Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
samppari
Pyörä:
honda cr 250cc
Liittynyt:
11.2.2006 11:25

ViestiKirjoittanut samppari » 5.12.2008 14:23

Escalator kirjoitti:
Matsq>> kirjoitti:Mikäs on kun keuliessa lähtee heittelehtimään oikealle ?


Rengaspaine ja taidon puute. Voi myös johtua tienpinnasta esim. urat?
Jos on ihan uus nappula rengas niin se lähtee vetämään helposti jonnekki suuntaan.
Latexiit
Pyörä:
CBR600 F2
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
20.9.2006 16:52

ViestiKirjoittanut Latexiit » 5.12.2008 14:40

samppari kirjoitti:
Escalator kirjoitti:
Matsq>> kirjoitti:Mikäs on kun keuliessa lähtee heittelehtimään oikealle ?


Rengaspaine ja taidon puute. Voi myös johtua tienpinnasta esim. urat?
Jos on ihan uus nappula rengas niin se lähtee vetämään helposti jonnekki suuntaan.


Riippuu pitkälti renkaan muodosta et millanen on keulia.. Ittellä oli tollai katukumi dt:ssä niin se ei toiminut keulimisessa alkuunkaan. Johtui siitä kun se oli muodoltaan niin pyöreä, rengaspaineita kun laski niin vähän auttoi.
Tumppi^
Liittynyt:
25.2.2008 20:11

ViestiKirjoittanut Tumppi^ » 2.1.2009 1:27

Kytkimellä yrittäessä alussa pääsi usein keula tippuu. Mut raakana se pysy paremmi kulmassa nii siihe sitte tuli totuttua nii kyl se ainakin mulla raakana vaihe sisää menee. Mut kyl se maku asia mite sen keula ylhääl pitää. :)
teppo-
Pyörä:
Yamaha dt, monkey och romusai ;)
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
14.10.2006 17:32

ViestiKirjoittanut teppo- » 7.1.2009 21:01

Mites, onko kellään näitä jälkiasennettuja kytkimen keventäjiä? semmonen vois mukavoittaa aika kivasti :D Ja ite vaihan AINA Kytkimellä, joskin just ennen lumia aloin koittaan ja saanu rullailtua vain jotain parivaihetta isommalle :nolo:
ville__
Pyörä:
manki
Paikkakunta:
tuusula/vantaa
Liittynyt:
7.12.2006 19:53

ViestiKirjoittanut ville__ » 7.1.2009 21:51

teppo- kirjoitti:Mites, onko kellään näitä jälkiasennettuja kytkimen keventäjiä? semmonen vois mukavoittaa aika kivasti :D Ja ite vaihan AINA Kytkimellä, joskin just ennen lumia aloin koittaan ja saanu rullailtua vain jotain parivaihetta isommalle :nolo:

ei ole kokemusta tosta mutta
kun rasvaat vaijereita säännöllisesti niin se on todella kevyt käyttää.. ;)
nismo..
Jamesi
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
20.10.2005 22:55

ViestiKirjoittanut Jamesi » 8.1.2009 18:57

teppo- kirjoitti:Mites, onko kellään näitä jälkiasennettuja kytkimen keventäjiä? semmonen vois mukavoittaa aika kivasti :D Ja ite vaihan AINA Kytkimellä, joskin just ennen lumia aloin koittaan ja saanu rullailtua vain jotain parivaihetta isommalle :nolo:


Kyllähän noi kytkintä aika paljonkin keventävät.
Opel Kadett C
teinikit
Liittynyt:
7.5.2007 22:19
keuliminen

ViestiKirjoittanut teinikit » 22.2.2009 1:02

Millain kannattais ruveta harjotteleen keulimista kun ostan gasgassin niin millain nyppäämällä vai kytkimellä. :P
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 22.2.2009 1:10

teinikit kirjoitti:Millain kannattais ruveta harjotteleen keulimista kun ostan gasgassin niin millain nyppäämällä vai kytkimellä. :P


Kytkimellä kannattaa, harjottelet heti ekaksi jarrun käytön ettei tule harrastus liian kalliiksi
teinikit
Liittynyt:
7.5.2007 22:19
keuliminen

ViestiKirjoittanut teinikit » 22.2.2009 21:24

onko silleen hyvä kokeilla että nyppää hytin pystyyn ja rupee sitten painaan jarrulla keulaa alas ja sitten nostaa uusiksi ja sitten koittaa matkaa.
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38

ViestiKirjoittanut huss_ » 23.2.2009 13:46

teinikit kirjoitti:onko silleen hyvä kokeilla että nyppää hytin pystyyn ja rupee sitten painaan jarrulla keulaa alas ja sitten nostaa uusiksi ja sitten koittaa matkaa.

Jos et oo ennen keulinu, nii kannattaa harjotella jarrun käyttö ekana, ettei heti veä kello 12, ja sitte huomaa että eihän tää keula prkl laskekaa. :s
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
Miksutii
Pyörä:
Ktm RC8 2010 & Ktm 300exc-e 2007
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
5.1.2005 19:50

ViestiKirjoittanut Miksutii » 27.2.2009 9:42

Itse opin vaihtamisen keula ilmassa periaatteessa "vahingossa". Oli yö ja pikkusen halutti kikkailla , neppasin keulan ylös kakkosella ja ajatuksissani/ unenpuutteessa tunsin että keula muka laskee ja on hyvä heittää kolmonen sisään nopeuden kasvaessa koko ajan. Tosin keula ei laskenutkaan ja tuli mitä onnistunein ilmassa vaihteen vaihto :eek: Fiilikset oli kuin tuossa hymiössä ja sen jälkeen seuraavana iltana vaan reenaamaan reenaamaan ;) ennätys viimekesältä kevaridt:llä mutkaista tietä 1800m, nopeus oli jotain 90-110 koko ajan kun kaverit ajo perässä gps:n kanssa.
henk-
Pyörä:
-09 ktm
Paikkakunta:
lahti -> kaljaranta
Liittynyt:
12.10.2008 14:25

ViestiKirjoittanut henk- » 28.2.2009 23:10

mites muuten, onnistuuko miten keuliminen lumisella mökkitiellä missä on kova savipohja alla mutta lunta kuitenki päällä?? piikeillä tietenki
"ei sanonut että pyörä olisi yhtä hyvä kuin kotari"
ville__
Pyörä:
manki
Paikkakunta:
tuusula/vantaa
Liittynyt:
7.12.2006 19:53

ViestiKirjoittanut ville__ » 28.2.2009 23:15

henk- kirjoitti:mites muuten, onnistuuko miten keuliminen lumisella mökkitiellä missä on kova savipohja alla mutta lunta kuitenki päällä?? piikeillä tietenki

miksei onnistuis.. ei se siitä tiestä kiinni ole vaan kuskista ;)
nismo..
korslaaki
Pyörä:
Honda Cr 250 / Aprilia Rs 125
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
8.5.2008 20:30

ViestiKirjoittanut korslaaki » 1.3.2009 22:16

henk- kirjoitti:mites muuten, onnistuuko miten keuliminen lumisella mökkitiellä missä on kova savipohja alla mutta lunta kuitenki päällä?? piikeillä tietenki




Onnistuu piikeillä kuhan on tarpeeksi vääntöjä pyörässä! :)
Untzki
Liittynyt:
21.8.2008 23:06

ViestiKirjoittanut Untzki » 2.3.2009 17:08

MEITSI KEULII TEIT IHA VITUSTI PAREMMI MUN APRILIAL 50CC !!!!
MEITIS VETÄÄ TEHOKEULAA TEIST JOKAISEST HOMOST OHI!!!!!!! :nörtti:
MEITSI KERRAN KEULI YHT AIKAA KU MÄ ENDOSI!!!!!!!!!!!!! :x