m-iksu kirjoitti:Niin sekö ei kestä se takasylinterin, korkki joka on siinä ylä osassa ni painetta joka syntyy käppäristä? Eli se mis on se Brembon loko ni sekö pitäis vaihtaa tommoseen m22 x 1 kierteil olevaan pulttiin sit samal?
SkillKettu^ kirjoitti:Kävi mielessä tos yhtenä unettomana yönä tämmönen:
Käsitakajarrun tyyliin tekis kahvalle takajarrun, sit sen liittäs johonki kiinteesti kiinni, sit sen jarrukahvan loppuosaan, missä tulee paras vipuvoima, asentelis ns. putkilon, jonne heittäis marmori"pallon" tms, joka sit liikkus siellä ku pyörä tarpeeks kallistuu, tuloksena = Jarruvipu kääntyy -> Takajarru jarruttaa. Ns. automaattinen takajarru Voi kuulostaa tyhmältä idealta, mutta teoriassahan ton pitäs toimia, vaan toimisko ihan oikeasti. Yks vastuspointti on kiihdytys, jossa tämä pallo myöskin liikkuisi, mutta onko siihen sit ratkasua?
Tessustelija kirjoitti:SkillKettu^ kirjoitti:Kävi mielessä tos yhtenä unettomana yönä tämmönen:
Käsitakajarrun tyyliin tekis kahvalle takajarrun, sit sen liittäs johonki kiinteesti kiinni, sit sen jarrukahvan loppuosaan, missä tulee paras vipuvoima, asentelis ns. putkilon, jonne heittäis marmori"pallon" tms, joka sit liikkus siellä ku pyörä tarpeeks kallistuu, tuloksena = Jarruvipu kääntyy -> Takajarru jarruttaa. Ns. automaattinen takajarru Voi kuulostaa tyhmältä idealta, mutta teoriassahan ton pitäs toimia, vaan toimisko ihan oikeasti. Yks vastuspointti on kiihdytys, jossa tämä pallo myöskin liikkuisi, mutta onko siihen sit ratkasua?
Joo käytä vaan unilääkkeitä