kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella.

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 21:52

83 48%
90 52%
Ääniä yhteensä : 173
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 28.9.2009 12:36

Tottakai nelitahilla on parempi keulia kun vääntää paljon tasasemmin.
4llu-
Pyörä:
Polkupyörä
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.6.2005 23:36

ViestiKirjoittanut 4llu- » 1.10.2009 22:44

nelaril tietty :D
-nam-

Jipp0 sanoo: vittu sun boosteri on vitun hc jumalauta piikiltä pornokas ei vittu mikä mötkö
asd?
Pyörä:
husq sms 08
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
30.6.2008 0:22

ViestiKirjoittanut asd? » 2.10.2009 16:04

Isolla motolla voi helposti keulia ihan vaan kaasunkäytöllä, mut 2t piikillä saa olla jarrun kanssa tarkkana kokoajan, eli sanoisin että 4t on soveltuvampi, mutta aivan hyvin voi millä tahansa vehkeellä keulia


kyllä ihan varmasti esim piikkisellä kotarillaki voi keulii iha vaan kaasusta:D
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 2.10.2009 16:41

JES!!!! just näin... Kotarilla mennään ainakin kutosella kaasusta...

En oo muilla oikeestaan ajanut kuin mitolla ja tuolla vanhus ktm:ällä, mutta voin sanoa että ihan "soveltuva" laite hommaan, vaikkakin ajan normaaleilla enskavanteilla missä "katukumit".
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
hyötysähkö
Pyörä:
510 & 450
Paikkakunta:
Kotka / KSNK
Liittynyt:
1.11.2004 22:01

ViestiKirjoittanut hyötysähkö » 2.10.2009 18:42

Jos puhutaan 2T moottoripyöristä niin ei itsellä ole kokemusta kuin 500cc krossista, jossa nyt ei oikeasti ole järjen kanssa mitään tekemistä :D Jos tiedät edes mikä on takajarru, menet keula ylhäällä vaikka Inariin.

4T mopoja vertaillessa ensimmäisenä helppoudessa tulee mieleen motot. Ok, keulaa kiipeää ylös 1-4 vaihteella käytännössä "itsestään", helppo vaihdella vaihteita ylöspäin nopeesti, mutta moottorista johtuen, kierrosalue on melko rajallinen ja kaasukahvan pienikin liike heiluttaa mopoa reilusti. Eli motolla takajarru on hallittava ehdottomasti jos haluaa "turvallisesti" pitempää siivua matkustaa.

Kun taas kyykyt, etenkin ~600cc , venyvä moottori, ei niin herkkä kaasukahvan liikkeelle, ei tarvi 100% hallita jarrun käyttöä (suotavaa kyllä). Kerää helposti vauhtia +150kmh jolloin henki on löysällä jos tapahtuu se vika erhe.
" elämä alkaa 2‰ "
Duze
Liittynyt:
8.8.2009 16:09
niin

ViestiKirjoittanut Duze » 5.10.2009 15:02

2-t on tosiaan helepompi. :lol:
Rumilus
Pyörä:
Rieska
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
1.6.2006 12:17

ViestiKirjoittanut Rumilus » 15.10.2009 10:19

Hauskempaa 2-tahdilla, mutta parempi/helpompi 4-tahdilla. Ite tottonu tohon nelitahdin laiskuuteen. Joka kerta kun koitan jotain 2-t vehjettä, lähestulkoon aina menee aluksi pilkkimiseen. Mut sit taas ku vähän aikaa sählää sillä kotarilla ja alkaa menee tasakaasul, niin sit on hauskaa.
Ei värillä väliä, kunhan se on musta.
pxeli
Pyörä:
EXC 450
Paikkakunta:
esbå
Liittynyt:
28.9.2009 13:51

ViestiKirjoittanut pxeli » 22.12.2009 19:58

hyötysähkö kirjoitti:Jos puhutaan 2T...
Ei huhuh mitä tarinaa! Jokasella vehkeellä se takajarru pitää osata ihan samalla tavalla jos keulia tahtoo. Siis kun oikeesti keulitaan, eikä vedetä jotain säälittävää poweriiaa_pakka_läpi_keulaa. Vaikka valitettavasti se aika usein menee noin, mitä lähes koko viestisi ajan kirjottelit, että voima korvaa taidon. Ohan se silti vitun hullun näköstä ku äijät vetää niillä kilokiksereillä motarilla poweria, kun taidon kanssa ei oo mitään tekemistä ja se lähtee käsistä ihan millä hetkellä hyvänsä. :D

Mut itse aiheeseen, nelarilla ehdottomasti helpompi keulia moottorijarrun ansiosta. Muuten aikalailla sama montako tahtia on alla...
skoppa
Liittynyt:
12.1.2010 20:00

ViestiKirjoittanut skoppa » 21.1.2010 11:43

Vanha kunnon 72 cc mana on paras,voi keulia niin kauan kuin takissa bensa riittää :D itellä 162cc honda crm nyt.Cermillä ku keulii niin pompii ku jänis,piikki rupee nyhtämään meni pikku tovi totutellessa :D
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 21.1.2010 18:39

pxeli kirjoitti:Ohan se silti vitun hullun näköstä ku äijät vetää niillä kilokiksereillä motarilla poweria, kun taidon kanssa ei oo mitään tekemistä ja se lähtee käsistä ihan millä hetkellä hyvänsä. :D

Jaa, että kuka tahansa mopopoika95 osaa vetää kilokikserillä motarilla powerkeulaa? :nörtti:
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 21.1.2010 19:42

Kuka niin on väittänyt.
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 23.1.2010 19:35

No jos se ei taitoa vaadi niin eikös silloin kuka tahansa pysty siihen?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 23.1.2010 21:28

Wiibo kirjoitti:No jos se ei taitoa vaadi niin eikös silloin kuka tahansa pysty siihen?

Pystyy, kunnes huomaa ettei osaa käyttää takajarrua
-Tuksu-
Pyörä:
Pari mankia ja 600 CBR pc25
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
8.12.2007 0:34

ViestiKirjoittanut -Tuksu- » 24.1.2010 23:09

4-tahdilla tietenkin. 4 tahti vie kaikessa käkättimen paitsi mällissä joka lentää putkesta kun nostaa kokkaa. 2-tahdit on niin auttamattoman laiskoja vakiona ja viriteltynäkin ettei niillä tuu mistään mitään. edes välttämättä normaalista ajamisesta jollei sinne piikille yllä puolentunnin kaasunrenklauksella.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 25.1.2010 0:53

Mitähän sää nyt mahdat selvittää? 2-tahdit laiskoja? Aja vaikkapa 250cc 2t pyörää ja 250cc 4-t pyörää ja tuu uudestaan kertoon kumpi on laiska. :)