250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut F1red up » 2.7.2011 17:42

Joo, siitä oltiinkin faijan kanssa samaa mieltä, että kiirettä sitten ku tää olis eessä ei saa pitää, ettei sitten tuu ostettua ''huonoa'' eli halvalla huono tai ylihintainen.. Vaan ootella rahojen kanssa, että tulee oikeesti hyvä kohdalle ja sitten ostaa se. Niin ja ettei tuu taas tää pappa betalar juttu esille, niin ihan itse oon pyöräni maksamassa, faija vaan kun on tää meijän talouden suurin ylläpitäjä niin ei paljoo ilman sen lupaa tänne pyöriä ostella.. :D Ajattelin vaan kertoa, kun joitain vaan tuntuu niin häiritsevän sanat ''pyörän osto'' ja ''faija'' samassa lauseessa. Joo, eli jos oikeesti hyvä valkokilpinen tulisi vastaan sitten ens kesänä, eikä kauhian kalliilla niin olis kyllä tosi bueno.. Mutta mites sitten toi punakilpisestä valkokilpiseksi homma? Eli millainen se katsastusmaratooni on, kun on saanut sen coc-todistuksen.

Ja ihan btw. Kun soitin sinne ktm nordicille, sanoivat että jos pyörä on alkuperäisesti suomesta liikkeestä ostettu, saa sen todistuksen ilmaiseksi. Eriasia sitten tuontipyörissä, joihin se maksaa sen 150e. Ja nyt kyse siis nimenomaan tästä 300c exc:stä. Ja tämä tieto siis suoraan ktm nordicilta kun eilen soittelin.
Bonnie
Pyörä:
Ktm Exc 300 '05
Paikkakunta:
€$BÅ
Liittynyt:
6.4.2007 15:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Bonnie » 2.7.2011 18:47

.
Viimeksi muokannut Bonnie päivämäärä 18.7.2011 17:03, muokattu yhteensä 1 kerran
kotkotin
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut F1red up » 2.7.2011 21:10

Joo, itse en ole noin halvalla huomannut, mutta voi myös johtua että on keskikesä ja ne ketkä ovat pyöriä hyvään hintaan myyneet, saanut ne myydyksi ja suuri osa ajelee.. Varmaan paras ostoajankohta tulis sitten olemaan toi kevät/syksy? Tai luulis että silloin on eniten pyöriä tarjolla..
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 2.7.2011 23:32

F1red up kirjoitti:Joo, itse en ole noin halvalla huomannut, mutta voi myös johtua että on keskikesä ja ne ketkä ovat pyöriä hyvään hintaan myyneet, saanut ne myydyksi ja suuri osa ajelee.. Varmaan paras ostoajankohta tulis sitten olemaan toi kevät/syksy? Tai luulis että silloin on eniten pyöriä tarjolla..

Kevät tuskin ainakaan. Syksy, talvi
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 7.7.2011 22:31

Ois nyt aika ajankohtasta tuo isomman pärrän hommaaminen niin kyselisin että minkäverran eroo on tollasissa 250cc ja 300cc kakstaheissa? 300 taitaa olla ainakin tasasempi tehoalue mut mites huollot näissä? Missä tunneissa mäntää ja laakereita yleesä ootte vaihellu? Kulutus varmaan kolmesatkussa vähä isompi?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 7.7.2011 23:12

Jokkede- kirjoitti:Ois nyt aika ajankohtasta tuo isomman pärrän hommaaminen niin kyselisin että minkäverran eroo on tollasissa 250cc ja 300cc kakstaheissa? 300 taitaa olla ainakin tasasempi tehoalue mut mites huollot näissä? Missä tunneissa mäntää ja laakereita yleesä ootte vaihellu? Kulutus varmaan kolmesatkussa vähä isompi?

Kolmesatkussa juurikin tasaisempi tehoalue. Mäntä 150h, laakerit 250-350h. Helppojahan nämä on huoltaa. Kulutus melkolailla sama, kumpikin imee kadulla menovettä ihan törkeesti liikaa.
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 7.7.2011 23:15

supermoto31 kirjoitti:
Jokkede- kirjoitti:Ois nyt aika ajankohtasta tuo isomman pärrän hommaaminen niin kyselisin että minkäverran eroo on tollasissa 250cc ja 300cc kakstaheissa? 300 taitaa olla ainakin tasasempi tehoalue mut mites huollot näissä? Missä tunneissa mäntää ja laakereita yleesä ootte vaihellu? Kulutus varmaan kolmesatkussa vähä isompi?

Kolmesatkussa juurikin tasaisempi tehoalue. Mäntä 150h, laakerit 250-350h. Helppojahan nämä on huoltaa. Kulutus melkolailla sama, kumpikin imee kadulla menovettä ihan törkeesti liikaa.

Mites kulutus eroo sit piikkiseen kisaenskaan? Näyttäs olevan enemmän tarjolla noita puolikkaita niin vois sellaseen sit kallistua ellei tule tähän lähistölle myyntiin sopivanhintasta 300cc
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 8.7.2011 3:54

Jokkede- kirjoitti:
supermoto31 kirjoitti:
Jokkede- kirjoitti:Ois nyt aika ajankohtasta tuo isomman pärrän hommaaminen niin kyselisin että minkäverran eroo on tollasissa 250cc ja 300cc kakstaheissa? 300 taitaa olla ainakin tasasempi tehoalue mut mites huollot näissä? Missä tunneissa mäntää ja laakereita yleesä ootte vaihellu? Kulutus varmaan kolmesatkussa vähä isompi?

Kolmesatkussa juurikin tasaisempi tehoalue. Mäntä 150h, laakerit 250-350h. Helppojahan nämä on huoltaa. Kulutus melkolailla sama, kumpikin imee kadulla menovettä ihan törkeesti liikaa.

Mites kulutus eroo sit piikkiseen kisaenskaan? Näyttäs olevan enemmän tarjolla noita puolikkaita niin vois sellaseen sit kallistua ellei tule tähän lähistölle myyntiin sopivanhintasta 300cc


No siinä tapauksessa, tost vähänajettu viaton GG 300 lähtis 6000€ jos kuopio on tarpeeks lähellä : DDDDD
Mitä tos ny ajeltu nii kyl se aikalailla samanverran vie ku kottarainen, ei ainakaan huomattavaa eroo. Se kaasukäsi ratkasee niin paljon : /
Jokkede-
Pyörä:
Ktm exc 250 ja pepöötti
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.12.2006 22:55
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jokkede- » 8.7.2011 17:00

Mielellään halvempi sais olla, ku pitää vielä B-kortti ajaa ja autoki ois jepa :D Onko tietoo kellään kuopiolaisilla ku siellä on myynnissä yks 250cc -08 kottarainen 190h ajettu?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18772/
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 10.7.2011 20:55

Jokkede- kirjoitti:Mielellään halvempi sais olla, ku pitää vielä B-kortti ajaa ja autoki ois jepa :D Onko tietoo kellään kuopiolaisilla ku siellä on myynnissä yks 250cc -08 kottarainen 190h ajettu?

Onko remonttia tehty? Multa löytyis alle 60h ajettu helmi :D
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut F1red up » 11.7.2011 2:54

^ Mutta ei taida ihan alle 6000 euroon irrota? :D
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 11.7.2011 13:59

F1red up kirjoitti:^ Mutta ei taida ihan alle 6000 euroon irrota? :D

Pelkillä motoilla ehkä. ;)
Bonnie
Pyörä:
Ktm Exc 300 '05
Paikkakunta:
€$BÅ
Liittynyt:
6.4.2007 15:41
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Bonnie » 12.7.2011 23:17

aijai vihdoin jaksoin uploadata kuvan nykyisestä pyörän kunnosta :D
kotkotin
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 13.7.2011 2:16

Jaaha nyt on sitte ns huiput testattu, 13-49 eli lyhyillä väleillä 132km/h jonka jälkeen oli pakko päästää kaasusta irti teki senverran pahaa kuunnella koneen ulvomista :D Melkosesti kuitenkin kiertää vaikka toisin luulin, matkavauhti kuitenkin siinä max 80 paikkeilla vähän alle piikin.

Mites muuten noi sytkäkarttojen erot pitäs tuntua käytännössä? Repäsin tossa sen liittimen irti ja ei se kone siitä kyllä yhtään kesyyntyny, kadulla siis testattu.
Jesccc
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.4.2010 15:40
Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

ViestiKirjoittanut Jesccc » 13.7.2011 15:25

_Jre_ kirjoitti:Jaaha nyt on sitte ns huiput testattu, 13-49 eli lyhyillä väleillä 132km/h jonka jälkeen oli pakko päästää kaasusta irti teki senverran pahaa kuunnella koneen ulvomista :D Melkosesti kuitenkin kiertää vaikka toisin luulin, matkavauhti kuitenkin siinä max 80 paikkeilla vähän alle piikin.

Mites muuten noi sytkäkarttojen erot pitäs tuntua käytännössä? Repäsin tossa sen liittimen irti ja ei se kone siitä kyllä yhtään kesyyntyny, kadulla siis testattu.


Kyllä mulla ainakii huomaa eron. liukkaalla tehot vaa tulee tasasemmin, ei nostele kaasusta niin paljoo. Pikkiä ei liukkaankelin siinä säädössä oikee tule tottakai se vähän ylhäällä vetäsee, mut ei sillee nykäse niinku kuivalla. Keulittele ja vaihtele siinä sen parhaiten huomaa. matkaajossa käytän sitä liukasta, rennompi ajaa sillee.