Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
joak
Pyörä:
Exc 125 -09
Liittynyt:
17.9.2008 21:08

ViestiKirjoittanut joak » 17.5.2009 13:44

Mites tota takajarrun käyttöö kannattaa harjotella aluks? :|
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 17.5.2009 21:39

joak kirjoitti:Mites tota takajarrun käyttöö kannattaa harjotella aluks? :|

Nostat kakkosella keulan ylös ja sitte painat jarrulla alas. Sitte vaa koitat matkaa keulia kakkosella jarrun kera. Siinä sitä alkaa oppii. Sit ku alkaa tuleen jarru selkäytimestä niin pistät isompaa silmää vaa.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 18.5.2009 20:21

Yks paikallinen stunttikuski anto neuvoks, että kannattaa harjotella ekana jollai pienemmällä vaihteella vetämään tasakaasulla, niin on kuulemma paljon parempi hallita sitä ajokkiaan keula ilmassa. No totta kai ammattilaisen sana on laki :lol: , nyt onkin tullut harjoiteltua ihan tasakaasulla menemistä. Sehän näyttää ja kuulostaakin paljon paremmalta kuin kaasun pumppaaminen, ja muutenkin tosissaan helpompi hallita pyörää. Onhan se tottakai hieman hankalampaa ainakin aluksi.

Eikös se ole muuten ihan normaalia, että kaasarikone tuppaa hiukan tukehtumaan keuliessa?
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 18.5.2009 20:36

Nosta bensan pintaa vähän nii ei tukehdu.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 19.5.2009 13:54

Täytyy nyt ittekkin kysyä, ku on tullu pelloilla ja hiekkateillä harjoteltua tolla kx:llä, ja homma yleensä kaatuu vaihtamiseeen. Miten paras harjotella ja kannattaa varmaa harjotella kytkimen kanssa?

Ens tai tälläviikolla pyörää liikenteeseen.. onko helpompi smotoil keulaa asfaltil ku nappuloil suhkotkoval pellol? Ei haluais heti vetää takahäkkiä paskaks :D Takajarrunki käyttö tarvis opetella kunnolla, ei tuu iha luonnostaaa, vaa jalat tapeilta pois jos meinaa yli mennä :lol:

Kaikki harjotteluneuvot on plussaa 8)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 19.5.2009 13:58

Tikki- kirjoitti: Takajarrunki käyttö tarvis opetella kunnolla, ei tuu iha luonnostaaa, vaa jalat tapeilta pois jos meinaa yli mennä :lol:


Vaikka ite en osaa takajarrua käyttää kunnolla, niin ihan ekana tein itelleni selväksi että pyörän kyydistä ei hypätä, oli tilanne melkein mikä tahansa. 2 kertaa menty ympäri ja loppuun asti yritetty pelastaa muttei koskaa hypätty kyydistä...
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 19.5.2009 14:03

Joo, mutta kertaakaan tositilanteessa kyydistä en hypänny, parikertaa käyny sillai et takalippa maaha ja jaloil työntäny vauhtia ja keula takas maaha :D Pariviikkoo taaksepäi kx:l en saanu enää jarrutettua vaa viimeseen asti roikuin tangossa :D paikathan siitä kipeeks tuli...
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
-jokke-
Pyörä:
1000rr, 600f
Liittynyt:
28.1.2005 16:45

ViestiKirjoittanut -jokke- » 23.5.2009 4:23

Messico kirjoitti:
Tikki- kirjoitti: Takajarrunki käyttö tarvis opetella kunnolla, ei tuu iha luonnostaaa, vaa jalat tapeilta pois jos meinaa yli mennä :lol:


Vaikka ite en osaa takajarrua käyttää kunnolla, niin ihan ekana tein itelleni selväksi että pyörän kyydistä ei hypätä, oli tilanne melkein mikä tahansa. 2 kertaa menty ympäri ja loppuun asti yritetty pelastaa muttei koskaa hypätty kyydistä...


No itse ainakin annan pyörän mennä, tai jos kulman vedosta loppuu vauhti niin otan kyllä jaloilla vastaan enkä yritä roikkua pyörän mukana loppuun asti, voi tuntua fiksulta varjella sitä kallista pyörää mutta ei edes isin lompakolla korjata välitangon raiskaamia kylkiluita, kasaanpainuneita keuhkoja yms. paikkaa vaihtaneita sisuskaluja. :roll:
kr4k0w
Pyörä:
KTM 125SX -01
Liittynyt:
27.5.2009 15:48
Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut kr4k0w » 27.5.2009 15:58

Kytkimellä se on keulimisessa itselläni ehkä helpompi vaihtaa. Radalla taasen on turha sitä kytkintä käyttää; vie liikaa aikaa. Mutta tässä keulimisessa olen itse vasta aika aloittelija ja kun tuolla kotarilla keulii niin turha kuvitella aloittavansa kolmosta pienemmällä vaihteella, kyyti menee muuten ihan hirveäksi. Kolmosella keula ilmaan ja heti nelosta pesään ja sitten haetaan jarrulla mukava kulma ja latoo heti vitosen ja kutosen pesään niin johan mennään.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 29.5.2009 20:50

Huomasin tuossa muuten kun vanhoja bombereita selasin, jotta oisko ollu nro. 1/2007, jossa neuvotaan 12`clock teko vaihde/veto päällä jarrua himmaamalla. Eli ei kai väärä tyyli sekään. Siis niin, että tasakaasulla (=rannelukko kaasukapulassa) vedetään jarrua vasten balance pointin tuntumassa ja sitten aletaan löysätä jarrua pikkuhiljaa, että pyörä alkaa kaatua selälleen, sitten vaan haetaan jarrun avulla kulma ja palautetaan jarrulla kuitenkaan kaasua löysäämättä koko tempun aikana. Onko muut reenannu kyseisellä tyylillä? Ite parina päivänä tullu kokeiltua ja tänää rämpsähti kilpi katuun, mahtava tunne, vaikka ei se varmaan kummoiselta näyttänyt. :lol: Pitää aluks tuolla tyylill reenata ja sitten ruveta sen kytkimen avustuksella vääntämään kulmia. Tuossa veto päällä tehtävässä tyylissä se hyvä puoli, ettei keula rämpsähdä niin nopeasti alas ja helpompi jatkaa normaalia keulaa siitä suoraan. :roll:
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 29.5.2009 22:26

Riku Rassi kirjoitti:Huomasin tuossa muuten kun vanhoja bombereita selasin, jotta oisko ollu nro. 1/2007, jossa neuvotaan 12`clock teko vaihde/veto päällä jarrua himmaamalla. Eli ei kai väärä tyyli sekään. Siis niin, että tasakaasulla (=rannelukko kaasukapulassa) vedetään jarrua vasten balance pointin tuntumassa ja sitten aletaan löysätä jarrua pikkuhiljaa, että pyörä alkaa kaatua selälleen, sitten vaan haetaan jarrun avulla kulma ja palautetaan jarrulla kuitenkaan kaasua löysäämättä koko tempun aikana. Onko muut reenannu kyseisellä tyylillä? Ite parina päivänä tullu kokeiltua ja tänää rämpsähti kilpi katuun, mahtava tunne, vaikka ei se varmaan kummoiselta näyttänyt. :lol: Pitää aluks tuolla tyylill reenata ja sitten ruveta sen kytkimen avustuksella vääntämään kulmia. Tuossa veto päällä tehtävässä tyylissä se hyvä puoli, ettei keula rämpsähdä niin nopeasti alas ja helpompi jatkaa normaalia keulaa siitä suoraan. :roll:

Ite tein tollai aluks mutta ei oo nii hyvä kun kytkin pohjassa. Tolla tyylillä ei pysty vetää nii pitkää matkaa kilpee katuun ja tarvii kovemmat vauhdit. Jos ei ny tee kauheita hätäreitä.
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 30.5.2009 14:52

Itse ainakin saan vedettyä yhtä pitkälle kilpi kadussa kytkimellä tai ilman mutta onhan se tietysti terveellisempää koneelle vetää kytkimellä
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 30.5.2009 14:59

Joo pitää ottaa tolleen tuntumaa tuohon ekana ja sitten opetella kytkimellä. Eihän tuossa muu kärsi kuin voimansiirto, koska moottorikaan ei pääse jarruttamaan, kun pitää kaasun sopivasti tasakaasulla päällä koko ajan.
ronzq
Pyörä:
HVA SM125 -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
5.3.2008 19:54

ViestiKirjoittanut ronzq » 3.6.2009 19:01

Raakana sisään tottakai! ;)

Kertokaapa mikä on helpoin tapa opetella vetää circlee? :) Jos jotain vinkkejä löytyy.
1337
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 3.6.2009 20:35

Kulmaa vaan ja kääntää,kyl se siit alkaa pyörii.