Eka pyörä suunnitteilla

jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 30.4.2008 0:13

Tuntuu että tämä topic taitaa olla sulle ajankohtainen vasta muutaman vuoden päästä. Nimimerkissä päässy numerot vaihtamaan paikkaa?

Jos tosissasi edes vaivaudut ajattelemaan sitä että jättäisikö piikki sinut ja GS:n, älä sitten osta GS:ää ensimmäiseksi pyöräksi jos ego ei kestä "viivoilla häviämistä". Osta se piikki.

Kertokaahan nyt muutkin rehellinen mielipiteenne; onko pyöränne ensisijainen ominaisuus mahdollisimman hyvä kiihtyvyys?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 30.4.2008 0:38

OT

Se huipputehokas piikki eli käytännössä Mito tai TM näin tavallisien ihmisten saatavilla olevista jää kyllä modernille viissataselle ainakin huipuissa ja miellyttävyydessä ja monesti myös kiihdttäessä, varsinkin kolmenkympin jälkeen. Esim. tollanen mito mene täystehona 160 ja pikkuvireissä vähän enemmän. Tollanen TM enduro ei edes ole liikennekäytössä mitenkään päin järkevä laite, pelkkää show offia. Se kuuluu metsään ja radalle ja huippunopeus mihin se on tarkotettu on reilusti alle 100kmh. Laitetaanpa samanlaiset välitykset 500cc perusnelariin kuin tollasessa TM:ssä, niin jää piikki 6-0.

Sitäpaitti TM:ssä on asetuksista riippuen 35-38hp, alle 40 kuitenkin kuten Mitossa. Huhut 45hp katupiikistä on, sanan mukaisesti, huhuja. ;)


/OT

Sitäpaitsi tää topic on tarkoitettu moottoripyörille, ei kevytmoottoripyörille.

Mun ensimäisen ison pyörän pitempiaikaisen vuokraamisen perustelu oli mukava kruisailu, ei kiihtyvyys.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 30.4.2008 13:16

EASYRIDER69 kirjoitti:sulle kruisailua mulle autolla voi nyhveröidä ja pärrällä ajetaan kunnolla

Keula pystys ja sutimal ja täyziii??++!!11

Sori, oli pakko.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 30.4.2008 19:43

Kannattaa EASYRIDER69:in vähän ajatella asennettaan, ettei joudu numeroksi MP-onnettomuuksien kuolonuhreihin.

Noo, luonto karsii tyhmät pois ennemmin tai myöhemmin..
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Naiko
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 23:04

ViestiKirjoittanut Naiko » 30.4.2008 21:59

easyrider! Jos sulle on teho kaikki kaikessa, suosittelen sinulle jtn TURBO r1 tai muuta vastaavaa pyörää. Mutta kannattaa muistaa ettei sellainen pysy hyppysissä 50cc jälkeen ;D ( Tai siltä ainakin vaikuttaa kirjoitusten perusteella)
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 1.5.2008 22:00

Kunhan pääsee ensimmäistä kertaa ajelemaan moottoripyörällä ja luulee kuolevansa ensimmäisessä rajussa kiihdytyksessä niin ehkä puheet vähän tasoittuvat... :D
Pyörässä kun on tärkeää muukin kuinka rajusti se etenee suoraa tietä. Ja siinä vaiheessa kun on moottoripyörän hommannut niin eivät ne piikkipojat enää viitsi uhota. Ihan oikeasti.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
STI-Racing
Pyörä:
Monkey
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
13.10.2006 19:34

ViestiKirjoittanut STI-Racing » 1.5.2008 22:27

Sergey kirjoitti:Se huipputehokas piikki eli käytännössä Mito


Niin, tuosta voi olla montaa mieltä. :D Mitosta lähtee kytkimeltä noin 30 hevosta, että turha lähtee 500cc:tä vastaan. ;)

E: Niin ja oma Mito tarkotus hakea huomenna. <3




Temmit on mopoja.
MULLA EI OO MITÄÄN OIKEUTTA!
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 1.5.2008 23:22

Ja itse asiassa Mito on aivan saman tehoinen kuin muutkin 2t katupiikit :roll: En ymmärrä mitä tuolla huipputehokkuudella haetaan. Ja toisekseen 160km/h jää nykyvehkeillä haaveeksi, onhan sitten vanhempia SP
malleja jotka sen menevät.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 2.5.2008 1:00

STI-Racing kirjoitti:Temmit on mopoja.


Ei tuo kaverin 300 kuutioinen TM kovin mopo ollut kun koitin pari viikkoa sitten ;) Sen saa kokematon kuski lähtemään lapasesta melkosen vikkelästi. Tuosta mitosta sen verran että Mitosta penkitettiin takapyörältä 38hp, useampi kappale itseasias ja ne oli vieläpä laillisesti katurekisterissä vuosikausia... Siis ennen 11kw lakeja. Kattelee uusien ja vanhojen eroja, niin puristussuhdekin näemmä puolet vanhaan verrattuna, 14:1 vs 7,5:1

Huipputehokkuudella haetaan sitä, mitä piikistä voi ylipäätään katukäyttöön irrota, eli max 40hp. Vastaa siis aika lähelle tehoiltaan 90 luvun ja vanhempaa 500 GS:ää. Mutta häviää väännössä, huippunopeudes yms... käytännössä kaikessa. Eli turhaa yrittää edes vertailla keskenään.

Yritin vain hahmotella asiaa siis Easyriderin tyylillä, ottaa 500 tilalle viritetty piikki joka hakkaa kaiken kuusnolla... tai sitten ei.

Niin kauan kun ei ole kokemusta edes siitä GS:stä niin voihan se crossi tuntua rajulta. Mutta kun Gleb tuossa sanoi, niin sitä vain luulee tietävänsä :)

Silti, GS ja vastaavat muut on mitä erinomaisimpia ensipyöriä ja rauhalliselle mielelle riittävä pyörä muutenkin alle 300km reissuille.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
STI-Racing
Pyörä:
Monkey
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
13.10.2006 19:34

ViestiKirjoittanut STI-Racing » 2.5.2008 1:21

Sergey kirjoitti:Tuosta mitosta sen verran että Mitosta penkitettiin takapyörältä 38hp.


Nyt on jo pakko kysyä vm ja mallitarkennus? :O

Ja niihin puristuksiin varmaan vaikuttaa se, että vanhemmissa Mitoissa oli käsittääkseni yksi renkainen tasalaki mäntä ja reilusti parempi sylinterin kansi, kuin näissä uusissa.
Joku viisaampi selvittää..
MULLA EI OO MITÄÄN OIKEUTTA!
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 2.5.2008 11:10

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /allfields

En nyt Sergeyn tuntemusta kyseenalaista, mutta kuitenkin kovin legendalta kuulostaa tuo 38hp takarenkaalta. Sehän olisi jo 125cc RR pyörien tehoissa esim. Honda Rs, tai vaikkapa 250cc 2t motocrosspyörän tehoissa. Taitaa noista lucky explorer cagivoista sitä 35-38hp olla ilmoitettu teho kampiakselilta. Evo1 ei yllä todellisuudessa siihen 30hp akselitehoon, evo2 siihen 25hp mihin muutkin nykypiikit. Ja Miton tekniikka ei ole viritysasteeltaan/muutenkaan millään tapaa verrattavissa TM:iin tai Ktm:iin eli kilpaenduroihin. Niistä löytyy se 33-37hp kampiakselilta mitattuna. Ja kovavireisessä 2t koneessa on yleensä suhteellisen matala puristussuhde, kovia kierroksia ei saada irti kovilla puristuksilla. Ja pakoputki nostaa sylinterin painetta jonkin verran. Ja kuinka voisi ajaa tuollaiseen Honda Rs 125 esim. verrattavissa olevaa vehjettä kadulla, kun männällä ajaa muutaman tunnin, laakereilla muutaman kymmenen tuntia.

Täytyy kyllä sanoa, että tätä en ihan usko :D Joten minun neuvo on, että pysy vaan siinä Gs:ssä, on siinä tuplatehot normaali mitoihin verrattuna.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 2.5.2008 11:22

Italianmallin Racing-mitosta ilmoitetaan +37hp tehoiksi.
Dank memes melt steel beams.
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 2.5.2008 12:19

Tume34 kirjoitti:Italianmallin Racing-mitosta ilmoitetaan +37hp tehoiksi.


Ilmotetaanhan niistä. Mikseivät ilmota suoraan 100hp tehoja mitosta, kun ei noilla ilmotuksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 2.5.2008 15:30

Niko901 kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Italianmallin Racing-mitosta ilmoitetaan +37hp tehoiksi.


Ilmotetaanhan niistä. Mikseivät ilmota suoraan 100hp tehoja mitosta, kun ei noilla ilmotuksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa...


Tällä kertaa tosin taitaa olla ihan oikeista voimista kyse, pyörä kun sattuu olemaan tehty italian 125cc-kilpasarjaan jossa Rossikin aikanaan ajoi.
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 2.5.2008 17:47

Sama tekniikka kyseessä... Hintaa peruskitillä oli 35000mk osina, eli yhtä paljon kuin uusi Mito silloin 1991. Eikä tää mikään uskon asia olekaan. Koneremppaa kaveri joutui teettämään 1000km välein tai jopa alle. Onko se mitenkään päin järkevää? Ei katuliikenteessä. Oliko sillä kiva lesottaa 16 vuotiaana kun isi maksoi kaiken? Oli selvästikin.

Jos tuo ei olisi tapahtunut jo 17v sitten, voisin väittää että Easyrider ON kyseessä oleva kaveri :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"