Kyllä niillä voi ajaa. Paino sanalla voi, mutta kivaa se ei ole. Satulat on usein kapeita ja kovia, eikä niiden päällä ole mukava vietellä pisempiä etappeja.
Kilpapelien huoltoväleillä tuollasella matkalla saa jo ainakin kerran vaihtaa öljytkin.
Toki korkeahko kulutus ja pieni tankki saa aikaan sen, että huoltikselle saa pysähtyä usein tankkaamaan ja voi samalla vähän jalotella
Jos oikeesti usein ajaa pisempiä matkoja, niin tuollanen alle 150km toimintasäde alkaa jo vaatia hieman ylimääräistä suunnittelua. Tässä onkin yksi syy, minkä takia itse päädyin hommaamaan katupyörän A2-luokkaa varten. Sillä kun ajaa helposti yli 300 km tankillisella vähän reippaammallakin kaasunkäytöllä
Kisapeli katukäytössä toimii parhaiten
1)Lyhyessä kaupunkipyörityksessä,kun kilometrejä kertyy vähän
2)Temppukäytössä
3)Tallin toisena pyöränä.
Itse en voisi oikein näillä n. 10 000 kilometrillä vuodessa kuvitella omistavani kisapeliä.
Neljänkympin keskituntinopeudella tuo on noin 250 tuntia. Se alkaa käydä jo kukkaron päälle, jos meinaa pitää kunnossa
Muutenkin kisapelin osto on aina riskialttiimpaa, kun jonkun matalavireisen katuenskan tai katupyörän osto. Muutamankin vuoden vanhassa pärrässä voi piileä vaikka minkälainen pommi kauniin kuoren sisällä.