keulimisen oppimiseen ei oo oikeen muita neuvoja kun että harjoittele, pyörän tunteminen (tehoalue, kytkin, jarrut, osin myös ehkä jousitus) keuliessa, hakea sitä tuntumaa. Sitä tulee vaan useilla tunneilla treeniä.
Jarru keuliessa on paljon suurempi käsite kuin "refleksi, joka estää ympärimenon", kun on hyvä tuntuma jarruun, voi huoletta harjoitella keuliessa esimerkiksi juuri tämä perus asia keulimisen opettelussa, että paljonko pitää olla kulmaa vaihdetta vaihtaessa.
Kun jarruun on 100% luotto, niin keuliessa voi keskittyä paljon muuhunkin kuin pelkkään pystyssä pysymiseen. Itse keulin jo vaikka kuinka hyvin (matkaa meni niin paljon kuin suoraa riitti ja loivat mutkatkin menivät) , ennen kun rupesin treenaamaan coasteria ja kulmia. Kun todellista tuntumaa jarruun tuli, juuri näiden treenien avulla, niin tämän jälkeen keuliminen ei ole ollut ollenkaan epävarman oloista. Ei tarvitse edes miettiä että mitäs jos menee ympäri, kunhan vaan muistaa tarkistaa pyörän (varsinkin takajarrun) kunnon päivittäin