Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
r1der
Pyörä:
93 Temmi
Paikkakunta:
Vsa
Liittynyt:
9.6.2008 21:42

ViestiKirjoittanut r1der » 2.3.2009 18:31

kova jätkä 8)
korslaaki
Pyörä:
Honda Cr 250 / Aprilia Rs 125
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
8.5.2008 20:30

ViestiKirjoittanut korslaaki » 3.3.2009 11:04

Untzki kirjoitti:MEITSI KEULII TEIT IHA VITUSTI PAREMMI MUN APRILIAL 50CC !!!!
MEITIS VETÄÄ TEHOKEULAA TEIST JOKAISEST HOMOST OHI!!!!!!! :nörtti:
MEITSI KERRAN KEULI YHT AIKAA KU MÄ ENDOSI!!!!!!!!!!!!! :x





Räxä
Paskana
1 kuvaa
Untzki


Tolla paskana olevalla räxälläkö keulit ?: )
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 10.4.2009 12:39

Joo elikkä itellä ollu vähän ongelmia tuon keulimisen opettelun kanssa. Pääsen vain muutaman metrin kun tuppaa lähteä kaatumaan sivuille, etenkin jos tuulee huomattavasti sivuilta. Tiedän kyllä, että edellisillä sivuilla on juttua tästä. Mutta eikö tähän sivuttais "vaappumiseen" ole muuta opettelukeinoa, kun armoton treenaaminen? :) Ei vielä oikein hallitse sitä nojaamista, jolla vois hakea tasapainoa. Muutenkin olisiko parempi opetella aluksi matkaa ensimmäisellä vaihteella vai vaihteenvaihtamista? Tullut pari kertaa kokeiltua 1>2, niin jopa onnistunutkin, mutta taas alkanut se vaappuminen ja keula on pitänyt laskea maahan. Osaan siis sen jarrunkäytön jo jotenkin jos yrittää mennä yli, mutta tulee aina painettua hiukan liikaa sitä jarrua. :| Siis jos pientä tipsiä voisitte minulle antaa? Tosimieshän keulis, eikä kyselisi näinhän se menee... :roll:
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 10.4.2009 12:54

Harjottelemalla oppii,viikon ajan kun harjottelet parituntia päivässä niin alkaa sujua. ;)
Tessustelija
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 10.4.2009 15:33

Se vaappuminen ja muu ylimääräinen liike vähentyy, mitä nopeampaa keulii ja myös jarrun painelu. Tuo vaappuminen voi johtua myös turhan suurista rengaspaineista. Minulla pitäis olla 2,5baria painetta takana, mutta käytän jotain 2barin paineita. Tuolla dt:lläkin saa 2. ja 3. vaihteella tosi nätisti keulan ilmaan. Kannattee kohta noilla harjoitella sitä matkaa keulimista, kun se vaihtaminenkin vaatii kuitenkin jokseenkin huomiota.
Onko isommilla kyykyillä ihmiset vaihtaneet 1.->2. keuliessa. Tuossa pc25.ssa löytyy aina se välivapaa korkeammilla kierroksilla. 2. -> 3. vaihteelle menee kyllä nätisti
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen
Latexiit
Pyörä:
CBR600 F2
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
20.9.2006 16:52

ViestiKirjoittanut Latexiit » 10.4.2009 15:47

Rengaspaineet vaikuttaa joo aika paljon, ittellä on n. 1bar takana ilmaa ja on selvästi helpompaa keulia kuin että olisi ohjekirjan mukaiset paineet.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 10.4.2009 17:29

Joo kiitosta vaan neuvoista, pitänee laskea vähän paineita renkaasta ja reenata armottomasti. Tuntuu vaan niin pirun pelottavalta rykäistä 2. vaihteella, kun keula nousee niin rajusti, mutta 1. vaihteella vauhti on aivan liian pieni, varsinkin kun nyt lyhyet välit kiinni. Noh pakko se o oppia perhana, eikun reeniä vaan. :lol: Harmi vaan kun just sato muutaman sentin lunta maahan ja oon vielä flunssassa. :(
ZirmA
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
30.10.2007 12:29

ViestiKirjoittanut ZirmA » 10.4.2009 22:08

Kytkimellä sitä aina vaihdetaan :D
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 13.4.2009 20:15

Eilen ja tänään tuli taas treenattua. Autto pirusti kun laitoin vakioeturattaan takasin, kun oli pari piikkiä pienempi ennen. Tuli enemmän vauhtia, eikä lähtenyt kaatumaan niin helposti ainakaan. Yhesti oli kuitenkin lähellä heittää kylelleen. Kokeilin näpäyttää myös kakkosta sisään kytkimen kanssa, niin parit kerrat pääs jo ilman että keula putos. Kyllä se siitä lähtee. Toivottavasti, ainakaan helposti en aio luovuttaa. :lol:

Oottekos muuten opetellu ensin keulimaan pitempää matkaa vai pieniä temppuja esim. kulman hakua ja coastereita? :roll:
korslaaki
Pyörä:
Honda Cr 250 / Aprilia Rs 125
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
8.5.2008 20:30

ViestiKirjoittanut korslaaki » 13.4.2009 20:23

Riku Rassi kirjoitti:Eilen ja tänään tuli taas treenattua. Autto pirusti kun laitoin vakioeturattaan takasin, kun oli pari piikkiä pienempi ennen. Tuli enemmän vauhtia, eikä lähtenyt kaatumaan niin helposti ainakaan. Yhesti oli kuitenkin lähellä heittää kylelleen. Kokeilin näpäyttää myös kakkosta sisään kytkimen kanssa, niin parit kerrat pääs jo ilman että keula putos. Kyllä se siitä lähtee. Toivottavasti, ainakaan helposti en aio luovuttaa. :lol:

Oottekos muuten opetellu ensin keulimaan pitempää matkaa vai pieniä temppuja esim. kulman hakua ja coastereita? :roll:



Ite ostin tuossa viime syksynä dt:n ja sillä sitte kokeilin keulaa ja aika helpostihhan se nousi. Meni ehkä viikko niin pääsi jo ykköseltä neloselle keula ilmassa. Korttia ei vielä oo nii jääny toi treeraanime aika vähäiselle kun tässä hiekkateillä keulinu. Jarrunkäyttöä en osaa kunnolla ja sen takia mentiinkin syksystä ympäri ! : ) Ns powerkeulaa keulin deeteellä vaan, eli kokoaja vauhti kasvaa ja vaihetta isommalle:D
Kortin saa tässä lähiaikoina nii ois tarkotus toi jarrunkäyttö opetella ja kulmaa alkaa hakemaan sitä myötä!
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 19.4.2009 19:13

Joo, kyllä se kannattaa se jarrun opettelu jo heti alussa. Ite en oo keulinu kun yhesti ympäri syksyllä jarrua opetellessa, mutta silloinkin sain pitkät koipeni maahan ennen kuin koko vehje olisi ollut selällään, ei siis käynyt muuta kun kilpi taittu ja itseluottamus sai kovan kolhauksen. :D Nyt kuitenkin jarrunkäyttö melkoisen hyvin räpylässä, ainakin luulisin ja toivon.


Joo, viikko sitten olin jo luovuttamisen partaalla tämän keulimisen suhteen, mutta seuraavana päivänä alkoikin menemään ykkösellä jo pientä matkaa, toisin sanoen pääsin sisälle siihen ns. tekniikkaan. Tänään olikin jo tunnelmat katossa, kun uskalsin jo kakkosella nostaa ja alkoi jo menemään ihan kohtuullisesti. :lol: Aikamoista nypytystä vielä, mutta kokoajan paranee. On kyllä huomattavasti helpompi kakkosella paukutella menemään, kun ei lähe kaatumaan melkeimpä yhtään. Vaihdettakin tullut jonkin verran vaihdettua 1>2, muttei vielä sen enempää. Kyllä se treenaaminen näköjään kannattaa.
leetasd
Liittynyt:
10.9.2008 20:46

ViestiKirjoittanut leetasd » 22.4.2009 11:29

Minä en käytä kytkintä ollenkaan keuliessa!

,koska en osaa keulii
loomoo
Pyörä:
KTM 125 exc
Liittynyt:
23.6.2008 13:27

ViestiKirjoittanut loomoo » 22.4.2009 18:12

aika helvetin kiinnostavaa
leetasd
Liittynyt:
10.9.2008 20:46

ViestiKirjoittanut leetasd » 22.4.2009 23:06

sinäkin olet helvetin kiinnostava!
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 23.4.2009 19:39

painu helvettiin siitä sitten jossei kiinnosta. :|
Turhake.kuvat.fi