Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
miqa2
Pyörä:
KTM EXC 125 -09
Liittynyt:
31.12.2006 21:03

ViestiKirjoittanut miqa2 » 25.5.2010 23:20

Tolla entisellä kinuski mankilla meni kyllä vaihteet läpi, tosin ei tarvinu monesti käyttää läpi ku sai 4:lla kin repästyä kytkimenkaa ylös :)

kotkalla oon harjotellu nyt vajaan viikon ja yleensä alotan kolmosella mutta aina ku yritän pistää isompaa sisään nii keula laskee. (kytkimen kanssa) pitää vaan harjotella.
Vähä erilaista keulia ku laiskalla nelari mankilla, kotarilla keuliminen on paljo nykivämpää ku ottaa piikkiä, mutta tottakai se on vika kuskissa.

Mitäs välejä teillä on piikki kotareissa ?
JoN!i
Pyörä:
Ktm 125cc exc
Liittynyt:
22.8.2009 21:23

ViestiKirjoittanut JoN!i » 26.5.2010 12:04

14 - 42 on tällä hetkellä kiinni ja keuliminenkin onnistuu, kun osaa :P
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 26.5.2010 12:36

13/50 ja keula nousee helposti vielä nelosellakin.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
nicouuu
Pyörä:
450
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.6.2006 15:37

ViestiKirjoittanut nicouuu » 27.5.2010 16:40

13/42 oli itellä omassa kotkassa ja nelosella nous istualteen ja vitosella jalka penkillä. Hieman lyhyemmät välit ois ollu paremmat tohon keulimiseen kyl.
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 27.5.2010 17:16

14-42 väleillä nousi kutosella istuen, jalka penkil ja seisoen.
hamppu^
Pyörä:
Motokotarri
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.6.2009 16:43

ViestiKirjoittanut hamppu^ » 6.6.2010 11:13

14/48 hyvät keulimiseen.
Myydään PVn osia! kysy YVllä!
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 6.6.2010 12:47

välit on ihan henk. kohtanen ratkasu et mil pystyy ja osaa keulii.. mut emmä silti väleillä keulies vaihdetta vaihda :D
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 7.6.2010 23:22

miqa2 kirjoitti:Tolla entisellä kinuski mankilla meni kyllä vaihteet läpi, tosin ei tarvinu monesti käyttää läpi ku sai 4:lla kin repästyä kytkimenkaa ylös :)

kotkalla oon harjotellu nyt vajaan viikon ja yleensä alotan kolmosella mutta aina ku yritän pistää isompaa sisään nii keula laskee. (kytkimen kanssa) pitää vaan harjotella.
Vähä erilaista keulia ku laiskalla nelari mankilla, kotarilla keuliminen on paljo nykivämpää ku ottaa piikkiä, mutta tottakai se on vika kuskissa.

Mitäs välejä teillä on piikki kotareissa ?


jos niiku haluut iha perusreenii lähe kakkosel sellasist sopivist vauhdeist et saat kunnon kulman ja heti isompi sisää
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 20.6.2010 1:24

Tässä viikon tosissaa harjotellu tuolla isolla mopolla... Hieman kyllä "erillaista" kuin piikillä varsinkin kun jarrua tartte käyttää paitsi isommissa kulmissa kun kaasulla säätelee kulman. Ongelmana vaan kun harjotellu jarrua vasten keulia niin pienemmissä vauhdeissa (~20km/h?) alkaa kaartua jommalle kummalle puolelle joten pientä reenaamista vielä tuossa tasapainossa.

Tuolla on vaan liian helppo vetää poweria pienessä kulmassa 0-100km/h ettei joskus malta harjotella sitä kulmaa & jarrun kanssa :lol:

Jotkut tuota pyörää testanneet sanonu että muka vaikee harjotella keulimista isolla mopolla jos piikillä ei osannu, sanompahan vaan että ja pyh ! Piikillä sain normisti poweria vaihteet 1-3 tai 2-4 enkä uskaltanu kulmaa antaa läheskää ni paljoa kun tuolla isommalla mopolla.

Huomenna taas reenipäivä.
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 20.6.2010 14:12

Messico kirjoitti:Ongelmana vaan kun harjotellu jarrua vasten keulia niin pienemmissä vauhdeissa (~20km/h?) alkaa kaartua jommalle kummalle puolelle joten pientä reenaamista vielä tuossa tasapainossa.

Kannattaa kokeilla tiputtaa takarenkaasta paineet reilusti pienemmiksi, helpottuu kummasti hiljasissa vauheissa keulat ;)
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 21.6.2010 18:44

http://irc-galleria.net/user/ViiHo/picture/121052543 Siin jotai kulmanhaku treenii
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
asd?
Pyörä:
husq sms 08
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
30.6.2008 0:22

ViestiKirjoittanut asd? » 28.6.2010 13:04

Vittu mä en meinaa oppii tota jarrun käyttöö :paha: muutaman kerran meinannu mennä ympäri ni automaattisesti lähtee jalat tapeilta maaha menemää :itku: Ja kulmaaki saa olla aika paljo ettei tipu keula, nyt vasta menee 2 vähä matkaa.. Noo ehkä se viel siitä :roll:
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 28.6.2010 14:10

j-aa, mulla tuli ainakin se jarrun käyttö ihan luonnostaan, kerran ku oppii sitä painamaan automaattisesti ni se pysyy jatkossakin.. minkäslaisia rengaspaineita taakse, huomaa just tota ku keulii siten että kaasu rannelukossa ja jarrulla säätelee kulmaa ni alkaa vähän hakee..
Noc
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26

ViestiKirjoittanut Noc » 28.6.2010 15:26

Kiiiski kirjoitti:minkäslaisia rengaspaineita taakse, huomaa just tota ku keulii siten että kaasu rannelukossa ja jarrulla säätelee kulmaa ni alkaa vähän hakee..
1,2bar aika moni vissii käyttäny kotarin motoissa takana, itellä menee ainaki hyvin tolla.
2JZ no shit!
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 28.6.2010 16:26

no jo on kumma ku alkaa hakee ku oon pitäny melkee 2 bar :lol: