Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
attepv
Liittynyt:
24.5.2010 20:07

ViestiKirjoittanut attepv » 19.7.2010 17:43

vähä kiva juttu luin näitä ohjeita ja nyt pystyn vaihtamaan jo kolmoselle keula ilmassa peeveellä : ) menee jo 500m : ) lisää tälläsiä niin ihmiset kehittyy
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 20.7.2010 16:28

attepv kirjoitti:vähä kiva juttu luin näitä ohjeita ja nyt pystyn vaihtamaan jo kolmoselle keula ilmassa peeveellä : ) menee jo 500m : ) lisää tälläsiä niin ihmiset kehittyy

Aijaha.. Mun mielestä taas itse treenaamalla kehittyy eikä foorumilla lukemisesta ?
attepv
Liittynyt:
24.5.2010 20:07

ViestiKirjoittanut attepv » 21.7.2010 1:01

se oli sarkasmia : ) huhtikuussa aloitin nollasta treenaamisen ja nyt menee lähes niin pitkälle kun kunto kestää ,varmaan tunti päivässä tuli harjoiteltua
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 24.7.2010 16:37

Käyttääkö porukka ss circleissä ja flamingo circleissä kytkintä samalla kun pyöritätte?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
GhostFucker
Pyörä:
Stunt F4i -01 + 125 EXC -08
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
10.5.2008 20:51

ViestiKirjoittanut GhostFucker » 24.7.2010 16:50

Eipä sitä kytkintä pahemmin tartte kunhan on tarpeeks lyhkäset välit. Enimmäksee sitä kytkintä tulee käytettyä ku lähtee circlest pois keulimaan suoraan, mutta kyllähän se tekee siitä vähä tasasemman näköstä.
http://vimeo.com/user2699845
Qazaaownzu
Pyörä:
Yamaha DT125r
Paikkakunta:
porvoo
Liittynyt:
25.5.2008 17:57

ViestiKirjoittanut Qazaaownzu » 24.7.2010 17:13

jos on tarpeeks pitkät välit ni kyl se kannattaa kytkint käyttää ettei pyörä sammu
Kisa kiree DT
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 24.7.2010 20:00

No välit on 13/50, eli aika lyhyet. Miten ootte lähteny treenaa niit? Istualtee ja siit sit hyppää siihe vai suoraa satulalle seisomaa?

E: Ja saattaa mennä vähä aikaa et oppii käyttää kytkint ja tot käppärii samaa aikaa :D Aika vaikeelta se tuntuu.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
GhostFucker
Pyörä:
Stunt F4i -01 + 125 EXC -08
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
10.5.2008 20:51

ViestiKirjoittanut GhostFucker » 24.7.2010 20:51

Ensin opettelet keulimaan suoraan jalat penkillä sillee hitaasti 1 vaihteella, treenailet liukumaan sillä käppärillä jarrun varas ja muista heti alus käyttää vaa yhtä sormee käppäril meinaa helpottaa sit myöhemmin ku leikkii kytkimen kans aika helvetisti. Sitte siitä vaa lähet treenaamaa circlee samanlailla ku istualteenkin. Combot tulee sitte ittestää ku alkaa circle sujumaa.
http://vimeo.com/user2699845
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 24.7.2010 21:29

GhostFucker kirjoitti:Ensin opettelet keulimaan suoraan jalat penkillä sillee hitaasti 1 vaihteella, treenailet liukumaan sillä käppärillä jarrun varas ja muista heti alus käyttää vaa yhtä sormee käppäril meinaa helpottaa sit myöhemmin ku leikkii kytkimen kans aika helvetisti. Sitte siitä vaa lähet treenaamaa circlee samanlailla ku istualteenkin. Combot tulee sitte ittestää ku alkaa circle sujumaa.

Ookei, eiköhä näillä eväillä alkuun päästä! Btw, komeesti vedit kaveris kans tykkimäes. ;)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 28.7.2010 19:59

Kyllähän täältä foorumilta voi pieniä vinkkejä saaha treenaamiseen, mutta tosiaan reenaamisella opitaan.

Lisäsin kauniin kesäpäivän kunniaksi pari ajokuvaa galleriaan, eikun haukkumaan! Ihan peruskeulaa, ei mitään HC:ta. :D
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 28.7.2010 22:34

-Riuku- kirjoitti:Kyllähän täältä foorumilta voi pieniä vinkkejä saaha treenaamiseen, mutta tosiaan reenaamisella opitaan.

Näinhän se on. Alkaa vaa tympiä tuo yksin treenaaminen -.- Ku ei oikee ketää kaverii taho löytyy joka ois tosta kiinnostunu.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 29.7.2010 1:05

ViiHo kirjoitti:
-Riuku- kirjoitti:Kyllähän täältä foorumilta voi pieniä vinkkejä saaha treenaamiseen, mutta tosiaan reenaamisella opitaan.

Näinhän se on. Alkaa vaa tympiä tuo yksin treenaaminen -.- Ku ei oikee ketää kaverii taho löytyy joka ois tosta kiinnostunu.

Sama vika..
-Johnny-
Pyörä:
KTM EXC 125 '06
Liittynyt:
24.4.2009 18:24

ViestiKirjoittanut -Johnny- » 29.7.2010 1:16

Henkka57 kirjoitti:
ViiHo kirjoitti:
-Riuku- kirjoitti:Kyllähän täältä foorumilta voi pieniä vinkkejä saaha treenaamiseen, mutta tosiaan reenaamisella opitaan.

Näinhän se on. Alkaa vaa tympiä tuo yksin treenaaminen -.- Ku ei oikee ketää kaverii taho löytyy joka ois tosta kiinnostunu.

Sama vika..


Sama myös täällä.. :| Saa kuopioon asti lähtee jos haluu "reeniseuraa"...
asd?
Pyörä:
husq sms 08
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
30.6.2008 0:22

ViestiKirjoittanut asd? » 8.8.2010 11:49

Eipä taho täälläkää iha lähel olla ketää jonka kans kikkailla :| Ja oisha se kaveri senki puolesta hyvä et jos tuurilla sattus jäämää iha kunnolla sinne pyörän alle, ni kaveri vois tulla pois :D
Mutta kertokaa mulle mite opin käyttää jarruu:D Ku pari kertaa meinannu mennä ympäri ni refleksinä lähtee jalat tapeilta niiku ottamaa maaha vastaa.. Jos puhtaalla asvaltilla on, ni nouseeko se keula sieltä takas ylös vaik painais iha reilusti liikaa kaasuu? Ja joo oon lukenu sellasii ohjeita et nostaa keulaa vähä, sit jarruu ja sit vähä enemmä keulaa ylös. Mut eihä sitä iha pienest vauhist voi esim kilvelle vetää :lol:
Ja en todellakaa haluis rikkoo pyörää ku iha uus:( Mut eikai siin auta ku yrittää ja toivoo et saa painettuu sitä jarrua ;) :D
Emperor
Pyörä:
Tm&Pv
Paikkakunta:
kaltsila.
Liittynyt:
22.6.2008 17:06

ViestiKirjoittanut Emperor » 8.8.2010 16:20

Minä en nyt oikeen saanu selvää tuosta sun viestistäs, mutta vastaanpa noihin mitä luulen ymmärtäneeni.. Hyvä tapa opetella jarrun käyttöä on vain tiputtaa keula jarrulla heti alas, kun sen vain ilmaan saa. Sitten kun menee jo ok, eikä tömähdä kamalasti alas, ottaa enemmän kulmaa ja tekee samaa, nostaa ylös --> jarrulla alas. Tällä tavalla siihen jarruun saa ehkä "turvallisimmin" tuntumaa ja kokemusta? :roll:
Tosta hitaasta vauhdista, niin yllättävän vähän se tarvii, ykkösellä reilusti piikin alta minäkin ekan kerran raappasin.
Höpinää tötteröön!