prixa kirjoitti:Mitäs tämä poliisin toiminta on ku kaverilta lähti 250 KTM Excstä kilvet?
1. Syy: pyörä pitää liiankovaa ääntä (desipelejä ei mitattu, ei erillisellä kierroslukumittarilla, akrapovicin kokoputkisto, vakio on muutenkin laiton jos painaa kaasua rajottimelle
),
2. pyörässä enemmän tehoja kuin 7 kw (kaikki ktm supermotot enska kisapelit laittomia suomessa poliisin huutelun mukaan),
3. peilejä muka liian vähän (yksi peili vasemmalla, pyörä katsastettu yhdelle peilille???),
4. vilkkuja ei löydy ( pyörään ei ole katsastettu vilkkuja, poliisi uhosi: näin uusissa pitää olla? eikö laki toista mieltä?).
5. Ktm on muka liian tehokas ja ei ole tyyppihyväksytty suomen katuun
?
6. Mitä tää poliisi trollas pahasti?
1. Akrapovic exc:hen on 100% varmasti mittaamatttakin liian äänekäs ja se ei ole e-hyväksytty, eli siitä saa kyllä poliisi valittaa.
2. Kyllä ilman kuristuksia pyörästä lähtee yli 7kw tehoa ja sitenpä kun kukaan ei kuripelillä aja niin kaikki exc:t on laittomia, eli poliisi ihan oikeassa.
3. Liikkeestä ostettaessa tulee mielestäni kahdella peilillä, mutta mikäli rakenteellinen nopeus alle 100 niin riittää vasen, eli kurit kiinni olevana riittää pelkkä vasen peili.
4.Vilkut kyllä pitää olla, ja 09 kotarissa on ne tehtaalta tullessaan.
5. Kurittomana on tosiaan liian tehokas ja ei sitä ole tyyppihyväksytty kurittomana
6. Ei oikein mitään, pilkkua viilaava henkilö nyt vaan osui kohdalle mut kaikesta oli lain mukaan vara valittaa.
Ja oma riskinsähän siinä on kun tommosella kisapelillä ajelee, rekisteriin noita ei ole tarkoitettu vaan ne on tyyppihyväksytty sen takia et euroopassa enduro-kisoissa pitää olla tyyppihyväksytty pyörä jotta saa ajaa kun kisoihin kuuluu siirtymiä tieliikenteessä (suomessa tosin kelpaa crossistakin muutettu enduro ilman tyyppihyväksyntöjä, mutta kaikkialla euroopassa ei ole näin).
Mutta mikäli haluaa niin tottakai tollasen saa rekisteröityä kun tyyppihyväksyntä löytyy, mutta näin ei tosiaan ole tarkoitettu, koska tyyppihyväksyntäkin on huijaamalla hommattu tunkemalla pyörä niin täyteen kuristuksia kun pystyy jotta menee päästörajoista läpi, ktm:ltä sanotaankin jopa että pyörällä ei ole suotavaa ajaa mikäli kuristukset on paikallaan.
Elieli joko joutuu vaihtaa pyörää tai sitten vaan varautuu elämään sen kanssa, että kilvet lähtee ja sakot tulee jos osuu tarkka poliisi kohdalle.