Käsitakajarru

_TsX_
Pyörä:
F4i stunt / 2012 käytössä Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta:
SALO
Liittynyt:
29.10.2006 12:05

ViestiKirjoittanut _TsX_ » 5.4.2009 21:01

yks käppärikokemus lisää, eli mulla on jonkun vanhan r6 yamahan kahva käppärinä(ei radiaalikahva), jarrusatula joku vanha pommi 2mäntänen ja ihan adapterilla tehty jarru.
Meinas mennä yöunet ku luin jostai et tollanen isomäntänen etujarrupuristin olis ihan paska, mut nyt ku pääsi kokeilee ni tossa ainaki on ihan ok tuntuma ei mikää nii kova ku oletin ja paljon enemmän tehoa ku oli räsän kahvalla entisessä KDX 125 kawassa. (siinäkin adapterilla toteutettu jarru)
Tessustelija
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 6.4.2009 20:12

Noissa vanhoissa jammuissahan on vissiin aika iso se takajarru muutenkin?
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 6.4.2009 20:53

Itellä on PC-31:ssä maguran 195 radiaalikahva (luultavasti 13mm männällä), teräspunosletkut ja adapterin kautta menee. Jalkapääsylinterin nestereikää porattu(alkup neulankärjen kokoinen, nyt n. 1,5mm) Satulassa EBC:n sintteripalat.
Ilmasin jarrua pitkään enkä saanut siitä omasta mielestäni tarpeeksi jäykkää. Ajossa kuitenkin yllättysin, kun käppäri olikin oikein tehokas ja tunnokas, yhellä sormella saa takapyörän lukkoon suht helposti.
Takajarru muutenkin tehokkaampi kuin viimekesänä, jolloin oli kumiletku ja vakiopalat.

Pikasella selaamisella kattelin käsipääsylinterin hintoja netissä, 180-260e luokassa pyöri uutena, omasta maksoin rompetorilla 7e, ja puuttuva pikkuosa bikeworldissa 19.90e. Kohtuu hyvä löytö oli.
Jos olisin uutena ostanut niin olisin ottanut pykälää suuremmalla männällä, ei olisi liikkeen pituus niin suuri.
Turhake.kuvat.fi
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 6.4.2009 22:20

No eipä ollut kallis. :D Täällä kun oli tommonen rompetori niin melkein kaikki käytetyt osat oli kalliimpia kun kaupassa uutena. 8o
Tessustelija
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 7.4.2009 11:23

turhake kirjoitti:Itellä on PC-31:ssä maguran 195 radiaalikahva (luultavasti 13mm männällä), teräspunosletkut ja adapterin kautta menee. Jalkapääsylinterin nestereikää porattu(alkup neulankärjen kokoinen, nyt n. 1,5mm) Satulassa EBC:n sintteripalat.
Ilmasin jarrua pitkään enkä saanut siitä omasta mielestäni tarpeeksi jäykkää. Ajossa kuitenkin yllättysin, kun käppäri olikin oikein tehokas ja tunnokas, yhellä sormella saa takapyörän lukkoon suht helposti.
Takajarru muutenkin tehokkaampi kuin viimekesänä, jolloin oli kumiletku ja vakiopalat.

Pikasella selaamisella kattelin käsipääsylinterin hintoja netissä, 180-260e luokassa pyöri uutena, omasta maksoin rompetorilla 7e, ja puuttuva pikkuosa bikeworldissa 19.90e. Kohtuu hyvä löytö oli.
Jos olisin uutena ostanut niin olisin ottanut pykälää suuremmalla männällä, ei olisi liikkeen pituus niin suuri.

Oletko saanu ahdettua vakio clipariin tuon käppärin niiden katkaisijoiden ja vakio kytkinkahvarungon kanssa?
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 7.4.2009 14:37

En edes yrittänyt, Lsl:n sporttikliparit väärinpäin paikallaan. kaikki namikat ja kytkimet on tangoissa paikallaan silti.

E: Niin ja kytkinkahvana toimii yhdensormen kahvaksi lyhennetty tarvike krossikahva. Kytkimen vipua koneen päästä pidennetty hieman niin ei ole niin raskas käyttää yhdellä sormella.
Turhake.kuvat.fi
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 10.4.2009 12:55

Tommonen tuli tehtyä,enää puuttuu joku tiivis korkki tuosta. :P Eli nypin sen lasisilmän puukolla irti ja porasin sen reiän 18 milliseksi ja väänsin m20 x 2 kierteet ja pistin pultin ja kupariprikat paikalleen.Sitten porasin pulttiin 8.5mm reiän ja tein siihen m10 x 1.25 kierteet banjopulttia varten.

Kuva
m-iksu
Pyörä:
Kwa636 -05 stunt, rojekti.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.5.2007 0:40

ViestiKirjoittanut m-iksu » 11.4.2009 0:58

Tästä keksinnöstä +1. :) ite miettinyt miten voisi tehdä ni noinhan toi olis kohtuullinen saada itekki toimiin taidammepa väsätä kaverinkin kotaiin. samallailla. Onko vielä kokemusta miten toimii patentti? Ja miten meinasit myöhemmin jos aiot palauttaa tuon entiselleen tuon sylinterin. Ni miten meinaat sen lasisilmän paikan hoitaa? Uudella M20 pultilla johon et poraile mitään vai?
Kaulii, kaulii ja leipoo pullat.
x limited
Liittynyt:
27.4.2008 16:04

ViestiKirjoittanut x limited » 11.4.2009 1:30

http://www.sexyemilie.com/?id=1527593
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 11.4.2009 1:59

m-iksu kirjoitti:Tästä keksinnöstä +1. :) ite miettinyt miten voisi tehdä ni noinhan toi olis kohtuullinen saada itekki toimiin taidammepa väsätä kaverinkin kotaiin. samallailla. Onko vielä kokemusta miten toimii patentti? Ja miten meinasit myöhemmin jos aiot palauttaa tuon entiselleen tuon sylinterin. Ni miten meinaat sen lasisilmän paikan hoitaa? Uudella M20 pultilla johon et poraile mitään vai?

Huomenna pääsen vasta koittaan kun sain korkin ja jarrunestettä. :) Sitten jos käsijarrun haluaa pois niin umpinainen pultti vaan kiinni. ;)
m-iksu
Pyörä:
Kwa636 -05 stunt, rojekti.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.5.2007 0:40

ViestiKirjoittanut m-iksu » 11.4.2009 2:18

Jeep, oliko paha vääntää kierteet sylinteriin ja kuinka syvät siis väänsit niistä?
Kaulii, kaulii ja leipoo pullat.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 11.4.2009 11:04

Kierrettä on noin 15mm syvyyteen asti.Hyvin kesti kiristää ihan kunnolla tiukkaan.Tohon oli aika helppo tehdä kierteet kun on jotain pehmeetä alumiini valua. :P
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 11.4.2009 12:19

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:
m-iksu kirjoitti:Tästä keksinnöstä +1. :) ite miettinyt miten voisi tehdä ni noinhan toi olis kohtuullinen saada itekki toimiin taidammepa väsätä kaverinkin kotaiin. samallailla. Onko vielä kokemusta miten toimii patentti? Ja miten meinasit myöhemmin jos aiot palauttaa tuon entiselleen tuon sylinterin. Ni miten meinaat sen lasisilmän paikan hoitaa? Uudella M20 pultilla johon et poraile mitään vai?

Huomenna pääsen vasta koittaan kun sain korkin ja jarrunestettä. :) Sitten jos käsijarrun haluaa pois niin umpinainen pultti vaan kiinni. ;)

Millaiseen korkin hommasit siihen, sorvasit itte itte ?
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 11.4.2009 15:45

Vakio korkista laitoin kemiallisella metallilla ne ilmareiät tukkoon mutta eihän se kestäny.Täytyy käydä ruuvikaupasta kysyyn m22 x 1 tulppaa.Voi olla kyllä hankala koko löytää.
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 11.4.2009 16:58

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Vakio korkista laitoin kemiallisella metallilla ne ilmareiät tukkoon mutta eihän se kestäny.Täytyy käydä ruuvikaupasta kysyyn m22 x 1 tulppaa.Voi olla kyllä hankala koko löytää.

Meet kysyy jostakin koneistamolta jos ne tekis