteilla ilman kytkintä. Kait sitä voimaa ja vääntöä käsittääkseni on siinä riittävästi, myös alhaalla. Jotta päästäis nyt niitä nelareitakin kehumaan, niiden eduksi täytyy kyllä heittää heti se pehmeämpi kaasuun vastaaminen.
Tie päättyy - riemu alkaa.