Nyt on saatu jo vähän tuntumaa CBR:ään ja voi hiukan vertailla sitä edelliseen, eli DR:ään. Pyöräthän on tietenkin aivan erilaisia ja kovin tarkasti niitä ei voi vertailla.
Yleinen käsitys tuntuu olevan että kyykyllä/fighterilla on paljon vaikeampi kikkailla kuin motolla tai eskalla. Osittain se on totta. Enskalla keula nousee paljon pienemmälla teholla ja vauhti pysyy helposti kurissa. Enska on kevyempi ja olevinaan helpompi hallita. Vaikea sanoa kun en ole keulimisen alkeita kyykyllä treenannut, mutta endurolla aloittelu on kenties helpompaa.
Nyt kun on tullut CBR:llä vedeltyä voi todeta, että moni temppu on huomattavasti helpompi sillä, kuin DR:llä. Hitaasti keuliminen DR:llä jossa oli siis enskavanteet, on paljon vaikeampaa kuin CBR:llä. DR sammui herkästi hitaasti keulittaessa ja kapean takarenkaan ansiosta oli paljon herkempi kaatumaan sivulle. CBR ei sammu ja vetää tasaisesti pienilläkin kierroksilla. DR:llä ei tullut mieleenkään keulia ilman käsiä, mutta CBR:llä se alkaa jo hahmottua. Myös kahdentoista keulat menee CBR:llä helpommin koska painopiste on matalammalla. CBR lähtee kaatumaan taaksepäin paljon myöhemmin kuin enska tai moto, jossa painopiste on ylhäällä. HighChair keulat menee paremmin pitkän kierrosalueen takia ja tehoakin on sen verran, että keulan saa nopeasti ylös. Mitä vielä. No DR:ssä oli -3 piikkiä edessä ja CBR:ssä on -1 edessä ja +9 takana.
Että näin.
Ja endoista vielä sen verran, vaikken mikään endomestari olekkaan, että helpompaa on cebarilla. Etupyörä ei mene lukkoon ja joustot on maltillisemmat, mikä auttaa aika paljon tässä hommassa.
Life begins at 45 degrees.!
http://www.stuntmania.net