Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 13.6.2009 15:06

ZirmA kirjoitti:
Riku Rassi kirjoitti:Joo, tuli sitten eilen vedettyä kunnon pannut. Kolmosella vauhtia jotai 30 km/h kytkimen kanssa raapasen kilpea katuun ja takapyörä lukkiutuu. :eek: Pyörä ja kuski selällee. ...



Ittel kävi samal taval muutama viikko sit. Jalka vieläki vähä karus kunnos, kun jäi mopon alle siinä. Mul meni vähän sivulle siinä ja sit meni rengas lukkoon. video

Ei tullu kevarii melkee mitää. :D
No melkein samalla tavalla just, mutta ite tulin suoraan selälleen. Vähän niin kuin tässä: http://www.youtube.com/watch?v=8R3TbeIO ... re=related videossa, kohdassa 3:39. Joo, runko väänty siitä takarungosta tankin takaa mutkalle minulla yms. mitä tuossa jo kerroinkin. Itellä saatto olla syynä sakkokumiksi kulunut rossinakki takana, jossa oli sivuilla pintaa, mutta ei keskellä. Tais olla myös jotain kiviä tai muuta siinä tiellä, outoa kyllä kun kerkisin vetää siinä jo useampaan otteeseen. :roll:


Edittiä: Joo olikin näköjään se takakumi päässyt puhkeamaan, niin ei se ihme jos lähti alta. :eek:
Viimeksi muokannut -Riuku- päivämäärä 17.6.2009 20:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 15.6.2009 22:38

oli aika jännän näköne ku pyörä alko nykii vaan :D, joo itelle kävi vähä saman lailla ku zirmalla mut paaaljon hiljasemmast vauheist
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 16.6.2009 11:14

Mä luulin et tos videos se ajo vaa joidenkin kivien päältä :D
Loud Pipes Save Lives.
JAMPO90
Pyörä:
Enään ei pyöriä <3
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
17.7.2005 12:24

ViestiKirjoittanut JAMPO90 » 21.6.2009 14:58

Mites tollasessa puolikkaassa rossissa pystyy alkaa harjottelee keulan nostoa?
On kummiskin kolmesta eri valkokilpisestä kokemusta tiellä mutta en ole ihan raaskinut harjotella vaan vähän kaasulla välillä.. Jostain lueskelin että pienissä vauheissa kakkosella tai kolmosella kytkimellä ettei pääse pyörä tehoalueelle ja revi? Vaiko kaasulla? Ja sen jarrun käyttö niin kun alkaa nostaa ekoja kertoja niin kannattaako painaa jarrua ja laskea etupyörä heti alas että jäisi se jarrun käyttö mieleen?
Tiellä pari kertaa viime kesänä kävi et jalat lennähti tapeilta kun rengas kohosi hartioitten korkuudelle.. Menee refleksinä pois tapeilta :(
Normaali ihminen elää vältellen tiukkoja tilanteita.

Mototista tuttu ex. jannez1

Mitä sä ujostelet siellä nurkassa <3
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 21.6.2009 21:46

JAMPO90 kirjoitti:Mites tollasessa puolikkaassa rossissa pystyy alkaa harjottelee keulan nostoa?
On kummiskin kolmesta eri valkokilpisestä kokemusta tiellä mutta en ole ihan raaskinut harjotella vaan vähän kaasulla välillä.. Jostain lueskelin että pienissä vauheissa kakkosella tai kolmosella kytkimellä ettei pääse pyörä tehoalueelle ja revi? Vaiko kaasulla? Ja sen jarrun käyttö niin kun alkaa nostaa ekoja kertoja niin kannattaako painaa jarrua ja laskea etupyörä heti alas että jäisi se jarrun käyttö mieleen?
Tiellä pari kertaa viime kesänä kävi et jalat lennähti tapeilta kun rengas kohosi hartioitten korkuudelle.. Menee refleksinä pois tapeilta :(
Joo, tuolleen just se jarrunkäyttö haltuun niinkuin kerroit. Vaikka kakkosvaihteella aloitat nyppimään ja jarrulla alas ja koko ajan koitat ottaa enemmän kulmaa, kunnes totut siihen. Sitten vaan koitat pikkuhiljaa matkaa jne. Ei niillä kierroksilla väliä oo, kunhan pidät jarrulla hallussa.
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 28.6.2009 19:02

treenaat nostaa sen sil kakkosel ja sit ku sil saat sen vedettyy loppuu niin sit harjottelet laittaa vaa isompaa sisään, kerran kun tajuu laittaa isompaa ni siin ei oikee mitää oppimist, sit tasapainotteluu kans kannattaa treenaa
-rypäle-
Pyörä:
Husqvarna wr
Paikkakunta:
valkeakoski
Liittynyt:
22.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut -rypäle- » 30.6.2009 22:46

Antakaas vähän vinkkiä miten tonne tasapaino pisteelle kannattaa lähtee yrittää oon ny jarrua reenaillu jonkin aikaa.. ja tuntuu kun keulii niin on aika hyvä kulma mut kaverit sanoo toista
AdeR
Liittynyt:
5.4.2008 23:25

ViestiKirjoittanut AdeR » 30.6.2009 23:49

Paina kaasua
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 1.7.2009 12:55

Hva<3 kirjoitti:Antakaas vähän vinkkiä miten tonne tasapaino pisteelle kannattaa lähtee yrittää oon ny jarrua reenaillu jonkin aikaa.. ja tuntuu kun keulii niin on aika hyvä kulma mut kaverit sanoo toista

No jos jarru on hallussa jotenkin niin keulit vaan korkeemmalle? :lol:

Mut jos sun mielestä on hyvä kulma niin turhaan sitä lähet nostamaan, sun kavereiden mielestä saattaa olla liian alhaalla, mutta ehkä sä et oo samanlaisessa asennossa kuin muut keuliessa. Oot tasapainopisteellä jos keula pysyy ilmassa ilman että pyörä kiihtyy.
Loud Pipes Save Lives.
Sakmund
Pyörä:
Ahdettu
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
11.6.2007 21:07

ViestiKirjoittanut Sakmund » 1.7.2009 13:59

Eilen meni ekaa kertaa kilpi maahan 8). 4 päivän harjottelulla
hohoho
Pyörä:
exc 125
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
13.6.2009 13:35

ViestiKirjoittanut hohoho » 1.7.2009 14:38

kertokaas nyt kun saan nostettua ykkösellä nyt hyvään kulmaan ja vaihetta pitäisi vaihtaa niin saako siinä samantien olla painamassa jarrua
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 1.7.2009 17:08

jollet mitään powerkeulaa vedä, niin luultavasti saat olla jarruttelemassa.
Turhake.kuvat.fi
-rypäle-
Pyörä:
Husqvarna wr
Paikkakunta:
valkeakoski
Liittynyt:
22.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut -rypäle- » 1.7.2009 21:55

yli meni :D mut muutaman kerran sain tasapaino kulmalle ja oli vähän jännän tuntusta kun lähti vaan kaatuu :D
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 2.7.2009 10:41

hohoho kirjoitti:kertokaas nyt kun saan nostettua ykkösellä nyt hyvään kulmaan ja vaihetta pitäisi vaihtaa niin saako siinä samantien olla painamassa jarrua


jos haluut treenaa kekee hiljasest vauhist ni kakkosel nostat ja rykäset ylös et keula ehtii nousta mut kierrokset ei paljoa, sitten heti kolmoselle ja siitä välillä aina laahaat jarruu vaste näin ainaki ite opin hiljases vauhis, sit jos haluu vetää kovempaa ni kakkosel vaa ylös ja isompaa aina sisää ku on tarvetta, et sä oo heti siinä selällään ku laitat isommalle
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 2.7.2009 12:18

kyllä muuten lähtee äkäsee ympäri ku vaihoin ykköseltä kakkoselle keuliessa :D jarru ei tietenkää toiminu...