-jokke- kirjoitti:No itse ainakin annan pyörän mennä, tai jos kulman vedosta loppuu vauhti niin otan kyllä jaloilla vastaan enkä yritä roikkua pyörän mukana loppuun asti, voi tuntua fiksulta varjella sitä kallista pyörää mutta ei edes isin lompakolla korjata välitangon raiskaamia kylkiluita, kasaanpainuneita keuhkoja yms. paikkaa vaihtaneita sisuskaluja.
En tarkota nyt kirjaimellisesti loppuun asti, mutta kahtena kertana kun ympäri ollaan menty niin kilpi on ollu maassa omistaja vielä kyydissä ja yritetty painaa jarrua mutta turhaan (huti tai rengas lukkoon, en muista kun kävi niin nopeesti). Lähinnä tipahin perseelleni / selälleni ja pyörä kaatu molemmilla kerroilla vasemmalle puolelle ja liukui eteenpäin kyljellään omistaja perässään.
Lähinnä tarkotin tuolla loppuun asti - jutulla sitä että ei heti hypätä pois kyydistä kun olisi aika painaa jarrua (tunnustan, s1:llä heitin pyörän menemään ekalla kerralla juuri näin , ehkä niinkin aikasin että keula olisi tippunut ilman jarruakin...).