Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
Noc
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26

ViestiKirjoittanut Noc » 10.9.2009 22:26

Joon4 kirjoitti:Onko kellään vinkkiä tohon jarrun käyttöön, ku nostan keulan kakkosella menee vähän matkaa ihan suht hyvässä kulmassa ,sit vaihan kolmoselle ni se nykäsee niin nopeest ,etten ehi ees reagoimaa jarruun ja sitte ollaaki jo ympäri :nolo: Ja keuliessa lähtee vauhti kasvamaan perkeleesti :S
Tee se vaihto rauhallisemmi nii ei repäse ympäri heti. Jarrun käyttöön aika vaikee antaa vinkkiä, kaikki nyt varmaa osaa jarrupoljinta painaa mut se oikee kohta millon siitä on apua pitää vaan ite opetella.
Viimeksi muokannut Noc päivämäärä 14.9.2009 17:47, muokattu yhteensä 1 kerran
2JZ no shit!
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13

ViestiKirjoittanut small_man » 14.9.2009 17:20

Se riippuu itellä menopelistä, 200cc:llä raakana on helpompi ku kytkimellä ja sit taas mopolla kytkimellä ku meni helpommin, ja sorry kun mopokakara tulee kommaamaan...
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
korslaaki
Pyörä:
Honda Cr 250 / Aprilia Rs 125
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
8.5.2008 20:30

ViestiKirjoittanut korslaaki » 15.9.2009 23:15

Kytkimellä vaihdan. Vaihteet menee 1-6 tol detsil keula ilmas mut sehä täs se ongelma onki :D
Ku en haluaisi tommosta matofaking "powerkeulaa" vaan hidasta ja hallittua jarrun kanssa mut ei se tunnu luonnistuvan sitte millään! : D
jlssi
Liittynyt:
24.10.2007 21:30

ViestiKirjoittanut jlssi » 16.9.2009 11:40

korslaaki kirjoitti:Kytkimellä vaihdan. Vaihteet menee 1-6 tol detsil keula ilmas mut sehä täs se ongelma onki :D
Ku en haluaisi tommosta matofaking "powerkeulaa" vaan hidasta ja hallittua jarrun kanssa mut ei se tunnu luonnistuvan sitte millään! : D

ota enempi kulmaa nii pitäs ainaki mennä hitaasti.
http://www.vimeo.com/7071971
hyötysähkö
Pyörä:
510 & 450
Paikkakunta:
Kotka / KSNK
Liittynyt:
1.11.2004 22:01

ViestiKirjoittanut hyötysähkö » 17.9.2009 18:08

jlssi kirjoitti:
korslaaki kirjoitti:Kytkimellä vaihdan. Vaihteet menee 1-6 tol detsil keula ilmas mut sehä täs se ongelma onki :D
Ku en haluaisi tommosta matofaking "powerkeulaa" vaan hidasta ja hallittua jarrun kanssa mut ei se tunnu luonnistuvan sitte millään! : D

ota enempi kulmaa nii pitäs ainaki mennä hitaasti.


Toi piruvie kannattaa opetella, meinaan kulman lisääminen.

Itellä meinas tulla äitiä ikävä, kun laskettelin 5-6vaihteella keulien, keula alas eturengas ei ihan suorassa, vauhtia ~ 120kmh. Seuraavat 50 metriä oli tilanteita voblauksen muodossa enemmän kun tarpeeksi. Siintä lähtien suosinu hiljasempia vauhteja :D
" elämä alkaa 2‰ "
Noc
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26

ViestiKirjoittanut Noc » 25.9.2009 23:18

Antakaas jotaki vinkkiä circlen pyörittelyy, ei tu mitään...
2JZ no shit!
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.9.2009 9:40

Treenaa vaikka jalankanssa hetki ja siitä sitten alat nostelee pois.. Tai toinen on että lähdet vetään suoraa keulaa, sitten siitä rohkeesti "kallistamaan" pärrää mihkä suuntaan nyt ympyrää vedätkin...
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
henk-
Pyörä:
-09 ktm
Paikkakunta:
lahti -> kaljaranta
Liittynyt:
12.10.2008 14:25

ViestiKirjoittanut henk- » 4.11.2009 22:51

ja jos ei meinaa kääntyy ni ota lisää kulmaa
"ei sanonut että pyörä olisi yhtä hyvä kuin kotari"
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 4.11.2009 22:57

Mulla ainakin tuppaa vaan kääntyyn liikaa sitte ku lähtee kääntyy. Eli jää pyöriin paikallaan ja vauhdit loppuu.
henk-
Pyörä:
-09 ktm
Paikkakunta:
lahti -> kaljaranta
Liittynyt:
12.10.2008 14:25

ViestiKirjoittanut henk- » 4.11.2009 22:58

siin tapaukses ota vähemmän kulmaa
"ei sanonut että pyörä olisi yhtä hyvä kuin kotari"
bomber112
Liittynyt:
2.10.2009 22:13
näin on

ViestiKirjoittanut bomber112 » 14.11.2009 22:25

Sami kirjoitti:Koittakaa tosiaan perustella kantanne tai kommentoida asian tiimoilta jotain jos jotain tähän topiciin postaatte, muuten pelkkä äänestykseen vastaaminen ajaa asiansa.

Jatkakaa...

äänestäkäää niin katotaan mitä mieltä enemistö on? :)
(itse äänestin että kytkimenkaaa)
jaasu
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 -99
Paikkakunta:
Milloin missäkin
Liittynyt:
18.5.2006 14:40

ViestiKirjoittanut jaasu » 24.11.2009 16:26

Riippuu vähän,joskus raakana ja joskus kytkimellä.
http://www.youtube.com/user/jaasuu

ei voi mitään, KUULEMIIN
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38

ViestiKirjoittanut huss_ » 30.11.2009 11:09

Ite käytän kytkintä, ku ei Hussessa vaihe mee sisään raakana, ainakaan 1:n jälkeen. Mutta ykköstä en ees koita laittaa raakana.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
t 0 n z
Pyörä:
510
Paikkakunta:
7 $ |< M
Liittynyt:
5.2.2008 15:29

ViestiKirjoittanut t 0 n z » 30.11.2009 15:48

Jaa ei me hussessa vaihteet raakana sisään? :lol: kyllä muuten menee ja hienosti, mutta ite käytän kyllä joka kerta kytkintä.
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 30.11.2009 16:04

Tarvii vaan vähä päästää kaasua et menee.