Kotarin enskat (kuten monet muutkin merkit) tyyppihyväksytään mitättömillä tehoilla. Syitä lienee monia, mutta ainakin melu tuottaisi täysitehoisena vaikeuksia pienillä pöntöillä ja olemattomilla ilmabokseilla. Samoin renkaat eivät voisi olla nappulat koska huippunopeus olisi liian suuri ja ties mitä muutakin tuo korkea huippunopeus vaatisi.
Käytännössä mitä itse olen poliisin kanssa tekemisissä ollut, heitä ovat kiinnostaneet lähinnä onko kuljettajalla iso a vaikka rekisteriotteen mukaan sitä ei tarvittaisi. Pyörä kuitenkin selvästi on kuristamaton ja jos kuljettajalla ei olisi isoa korttia, saisivat viimeistään penkityksen jälkeen kirjoittaa sakot. Jos kortti on, sakot ovat huomattavasti pienemmät ja santiot rajoittuvat lähinnä uudelleen katsastukseen ja muihin maksuihin, mutta ei sakkoihin.
Myös vakuutuspetos on jostain murahdusten välistä kuulunut, mutta sehän ei pidä paikkaansa koska tyypitys on vain kuristetuille, eikä siinä siten mitään voita ajamalla kuristetun papereilla täysitehoisena. Jos sillä olisi, olisivat vakuutukset varmaan sitten muiden paperilla vastaavan tehoisten pyörien hintaiset (yli 125cc 12kw jne.). Tämän tajuaa toivottavasti tyhmempikin poliisi ja on tajunnutkin ainakin tähän mennessä.
Putkesta jos ei kuulu karmeaa meteliä ei niin väliä, samoin supermotoista vaikkeivät otteessa olisikaan. Tiedä sitten jos on liian "katumainen" mopo, katsovatko ettei tuossa ole koskaan enskoja kiinni edes ollut
Eli käytännössä jos ei perseile törkeän äänekkäällä pyörällä liian julkisella paikalla ei ole mitään ongelmia. Jos poliisit alkavat tarkoituksella napsia kotareita pois liikenteestä, ei kukaan jää selvittelemään tilannetta kun voi oikaista metsän poikki vilkkuvalon nähdessään.