laazeri kirjoitti:1 tuskin, 2 vaihteella pitäs saaha tarpeeks
Kyllä saa ykkösellä jos ei mitkään 10-65 välit ole. Ite vedän kilvellekin ykkösellä. Ei tuo kilpi nyt kovin isossa kulmassa maahan ota, mutta kuiteski
laazeri kirjoitti:1 tuskin, 2 vaihteella pitäs saaha tarpeeks
Ota vaa aluks niillä pienillä vaihteilla tuntumaa siihe balance pointtiin. Ykkönen riittää hyvin. Yritä tarkotuksella ottaa pientä ylikulmaa ja sitte vaa polkaset jarruu. Ei toinna isoja kulmia ihan ensin kokeilla. Pikkuhiljaa saat tuntumaa siihen jarruun ja opit käyttämään sitä matkaa keuliessa.asd? kirjoitti:Kui pienestä vauhdista pystyy ottamaan kulmaa? Ku pitäs jarrua opetella pikkuhiljaa käyttämää Vaihteet menee jo 3 ja välil 4, mut aina välillä ku meinaa mennä ympäri ni en vaa tajuu painaa sitä jarrua!
Eli pystyykö iha ykkösellä ottamaan niin paljo kulmaa et jos ei paina jarrua ni menee yli? Ja ois muuteki kiva osata muutaku powerkeulaa
ViiHo kirjoitti:Onko muuten motoilla helpompi circlee pyöritellä ku jollai katuenska kumilla? Tietysti osaava kuski vetää molemmilla, mutta tuli vaan mieleen
Decide kirjoitti:Väärä laji, jos pelkää pyöräänsä..
Siihen ruoskaa saa uutta muovii, tärkeempi panostaa turvakamoihin.. Paljon vaikeempi vaihtaa uus polvi, ku hussen sivukate ja paisarin suoristus.
Molempii varmasti, mut kyl sen jarrun kans sinuiks pääsee, treenii vaa.EGo0s kirjoitti:No niin. Eli tässä tullu nyt viikon verran harjoiteltua keulan nostoa. Ensin nostin keulaa ihan 2 vaihteella 30km/h vauhdeista, enkä juurikaan uskaltanut nostattaa kierroksia kytkimen kanssa enempää.
Nyt sitten parisen päivää sitten alkoi tuo nostaminen tuntua ihan erinlaiselta. Eli 30 kakkosvaihteella ja kytkimen kanssa ylös. Kulmaa(tai no voiko sitä kulmaksi sanoa ) oli jotain klo 14. Ja siitä sitten pumppasin jarrulla paripäivää sen 2 tunnin ajan. Nyt tuntuu aivan kuin takajarru olisi yhtä tunnoton kuin silloin kun aloitti keulimisen. Onko se vain tuo kotarin takajarru, mikä on muutenkin suhteellisen tunnoton, vai harjoituksen puutetta?
Se et millo vaihe pitää vaihtaa, riippuu iha sun vauhista ja sen hetkisest kulmasta, tietenki. Jos sul on iso kulma, ei vaihetta oo pakko vaihtaa koskaa jos ei huvita. Kannattaa reenata keulii vaik ykkösvaihteel sillee ettei tarvi vaihella vaihteita ollenkaa, sillee itelle ainaki löyty aikanaa kontrolli toho koko touhuun. Vetelet vaa ykkösel vähintää balanssipistees mahollisimman tasasel kaasul ja jarrul hallitset sitä kulmaa. Siitä sitte seuraavaks isompaa vaihetta ja vauhtii. Se on ärsyttävää ku jotku alottelijat kekee sillee et ne ei uskalla ottaa kulmaa tarpeeks ja keula meinaa pudota joka vaihteel, mut aina ne saa vähä lisämatkaa vaihtamal vaihteen mut sitte iha viimestää ku vaihteet loppuu, loppuu keulasuki.EGo0s kirjoitti:Ja sitten vielä, että missä kohtiin ootte vaihtanut yleensä vaihdetta? Itse nyt olen vaihtanut siinä nousu vaiheessa jo 3, mutta ei olisi silloinkaan välttämätöntä? Kotarissa siis välit 13/42, mahtaakohan olla liian pitkät?
Entä mikä tapa olisi helpoin lähteä treenaamaan sitä jarrua? 2 ylös ja sitten heti alas ja jne. Tuntuu kyllä ranteissa viikon treenuksen jälkeen tuo nostelu.
Eli neuvoa jarrun käyttämiseen ja vaihteen oikean aikaseen vaihtamiseen.