Messico kirjoitti:Miten te, joilla on 1 pyttynen isompi nelari - miten otatte kulmaa ? Kytkimellä vai kaasulla ?
Mopo meinaa sammua kun pintakaasulla menee jarrua laahaten kulmaan ja vauhti hidastuu niin paljon että meinaa sammua, kerran on jopa sammunutkin kun jarrulla runtannu alas.
Tässä jokun pari viikkoo aktiivisesti reenannu taas eikä se perhanan lappu osu maahan. 10 senttiä - niin lähellä mutta silti niin kaukana Ja tosiaankin 3. vaihteella lähen tavoittelemaan kulmaa (40km/h ?).
Messico kirjoitti:Miten te, joilla on 1 pyttynen isompi nelari - miten otatte kulmaa ? Kytkimellä vai kaasulla ?
Mopo meinaa sammua kun pintakaasulla menee jarrua laahaten kulmaan ja vauhti hidastuu niin paljon että meinaa sammua, kerran on jopa sammunutkin kun jarrulla runtannu alas.
Tässä jokun pari viikkoo aktiivisesti reenannu taas eikä se perhanan lappu osu maahan. 10 senttiä - niin lähellä mutta silti niin kaukana Ja tosiaankin 3. vaihteella lähen tavoittelemaan kulmaa (40km/h ?).
Jsssi kirjoitti:kytkimellä mulla tulee vaihettua ainaki ku ei oo jotenki vaan uskaltanu raakana heittää ku kiskas melkee ympäri joskus mopoaikoina
Napoleon Dynamite kirjoitti:Mites olis se "oikeaoppinen" tapa vaihtaa vaihetta keuliessa, painopisteellä vaiko keulan laskiessa alaspäin? Ite en ikinä meinaa uskaltaa vaihtaa vaihetta, kun pelkää että nykäsee yli heti, kun kytkimen päästää. Eikä siinä oikein meinaa edes ehtiä vaihtaa.. Jarru on kyllä hanskassa, ettei sen puoleen.
ViiHo kirjoitti:Siinä balance pointissa vaihdat.
Napoleon Dynamite kirjoitti:ViiHo kirjoitti:Siinä balance pointissa vaihdat.
Mutta ei rykäse? Ja siis pitääkö kytkin vaan päästää nopeasti ylös, vai pitääkö luistattaa hieman? Tässä vasta aloittelemassa harjottelua (saan kyllä pidettyä ylhäällä, mutta loppuu välit kesken) niin tarvii hiukan apuja tossa vaihtamisessa
Napoleon Dynamite kirjoitti:Mites olis se "oikeaoppinen" tapa vaihtaa vaihetta keuliessa, painopisteellä vaiko keulan laskiessa alaspäin? Ite en ikinä meinaa uskaltaa vaihtaa vaihetta, kun pelkää että nykäsee yli heti, kun kytkimen päästää. Eikä siinä oikein meinaa edes ehtiä vaihtaa.. Jarru on kyllä hanskassa, ettei sen puoleen.
nasmu kirjoitti:kytkimellä ja onnistuu se kakkosellaki mut helpompi kolmosella. ja jos ei viel oo maaha kilpi osunu nii uskallusta vaa kehii. "liuttelet" hiljaksee jarrulla lisää kulmaa ja ootat et kuuluu raaps ja sit vähä kovemmi painaa jarrua. ekan kerran jälkee se onki sit helpompaa
Messico kirjoitti:Juu, ekaa kertaa raapas muistaakseni viime perjantaina. Ei tarvinnu ees paljoo kulmaa lisää niin joha raapas. Nytte saanu jo kilvenaluslevyn jo paskaks kun innostunu raaputtelemaan Seuraavana pitäs opetella coaster se onkin sitten projekti erikseen..