ktm 450, 525

Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 20.1.2013 15:18

+-1000€ pääsee jo pitkälle. Laakereita, riippuen männän kunnosta joko mäntä ja -renkaat tai sitten pelkästään renkaat, venttiileitä voi joutua vaihtaa...

Ei niitä laatikkoöljyjä tarvis tiuhaan vaihdella, mut RFS konees ei oo eriksee moottori ja laatikkoöljyjä vaan ne on samat, XC4 koneessa on sitten jo erikseen kahet öljyt. Mut samalla vaivalla ne laatikkoöljytkin vaihtaa..
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
OskuB94
Pyörä:
KTM exc-r 530 2008
Liittynyt:
1.2.2011 18:55
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut OskuB94 » 22.1.2013 20:30

Kenelläkään ollut sellaista ongelmaa kytkimen kanssa että kun on vaihde silmässä ja kytkin pohjassa niin tahtoo silti liikkua eteenpäin? Tämä siis silloin kun kone on kylmä, lämpimänä ei melkeen edes huomaa. Riittääkö ilmaus vai pitääkö vaihtaa levyt ja jouset?
Pyörä siis Ktm exc-r 530 2008. Ajettu 330h.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 22.1.2013 22:30

Tekeekö myös kylmänä niin että kun rauhallisesti päästät kytkintä niin meinaa hypähtää eteenpäin?

Sanoisin että ilmaa ensin ja sitten jos ei auta niin vaihda levyt ja jouset. Alkuperäiset levyt ja jouset + tiiviste maksaa sen 140€.
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Jymä » 22.1.2013 23:34

Kytkinjouset tai -levyt ei juurikaan irroitusongelmia aiheuta. Niitä voi tulla esim., jos on ilmaa kytkimessä tai kytkinvivun vapaaliike säädetty turhan suureksi. Kurkkaa öljyntäyttöreiästä onko kytkinkruunu pahasti urilla, koska silloin kytkinlevyt voi takerrella ja irroittaa huonosti. Kytkimen tappikin voi kulua ja vanhoja öljyjä kannattaa vaihdella tai kokeilla toista öljynlaatua. Öljyt vaikuttaa paljon kytkimen toimintaan ja kylmällä moottorilla niiden merkitys voi vielä kasvaa.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 1.2.2013 0:13

Minkälaisia änkkiä teillä on ollut 525 kotkissa? Minulla on tuo 2003-malli ja olis mukava saada vähän paremmat pörinät, maltillisesti kuitenkin.
Olen pohtinut, että tilaisin FMF:n powercoren ja sinne sisälle metallista salmiakkiverkkoa pehmentämään ääntä. Miltä kuulostaa teidän korviinne?

E: Onko kukaan muuten käyttänyt Delvaccia kotarissaan? Mitä foorumeja lukenut niin monessa pyörässä toiminut.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 2.2.2013 23:03

On täälläkin ketjussa Delvaceista juttua ja sen jälkeen vaihdoin itse niihin. Toimivuudesta en osaa sanoa verrattuna muihin. Mutta helvetin hyvin toimii ainakin oman vehkeen laatikossa. Saman luokan öljyä kun löytäis samaan hinta/laatusuhteeseen vielä moottoriin, niin hyvä ois.

20 l makso about 65 e muistaakseni. Ei paljon tuu laatikon öljyn vaihdolle hintaa.
kesä<3
terpi--
Pyörä:
KTM EXC 125 -07
Liittynyt:
24.10.2012 22:07
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut terpi-- » 3.2.2013 20:24

Mitä eroa 450, 530 huoltoväleissä?
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 3.2.2013 20:34

Ei mitään. Olettaen että puhutaan samoista vuosimalleista ja koneista.
lure_me
Pyörä:
yamaha dt50x
Liittynyt:
27.4.2010 13:53
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut lure_me » 13.2.2013 0:17

Moikka. Aattelin käydä tollasen 450 kotkottimen hakemassa, ja ainoastaan 2t pyöriä ollu aikasemmin. kysymys kuuluu:

Mitä kannattaa tarkistaa pärrästä ennen ostoa, ja miten se tehdään? :D siis muuta kuin perus huoltokuitit (joita ei ole :D) ym
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 19.2.2013 17:44

Kohtapuolin varmaan tilaan kotariin ad boivinin telasarjan. Onnistuuko mitenkään saada mittari laskemaan tunteja, vaikka etupyörää ei olekaan?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut elr » 21.2.2013 0:21

Tilaat jostain, vaikka motokeitaalta? sellasen tulpanhattuun tms kiinnitettävän tuntimittarin nii laskee aina tunteja ku pyörä käy.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 21.2.2013 0:50

Täytyy varmaan sellanen hankkia sitten ton vakiomittarin kaveriks, ei viitti ilman tuntimittaria ajella.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Telttis
Pyörä:
zx6r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.10.2007 17:32
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Telttis » 21.2.2013 19:30

http://www.24mx.fi/motocross/p/tuntimittari/1908/

itellä on tommonen weerassa, on ainakin helppo kun ei tarvinnu muuta kun pyöräyttää johtoo muutama kierros tulpanhatun ympäri ja laittaa toinen pää mittariin kiinni. Ja ei oo hinnalla pilattu :)
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SMR » 23.2.2013 11:52

Katoppas sähkökaavioista että mistä se tuntimittarin sen herätteen ottaa? Vahvana veikkauksena on että vakiomittarikin tulpan johdosta ottaa. Vaihtoehtosesti käytät fillaria 10min paikallaan, ja katsot tuleeko tuntimittariiin lisää.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 23.2.2013 14:19

Kotarit laskee tunteja vaan kun eturengas pyörii, eli heräte tulee eturenkaasta, mutta todennäköisesti oikeasti laskee kuitenkin sytytyksestä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa