Yz on ehkä huono treenipyörä ekaksi mutta älä anna sen haitata. Jokainen oppii omalla tavallaan, itse opin sen jarrun käytön erillailla kuin muut. Ihan ekana taoin päähän että pysytään kyydissä loppuun asti (2 kertaa ympärikeulineena vähemmän on sattunu kun on ollu lähes loppuun asti kyydissä).
Eli kun päässä on pari seikkaa eli jalka jarrulla ja sitä painetaan tarvittaessa sekä se että ei hylätä pyörää ennenkun ympärimeno on varmaa. Sen jälkeen yritin mahdollisimman pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella keulia & lykkiä isompaa silmään. Sittenkun meni pari vaihdetta näin (ilman armotonta pilkkimistä tai kaasu pohjassa), tuli fiilis että ei uskalla antaa enempää kulmaa. Aloin laahata jarrua ja väkisin ottaa enemmän kulmaa. Lopulta kun tiesi missä kulmassa voi keulia niin ettei vauhti nousee voi lopettaa jarrun laahaamisen ja kokeilla miltä kulma tuntuu lähemmäksi kilpeä jarrun kanssa.
Ja tosiaankin treeniä ihan vitusti. Alussa ei haittaa vaikka tulee vahingossa liikaa kulmaa ja meinaat tippua kyydistä, siinä tapauksessa nilkka suoraks ! Kaatumisia tulee jne ja älä oleta että ensimmäisenä päivänä, viikkona taikka kuukautena saat kilpeä maahan mutta se oppimisen ilo on jotain niin mukavaa kun ensimmäisen kerran vaikka keulii tasakaasulla samalla nopeudella 100m
Pöh mikä neuvoja minäkin olen kun hyvä jos itsekään vielä mitään osaan