Käsitakajarru

sika1
Pyörä:
Honda cbr 900, PitPro 150, Suzukji pv 80, Peugeot trekker 50, yamaha dt 125
Paikkakunta:
suur-kuusaa
Liittynyt:
30.7.2006 23:20

ViestiKirjoittanut sika1 » 26.2.2010 20:01

Itselläkin on sama ettei meinaa ilmaus onnistua jalkajarrun saa kyllä helposti ilmattua mutta tonne käsijarruun ei tahdo millään saada painetta missä vika?
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 26.2.2010 20:33

sika1 kirjoitti:Itselläkin on sama ettei meinaa ilmaus onnistua jalkajarrun saa kyllä helposti ilmattua mutta tonne käsijarruun ei tahdo millään saada painetta missä vika?

kuten sanoin tossa edellisessä viestissä niin koitas ilmata se käppärin letku ensiksi, näin saa nopeasti ja varmasti, sitten jää enää jalkajarrun letku ja se on aika helppo ilmata normi tavalla
sika1
Pyörä:
Honda cbr 900, PitPro 150, Suzukji pv 80, Peugeot trekker 50, yamaha dt 125
Paikkakunta:
suur-kuusaa
Liittynyt:
30.7.2006 23:20

ViestiKirjoittanut sika1 » 26.2.2010 21:17

joo kokeilin mutta ampuu vaan nestettä jarruneste säiliöstä eikä synny minkään näköstä painetta :eek: eikä tule kyllä yhtään ilmaakaan kun ilmasin, pelkkää nestettä.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 27.2.2010 13:33

Jalkajarrun sylinterin säätö pitää myös säätää sillain että mäntä pääsee tuleen mahdollisimman ulos.
Jollee
Pyörä:
CBR 600 pc-25
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.9.2006 20:53

ViestiKirjoittanut Jollee » 1.3.2010 14:00

Jos jollain on myydä jarrukahva irrallisella nestesäiliöllä nii pistäkää YV:tä!!
www.facebook.com/Stunt53
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 2.3.2010 3:12

ite lähtisin ilmaa jarruu eka niin et käppärin letkuu nesteet pumppaamalla läpitte nii että tihkuu toisesta päästä sitte vasta kiinni jalka jarruun ja sit avaa työsylinterist nippa ja lähtee ilmaamaa normaalisti ilmaa vain käppärii painamalla. sen jälkeen stekkaa jalkajarru ja kokeilla mitn se toimii ja tehä tota prosessii nii kauan ku kummatki toimii kunnolla. näinkö vai miten se meni?:D
-Ola-
Pyörä:
wr450f
Liittynyt:
4.10.2006 23:37

ViestiKirjoittanut -Ola- » 2.3.2010 16:05

Ite ilmasin niin, että ensin käsijarrulla ilmaa niin kauan kunnes tulee nipasta vähän nestettä(samalla aina lisäilee nestettä käppärin nestesäiliöön), sen jälkeen niin, että nippa auki, sitten käppäri pohjaan, jonka jälkeen jalkajarrupoljin pohjaan ja nippa kiinni. Tuota nippa auki -> käppäri pohjaan -> jalkajarru pohjaan -> nippa kiinni, kun toisetelee muutaman kerran niin hyvä tulee :P
Hariz
Pyörä:
Stunt F4i, PV
Paikkakunta:
Kuusamon Diktaattorinenhallitus
Liittynyt:
2.2.2005 18:56

ViestiKirjoittanut Hariz » 3.3.2010 0:17

Irrallinen säiliö helvettiin, sinne päähän iso injektioruisku jossa nestettä reilusti. Sitten vaan ilmausruuvi auki ja painamaan ruiskua niin kauan että nestettä tulee ilmausruuvista. Ruuvi kiinni nestesäiliö kiinni ja nesteet sinne. Jossain tapauksissa vaatii hieman ilmausta, joskus tulee hyvä kerralla. Helpoin tapa..
-Ola-
Pyörä:
wr450f
Liittynyt:
4.10.2006 23:37

ViestiKirjoittanut -Ola- » 3.3.2010 22:11

Hariz kirjoitti:Irrallinen säiliö helvettiin, sinne päähän iso injektioruisku jossa nestettä reilusti. Sitten vaan ilmausruuvi auki ja painamaan ruiskua niin kauan että nestettä tulee ilmausruuvista. Ruuvi kiinni nestesäiliö kiinni ja nesteet sinne. Jossain tapauksissa vaatii hieman ilmausta, joskus tulee hyvä kerralla. Helpoin tapa..


Tai helpommalla pääsee kun löysyttää alhaalta nippaa ja ylhäältä korkki auki ja sitten alhaalta työntää ruiskulla nesteet.
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 4.3.2010 0:49

-Ola- kirjoitti:
Hariz kirjoitti:Irrallinen säiliö helvettiin, sinne päähän iso injektioruisku jossa nestettä reilusti. Sitten vaan ilmausruuvi auki ja painamaan ruiskua niin kauan että nestettä tulee ilmausruuvista. Ruuvi kiinni nestesäiliö kiinni ja nesteet sinne. Jossain tapauksissa vaatii hieman ilmausta, joskus tulee hyvä kerralla. Helpoin tapa..


Tai helpommalla pääsee kun löysyttää alhaalta nippaa ja ylhäältä korkki auki ja sitten alhaalta työntää ruiskulla nesteet.

Hmm.. ktm:ssä ei toiminut tuo taktiikka, ainakaan normaali lääkeruiskulla ei saanut painettua nesteitä alhaalta :lol:
QLX
Pyörä:
Honda Cbr 600 -93 Aprilia RX-06 Honda Monkey- 92 Honda Monkey-92 Tunturi hopper-97
Liittynyt:
19.12.2007 19:27

ViestiKirjoittanut QLX » 7.3.2010 11:17

http://www.solomotoparts.com/product.ph ... 523&page=1 eli jos tilaan tuon niin pitäisi mennä vm-93 honda cbr 600:seen suoraan? ja toinen juttu eli kun valitsee tuolta tuon kit type ja sieltä pro w/Shorty Clutch Cap niin tulee tuo sarja tällä kahva tyylillä ? http://www.solomotoparts.com/product.ph ... 523&page=1
waka_waka
Liittynyt:
17.12.2008 20:20

ViestiKirjoittanut waka_waka » 7.3.2010 23:12

voi ol vähä tyhmä kysymys mut olihan käsitakajarru kahva ylhäällä ja kytkin alempana? :nolo:
Juho-
Pyörä:
ktm, derbi
Paikkakunta:
Kaustinen
Liittynyt:
12.7.2006 17:13

ViestiKirjoittanut Juho- » 7.3.2010 23:19

Ite piän just toiste päin.
jhuupe
Pyörä:
Honda Cr125
Paikkakunta:
Tornio, Läbbi
Liittynyt:
3.1.2007 19:16

ViestiKirjoittanut jhuupe » 8.3.2010 14:02

Eikait niilä periaatteessa mitää merkitystä oo, testaa kumminki päin.
Mahotonta meininkiä!
Tessustelija
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 8.3.2010 16:33

Ei näissä mitään sääntöä ole. Monille vaan on kätevämpi käyttää kytkintä etusormella ja uskoisin sen olevan hyvin luontevaa myös sulle.
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen