Käsitakajarru

Sirviö
Pyörä:
Usddt
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
12.9.2006 17:37

ViestiKirjoittanut Sirviö » 16.2.2010 13:07

banu, onks toi hitsattu tohon? kenties alumiinihitsattu?
Banuu
Pyörä:
Honda pc25
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
4.9.2009 22:34

ViestiKirjoittanut Banuu » 16.2.2010 16:01

juu se on purettu ettei tiivisteet pala ja sit hitsattu toi adapteri mis on porattu läpi ja kierteet banjo pultille.
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 22.2.2010 15:59

Jos jollain on myydä jarrukahva irrallisella nestesäiliöllä nii pistäkää hinta YV:llä!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 22.2.2010 21:49

Ny lähti tilauksee ooracingin erillisellä säiliöllä oleva pääsylinteri.
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 22.2.2010 22:01

BerZ kirjoitti:Ny lähti tilauksee ooracingin erillisellä säiliöllä oleva pääsylinteri.


Kehtaatko linkittää?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 22.2.2010 22:30

ViiHo kirjoitti:
BerZ kirjoitti:Ny lähti tilauksee ooracingin erillisellä säiliöllä oleva pääsylinteri.


Kehtaatko linkittää?

http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=915
sika1
Pyörä:
Honda cbr 900, PitPro 150, Suzukji pv 80, Peugeot trekker 50, yamaha dt 125
Paikkakunta:
suur-kuusaa
Liittynyt:
30.7.2006 23:20

ViestiKirjoittanut sika1 » 25.2.2010 19:52

Tänään tuli tehtyä kotariin käsisitakajarru tossa olisi jonkin näköinen selostus miten jarrun tein.Jarru on peugeot jet forcen takajarru josta otin letkun ja kahvan.Tein jarrun siten että sorvasin takajarrusylinterin nestesäiliön korkin pinnan tasaseksi ja porasin reiän ja tein 10x1.25mm kierteen ja sorvasin korkista myös ne ylivuotoreiät pois ettei ota sitä kautta ilmaa jarruun.
PS.Letku on vähän pitkä :D Tossa kuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 25.2.2010 19:54

Oliko paha tehä kierteet toho korkkii?
sika1
Pyörä:
Honda cbr 900, PitPro 150, Suzukji pv 80, Peugeot trekker 50, yamaha dt 125
Paikkakunta:
suur-kuusaa
Liittynyt:
30.7.2006 23:20

ViestiKirjoittanut sika1 » 25.2.2010 20:01

Todella helppo oli tehdä kun on alumiinia niin on pehmeää ;)
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 25.2.2010 20:26

Toi lasisilmä tulee lentään tosta helvettiin. ;)
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 26.2.2010 0:21

Jep tee samalla tohon tirkistysreikään kierteet ja tukit pultilla
GhostFucker
Pyörä:
Stunt F4i -01 + 125 EXC -08
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
10.5.2008 20:51

ViestiKirjoittanut GhostFucker » 26.2.2010 3:47

Mitenkäs saitte sen ilmaamisen onnistumaa, ku itellä ei oikee toimi perinteiset keinot.
Samalla tyylillä rakennettu adapteri ku niinvarmaanjoo käyttäjällä.
http://vimeo.com/user2699845
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 26.2.2010 10:42

Itsellä kun on tuo miton etujarrupää sylinteri, niin ilmasin ylhäältä ales sillä tyylillä että heitti sen ympäri vain ja alkoi ilmaamaan peruskonstein, ja tässähän on siis irrallinen säiliö. Sittenkun jarrun sai ilmattua niin takas "väärinpäin" ja säiliö ylöspäin... Ainakin on voimaa jarruttaessa ja toimii
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 26.2.2010 15:33

Ilmatkaa tällä lailla, ekaksi siis laitatte sen käsitakjarru letkun siihen käsitakajarrun pääsylinteriin, mutta ette liitä sitä toista päätä sinne poljin sylinteriin vielä, sitten rupeette lisäämään nestettä sinne ja painelette sinne letkuun sitä painetta, sitten kun sitä nestettä rupeaa tulemaan ulos sieltä letkun toisesta päästä, tukitte sen letkun pään vaikka sormilla ja pumppailette siihen asti että tunnette paineen sormissa , silloin ei pitäisi olla enää paljoa ilmaa letkussa, tälläin saatte ilmattua aika nopeasti ton käppärin letkun, sitten vaan kiinni se sinne adapteriin ja ilmaatte loput jalkajarrulla. Näin sain oman systeemin ilmattua noin 20 minuutissa, ehkä oli vähän huonosti selitetty mutten paremminkaan osaa :)
Niin joo ja kääntäkää se käsitakajarrun kahva sylinteri oikeinpäin ilmatessa
Juho-
Pyörä:
ktm, derbi
Paikkakunta:
Kaustinen
Liittynyt:
12.7.2006 17:13

ViestiKirjoittanut Juho- » 26.2.2010 17:14

Ite oon ilmannu silleen, että pistäny jarrunestesäiliön täyteen nestettä ja avannu vaan ilmausnipan, jolloin jarrunesteen oma paino painaa nesteen läpi järjestelmän.