Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 3.8.2009 23:21

Jos aikoo opetella keulimaan, niin on lähes varmaa, että jossain vaiheessa se menee ympäri. Tämä pitäisi tiedostaa etukäteen, että riski on melko suuri.
ton
Pyörä:
ktm
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
14.8.2008 23:01

ViestiKirjoittanut ton » 25.8.2009 21:49

Jjjep ite opin kewlimään ja sain jarrun haltuun ilman et meni kertaakaan selällee. No aattelin jo et eihän tää voi enää ympäri mennä ku on jarru hallus, tiesin kyl et circleis sun muis tempuis tulee lippoja sit. No kuiteski, siin kylällä keulin polvi penkillä ja ku jarruu koitin painaa ni tajusin et jalka on tapilla niin takana, etten yllä jarruun. No siinä mentii kuudesta kympistä vastaantulevan kaistalle selälleen ja sivari näki tän. Ei ollu ajokorttii sillo ja pyöräst ois löytyny varmaan tusinan verran syitä sakkoihin. Kotarista takahäkki solmuun ja muoveihi naarmuja, iteltä peukku poikki. Loppu hyvin kaikki hyvin, opin et kannattaa tsekkailla oks jalka jarrul ennenku nostaa keulan ;)
makkeee
Pyörä:
640 Prestige
Paikkakunta:
masku
Liittynyt:
14.1.2007 13:19

ViestiKirjoittanut makkeee » 26.8.2009 17:57

SJK kirjoitti:Ite vedän hussella aika matalilla kierroksilla. Ykkösellä nostan, samantien kakkonen pesään ja pian kolmonen jne. En tapaa jarrua painaa yhtään ku vedän esim. 1-4 vaihteet läpi, mutta jos rupee tuntuu sille, että meinaa mennä yli niin sitte se jarru aina löytyy. Ainut ongelma, mikä on niin kolmosella tapaa mennä pyörä niin tukkoon, että keula laskee sen takia.


hussel o aika hanurist keulii ton takii ku menee nii helpol tukkoo :x
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 29.8.2009 17:22

Tuohon ylempään: Ite vedätän tuolla dt:llä suoraan keuliessa vaan piikin tuntumassa tasakaasulla ja jarrulla säätelen sitä kulmaa. Ei tunnu menevän tukkoon tuolla tyylillä ainakaan niin helposti, mutta tuota tyyliä on kyllä hankala käyttää circleissä yms.

Eilen sain joku 3 kertaa kokonaisen ympyrän pyöräytettyä istualteen. Sitten jonku ajan päästä onnistu myös pari kertaa yks ympyrä polvi penkillä. Yhessä vaiheessa pistin vielä ihan tuurilla 2 ympyrää polvi jakkaralla. :) Yhet pannut vedin siinä 1,5 h aikana ja saldona ainoastaan katkennut jarrukahva. :) Illalla keulin viellä kaverin perässä yhellä tiellä ja pysähyin ja katoin ku poliisiauto tulossa minun ja kaverin luo. 8o Poliisisetä hyppäs kiireellä autosta ja olin jo ihan siinä toivossa, että varmaa näkivät kaiken ja nyt lähti kortti. Sitten kahtoki vaa kortit ja puhallutti ja sano, että pitäkääpäs ne etupyörät maassa. :lol: Ei siis tullu sanktioo, mutta anto kyllä hyvän opetuksen siitä, että ei ois ollu kiva menettää korttia. :roll:
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 30.8.2009 6:34

Joo, ei ne poliisit natseja ole... Kunhan vain ymmärrät heitä :D , en ole itte päässy nyt ajaan ollenkaa, kun ollut näitä "tapaturmia" sun muita juttuja...
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
hieggis
Liittynyt:
31.8.2009 1:26

ViestiKirjoittanut hieggis » 31.8.2009 1:44

Ape kirjoitti:En oo koskaan ymmärtäny, et miks pitäis vaihtaa raakana? Kytkimellähän sitä vaihdetaan normaalistikkin. Keuliessa pitää vaihtaa vaan vähän nopeemmin.



kerro mulle miks pitää vaihtaa "nopeemmin"`? : D
hieggis
Liittynyt:
31.8.2009 1:26

ViestiKirjoittanut hieggis » 31.8.2009 1:46

makkeee kirjoitti:
SJK kirjoitti:Ite vedän hussella aika matalilla kierroksilla. Ykkösellä nostan, samantien kakkonen pesään ja pian kolmonen jne. En tapaa jarrua painaa yhtään ku vedän esim. 1-4 vaihteet läpi, mutta jos rupee tuntuu sille, että meinaa mennä yli niin sitte se jarru aina löytyy. Ainut ongelma, mikä on niin kolmosella tapaa mennä pyörä niin tukkoon, että keula laskee sen takia.


voihan sitä noinki keulia :D
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 31.8.2009 7:22

makkeee kirjoitti:
SJK kirjoitti:Ite vedän hussella aika matalilla kierroksilla. Ykkösellä nostan, samantien kakkonen pesään ja pian kolmonen jne. En tapaa jarrua painaa yhtään ku vedän esim. 1-4 vaihteet läpi, mutta jos rupee tuntuu sille, että meinaa mennä yli niin sitte se jarru aina löytyy. Ainut ongelma, mikä on niin kolmosella tapaa mennä pyörä niin tukkoon, että keula laskee sen takia.


hussel o aika hanurist keulii ton takii ku menee nii helpol tukkoo :x

Se kaasari on nii paska ettei se toimi keuliessa oikein kunnolla.
Migoo
Liittynyt:
18.3.2007 16:57

ViestiKirjoittanut Migoo » 31.8.2009 21:19

Mikähän omassa pyörässä on kun tänään alkoi tekemään niin kun nostaa keulan ylös niin booaa melkeen samantien?
jlssi
Liittynyt:
24.10.2007 21:30

ViestiKirjoittanut jlssi » 31.8.2009 21:22

Migoo kirjoitti:Mikähän omassa pyörässä on kun tänään alkoi tekemään niin kun nostaa keulan ylös niin booaa melkeen samantien?

bensapinta?
http://www.vimeo.com/7071971
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 31.8.2009 23:32

Eipä se kovin helpolla itestään muutu.
ton
Pyörä:
ktm
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
14.8.2008 23:01

ViestiKirjoittanut ton » 31.8.2009 23:45

Migoo kirjoitti:Mikähän omassa pyörässä on kun tänään alkoi tekemään niin kun nostaa keulan ylös niin booaa melkeen samantien?

Kannattaa tsekkaa et bensaa on tankis tarpeeks. Jos on vähäsen bensaa ni jotkut pyörät käyttäytyy tolleen. Jos tankkaamisella ei homma hoidu ni sitte vasta kannattaa alkaa selvittää isompia vikoja :lol:
Hysky
Pyörä:
Husqvarna sm 125 vm 07
Liittynyt:
2.6.2009 22:25

ViestiKirjoittanut Hysky » 7.9.2009 16:21

yköseltä kakoselle ja siitä eteen päin kytkimellä.
Asiasta toiseen!!
Joon4
Pyörä:
Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
5.4.2009 20:38

ViestiKirjoittanut Joon4 » 9.9.2009 22:32

Onko kellään vinkkiä tohon jarrun käyttöön, ku nostan keulan kakkosella menee vähän matkaa ihan suht hyvässä kulmassa ,sit vaihan kolmoselle ni se nykäsee niin nopeest ,etten ehi ees reagoimaa jarruun ja sitte ollaaki jo ympäri :nolo: Ja keuliessa lähtee vauhti kasvamaan perkeleesti :S
hohoho
Pyörä:
exc 125
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
13.6.2009 13:35

ViestiKirjoittanut hohoho » 10.9.2009 12:58

älä vedä kiekkoja niin tappiin