Jesccc kirjoitti:Iha jees hifistely, uskosin : P Sitä tuskin uskaltaa lennosta vaihella?vai?
Kyl mä oon ainaki kuullu et voi ihan huoletta vaihdella pyörän käydessä :p
Omien kokemuksien mukaan 2-tahtinen kakspätkä on ihan mainio pyörä kadullakin. Vääntöä löytyy siitäkin ja keula kevenee joka vaihteella. Suht tasanen tehoalue ainakin piikin jälkeen ja tehoa on muuallakin ku vikalla 2000rpm kierroksilla tehopiikillä. Ja se on mukava piikkiseen verrattuna että kone ei mene yhtään niin helposti tukkoon vaikka vähän körötteliskin ruuhkassa. Ja onhan 2-tahdissa sitä jotain, mainioita vehkeitä! Ite en löydä syytä vaihtaa nelariin (tosin olis kiva sitäkin kokeilla) vaikka kadulla ajeliskin.
Ja tosiaan huoltovälit ja -hinnat on herkkua kilpanelkkuihin verrattuna. Männällä ajelee kevyesti 100h ja koneella 300h ja täys remppa maksaa ~500e ite tehtynä, sitte taas mennää pitkään huoletta. Jotkut puhuu että 200h pystyy männällä ajeleen ja alakerralla vaikka kuinka pitkään, mutta ite noilla 100h lukemilla vaihtasin ihan mielenrauhan vuoks ku ei se 140e nakki niin paha ole ja onpahan tehot tallella.
Ehkä nää bensaa vähä enemmän hörppää ku nelarit ja joutuu öljyjä laitteleen, mutta on se sen arvosta
Itellä aina kotona täytetty 1,5dl öljypullo povarissa jonka tyhjennän tankkiin ja valutan bensa-asemalla 7,5 litraa menovettä päälle ni se on siinä, 2% seos.
Nappularenkaat kadulla: toimii. Toki smotot kelpais, mutta kyllä saa ilon irti ajamisesta nappuloillakin. Eikä se ees mitää täristä ku harvemmin yli 80 vauhtia tulee montaa sekuntia ajettua. Kauheet ennakkoluulot ihmisillä noista ja mukamas huonot kokemukset mutta ite ainaki oon pärjänny mainiosti. Se on kyl totta että ne kuluu nopeesti ja sitte mettässä/radalla ajaminen ei oo enää mikään nautinto.
Tossa nyt jotain mitä äkkiseltään tuli mieleen pyörästä. 300 exc kotari olis kans haaveissa omistaa joskus niin pääsis vielä voimakkaammasta väännöstä nauttimaan. Siinä on sit jo aika "nelariluonteinen" kone ja voimaa löytyy.
Ja nyt kun intin alkamisen johdosta olis tarkotus omasta pyörästä luopua ni mainostetaan sitäkin tässä vielä. Tulkaa hakemaan ja kokeilemaan itte kuinka mainio vehje on!