Jos puhutaan 2T
moottoripyöristä niin ei itsellä ole kokemusta kuin 500cc krossista, jossa nyt ei oikeasti ole järjen kanssa mitään tekemistä
Jos tiedät edes mikä on takajarru, menet keula ylhäällä vaikka Inariin.
4T mopoja vertaillessa ensimmäisenä helppoudessa tulee mieleen motot. Ok, keulaa kiipeää ylös 1-4 vaihteella käytännössä "itsestään", helppo vaihdella vaihteita ylöspäin nopeesti, mutta moottorista johtuen, kierrosalue on melko rajallinen ja kaasukahvan pienikin liike heiluttaa mopoa reilusti. Eli motolla takajarru on hallittava ehdottomasti jos haluaa "turvallisesti" pitempää siivua matkustaa.
Kun taas kyykyt, etenkin ~600cc , venyvä moottori, ei niin herkkä kaasukahvan liikkeelle, ei tarvi 100% hallita jarrun käyttöä (suotavaa kyllä). Kerää helposti vauhtia +150kmh jolloin henki on löysällä jos tapahtuu se vika erhe.