Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 10.7.2009 23:47

Vähän välillä :D .
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 15.7.2009 1:37

Hva<3 kirjoitti:No se mun keulinta ura oli siinä 4kertaa yhteesä yli


2 kertaa ympäri, toinen kerta jo sävähdytti ku pyörästä alko mennä osia paskaks ja saman virheen takia ku ensimmäisen kerran. No tänään sitten ekan kerran 1,5kk olin keulimassa, ei tosta tullu hevo vittuakaa mutte huomenna uusiks - kai se kilpi joskus maata raapii ilman että kohta sattuu ;)

Piti alottaa iha perusteista eli ykösellä ylös, yrittää saaha jarrulla vastaan ja isompaa pesään. Ei enää tehopiikillä keulimista ennenkun osaa kunnolla jarrun :lol:
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 16.7.2009 15:40

Kerran vedetty yli ku haettii krossilla kulmaa pellolla. Eilen harjottelin temmillä kulmaa, kyl se rupee luonnistuuu, kaatuu taaksepäi ku vaa antaaa mennä. Kilpee en uskaltanu vie raapia :D Liia isot vaihteet vaa noille kulmille, nelosella ja kutosella hain =DD Mutta omaan tuntumaa helpoimmat :D Pitää harjotella kytkimenkäyttö, meinaan lähen kaasusta ja vaihan raakana :|
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 16.7.2009 19:42

Muista sitten kulmaa hakiessa kahtoo, että pyörä kulkee varmasti suoraan ja kun vedät kytkimen pohjaan, niin muista käyttää sitä jarrua jo sitä kulmaa hakiessa eikä vasta lopussa. :roll: Menee helposti takanen lukkoon, jos runttaa sitä jarrua vasta lopussa. Kannattaa harjoitella se kytkimen käyttö vaihteita vaihtaessa ja muutenkin.

Perkule ite meinasin pannuttaa tänää kun tuossa vanhalla uraisella asvalttipätkällä treenasin. Kulmaa hain ja lähti kaatumaan, onneks ei menny kylelleen, mutta ojaan ajoin. :lol: Nyt tulee ainakin katottua, että menee suoraan.

On muuten outoa vaihtaa pienempää vaihetta keuliessa. :roll: Käyttää kulmaa ja sitten jatkaa suoraan keula ilmassa ja pykältää pienempää.
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 16.7.2009 21:57

Jotai onnetonta kulmakuvaaki ilmesty galleriaa, käykää tsekkaa ;)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 16.7.2009 22:34

Emmää löytäny?
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 16.7.2009 23:25

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Emmää löytäny?


"Jotai onnetonta" ton perustella löytyy jotain :D mutta harjottelemalla se siitä paranee
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 16.7.2009 23:34

Jepsjeps, ekaa kertaa kulmaa siis harjottelin ;)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
Emperor
Pyörä:
Tm&Pv
Paikkakunta:
kaltsila.
Liittynyt:
22.6.2008 17:06

ViestiKirjoittanut Emperor » 17.7.2009 16:42

Riku Rassi kirjoitti:On muuten outoa vaihtaa pienempää vaihetta keuliessa. :roll: Käyttää kulmaa ja sitten jatkaa suoraan keula ilmassa ja pykältää pienempää.

Aijjaa. Eka kerta multa tuli puolivahingossa täysin suunnitelematta, koitin kulmaa eikä kunnolla mennyt ja sitten kun päästi kytkimen niin sisässä oli pienenmpi vaihde ja matka jatku. Sitäkin reenaillu nytten uudestaan muttei mene ihan täydellisesti niinkuin ekalla kerralla.. Siis samurailla tämä onnistui ensimmäisenä, mutta uskalsin kumminkin tänne kirjoittaa. :s
Höpinää tötteröön!
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 18.7.2009 10:06

Itekki voisin alkaa treenaa vähä powerii ny menee jokunen metri mut aika pelottavaa näin eli jos alkais treenaa ihan et 1 tai 2 nuppi ylös ja jarrul alas? Vai miten kannattaa alotella?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 18.7.2009 11:15

Pöwerii!!!! Eikös olis kivempaa keulia rauhassa ja siitä ottaa vauhtia, kun kaverit raiskaavat koneitaan pöwerwiiliellä:D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 18.7.2009 11:22

Luulen, että tuosta puuttuu piste tai pilkku, eli tarkoittanee, että powerii menee muutama metri, mutta haluais alkaa keulimaan jarrun kanssa.

Joo ala vaan sillee nostelemaan ja jarrulla alas, pikkuhiljaa alat yrittämään vähän matkaa. Sitten ku jarru silleen hallussa, että pääset yhellä vaihteella jo joku parikymmentä metriä, niin voi alkaa vaihteiden vaihtamista treenaamaan. Ite tuolleen ihan ykkösellä aloin nyppimään ja etenin em. tavalla.
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 18.7.2009 11:58

On vaa aika hätäne tol ykkösel et äkkii menee ympäri ja kuiteski 2 sellakin nousee eikä oo läheskää nii hätäne :|
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 18.7.2009 15:02

Sama se millä vaihteella alotat. Et vedä alkuks ees sinne balance pointtiin asti, nyppäät vaan ylös ja jarrulla alas. Pikkuhiljaa vaan enemmän kulmaa, kunnes lopulta alat päästä sinne balance pointtiin asti. Sitten opettelet painamaan sitä jarrua vähän vähemmän ettei keula tipahda heti, vaan pystyt jatkamaan sitä keulimista. Tälleen treenasin ite ja kyllähän siinä pari päivää menee ennen kuin sen "jarrurefleksin" oppii.
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 19.7.2009 2:46

Noo, eikös sitä tänää tullu vedettyä yli ku haettii kulmaa :)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!