Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Messico » 24.5.2011 0:27

Nostetaan täälläkin hattua, en ite kyl sais enää noista vauhdeista piikkistä ylös.. 530 kyllä nousee kepeesti mutta se nyt on asia erikseen :D
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Baw33 » 24.5.2011 17:38

Ekaa kertaa kilvelle.. :D

http://irc-galleria.net/user/bv3/video/125433191
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Messico » 26.5.2011 1:00

Onnittelut suorituksesta ! Alussa muuten tuo kilven rapsuttaminen on hauskaa touhua mutta siihen menee into sen ekan pirsaleina olevan kilven jälkeen kun se tuntuu jo liian helpolta.. ;)

Seuraavana kilventeline tai jopa taka-katetta katuun ? Itteä kuumottas ostaa kaverilta kympillä sen vanha taka-kate --> sulattaa lörpöks sen kymmenen viimestä senttiä (ettei töksähdä maahan) ja käydä kokeilee miltä tuntuu heittää kello 1 kulmaan.. Tähän asti ollu rompetta tiellä ettei ole saanu klo 12 enempää.
jaaani!
Pyörä:
Husqvarna 125 SM
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.3.2009 22:46
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut jaaani! » 26.5.2011 1:57

Takaiskari hussessa liian löysällä... koko pyörä pomppas ilmaa ku hain takalippaa kuvastakin näkyy et takapyörä on ilmass :D , no eihä siin mikkää enää auttanu, tangost pidin kii loppuunasti 8)

Kuva


Kyllähän se viimevuonna meni keposesti...
Alekc
Pyörä:
Dt 125 -03
Paikkakunta:
Koskenkorva
Liittynyt:
16.6.2009 23:44
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Alekc » 26.5.2011 13:55

Messico kirjoitti:Alussa muuten tuo kilven rapsuttaminen on hauskaa touhua mutta siihen menee into sen ekan pirsaleina olevan kilven jälkeen kun se tuntuu jo liian helpolta.. ;)


Sitten alkaaki jo pelottamaa ku pitäs hakee päälle 12 kulmaa että ottais lippa katuu :D
AJOS
Pyörä:
Yamaha DT -08 SM , Stomp 140KZR
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
28.4.2009 18:09
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut AJOS » 26.5.2011 14:13

Vaikkei tää topicci mopoilijoita varten ole mutta kuitenki kerron omakohtaisen huonon kokemuksen tuosta kulman hausta. Klo 12 saanu monta kertaa, en tosin penkinjatkeelle kun kilpi on penkinjatkeen alla niin siihen on vaikeampi sitten saada. Opetellu pirun hyvin käyttään tuota takajarruaki mutta yks kaunis päivä löin väärää ainetta jarrulevyille, lähin keulimaan n.40km/h ja siitä klo 11 takajarru pohjassa vaan valu ensin penkinjatkeelle (n.klo 1) ja sen jälkeen otti takahäkille, sen jälkeen sitä lennettiin asfalttia pitkin ku leppäkeihäs. Tuli sellaiset pelot nytten tuohon kulman ottoon että taitaa jäädä vähän vähemmälle tänä kesänä. Hurjalta vain kuulosti kun ensin napsahti penkinjatke poikki, sen jälkeen tökkäs ku seinään ku otti takahäkki asfalttiin.. Suosittelen kattomaan aivan tarkkaan mitä ainetta laittaa jarrulevyille :D Sil toista kertaa ei innosta vetää niin että häntäluu on 7vkoa kipeä.
ch0wer
Pyörä:
Kawa Z750 -08
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.8.2009 20:55
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut ch0wer » 26.5.2011 16:04

Ja yammulla jos keulit niin kun penkijatke ottaa maahan on kulma melkolailla tasan 12..
Onhan se kulmanotto hauskaa, mutta rupeaa jo kyllästyttämään kun kaikki takavalot, lipat ja kilvet aina paskana.. Hussella kun olin kaks päivää keulinu niin meni jo aika helposti lipalle(ensimmäinen päivä ilman koropalaa, jolloin on muuten aika paljon hankalampi ottaa kulmaa).
http://www.motot.net/talli/kayttaja/95633
AJOS
Pyörä:
Yamaha DT -08 SM , Stomp 140KZR
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
28.4.2009 18:09
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut AJOS » 26.5.2011 16:12

ch0wer kirjoitti:Ja yammulla jos keulit niin kun penkijatke ottaa maahan on kulma melkolailla tasan 12..
Onhan se kulmanotto hauskaa, mutta rupeaa jo kyllästyttämään kun kaikki takavalot, lipat ja kilvet aina paskana.. Hussella kun olin kaks päivää keulinu niin meni jo aika helposti lipalle(ensimmäinen päivä ilman koropalaa, jolloin on muuten aika paljon hankalampi ottaa kulmaa).

Jepjep, tosin korotettu niin paljo tuota perää koropalalla että vaikka käyny monta kertaa klo 12 niin ei näyttäis olevan lähelläkään penkinjatketta kun se niin ylöspäin on. Ilman koropalaa olisi varmaan jo penkinjatke poikki mutta kuitenkin..
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 26.5.2011 17:26

AJOS kirjoitti:Vaikkei tää topicci mopoilijoita varten ole mutta kuitenki kerron omakohtaisen huonon kokemuksen tuosta kulman hausta. Klo 12 saanu monta kertaa, en tosin penkinjatkeelle kun kilpi on penkinjatkeen alla niin siihen on vaikeampi sitten saada. Opetellu pirun hyvin käyttään tuota takajarruaki mutta yks kaunis päivä löin väärää ainetta jarrulevyille, lähin keulimaan n.40km/h ja siitä klo 11 takajarru pohjassa vaan valu ensin penkinjatkeelle (n.klo 1) ja sen jälkeen otti takahäkille, sen jälkeen sitä lennettiin asfalttia pitkin ku leppäkeihäs. Tuli sellaiset pelot nytten tuohon kulman ottoon että taitaa jäädä vähän vähemmälle tänä kesänä. Hurjalta vain kuulosti kun ensin napsahti penkinjatke poikki, sen jälkeen tökkäs ku seinään ku otti takahäkki asfalttiin.. Suosittelen kattomaan aivan tarkkaan mitä ainetta laittaa jarrulevyille :D Sil toista kertaa ei innosta vetää niin että häntäluu on 7vkoa kipeä.


Miks ylipäätään laitat jarrulevyille jotain "ainetta"?
AJOS
Pyörä:
Yamaha DT -08 SM , Stomp 140KZR
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
28.4.2009 18:09
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut AJOS » 26.5.2011 18:38

No ollu CRC:n tekemää jarru/kytkimen puhdistusainetta, ihan spraypullossa ja sitten soli loppunu. Otin vaan hyllystä jonku olikohan se jotain WD-40 ja kyljessä vaan luki että son jotain puhdistusainetta. Noh, sittenpä vaan löin sitä aatellen että kyllä se puhdistaa kaiken paskan noista levyistä ja sitten käviki vähän toisin.. :D
Henkkkkka
Pyörä:
525 EXC -06
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
11.4.2010 19:37
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Henkkkkka » 26.5.2011 19:33

Oisko jotain neuvoja tohon keulan nostamiseen, ottanu selvää oikein aikasemmilta sivuilta.. Mitenkä sais helpoiten nostettua kakkosvaihteella? Kytkimen kanssa juuri ennen piikkiä vai? :roll: Onkohan tolla rinolla vähän hankalempi aloittelijan aloittaa.. :D
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 26.5.2011 19:52

about vähän ennen piikkiä napautat kytkimellä, mieluiten vähän aikasemmin, ite alotin ihan pelkällä powerkeulalla ja sitä myötä sitten alkoi homma skulaa. ei se keuliminen täällä parane, ulos reenaamaan..
Henkkkkka
Pyörä:
525 EXC -06
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
11.4.2010 19:37
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Henkkkkka » 26.5.2011 20:07

jep tiedän.. nyt vasta alottelen kunnolla reenaamaan.
riku_1
Pyörä:
KTM SX250
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
10.2.2007 13:58
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut riku_1 » 26.5.2011 20:16

Messico kirjoitti:Onnittelut suorituksesta ! Alussa muuten tuo kilven rapsuttaminen on hauskaa touhua mutta siihen menee into sen ekan pirsaleina olevan kilven jälkeen kun se tuntuu jo liian helpolta.. ;)

Iteki sain toissaviikonloppuna ekaa kertaa kotarilla kilpeä katuu, nyt reilu viikon raaputeltu ja tuntuu jo ihan älyttömän helpolta :) Kohta pääsee vaihtaa jotku katunappulat alle niin pääsee reenailee jo kilvenmuoville ja ehkä kohta takakatteelle, nyt bilteeman 140levee eli pirun korkeekin rossimunkki takana niin on aika tasan 12kulmaa jo kilvelle :)
Miten sitä takakatetta pitää sulattaa? Meinaatko et halkee muuten kun pamahtaa suoraan katuu?
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut MSJD » 27.5.2011 13:09

Mites te jotka keulitte 4t:llä niin vaihatteko kytkimellä vai ilman? Ja paljos teil on muute painetta takarenkaassa?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!