ktm 450, 525

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 20.5.2013 8:59

jonioo kirjoitti:en kyl tajuu mitä täs on outoo et kilvet lähtee (ite laitoin entisee koko akra putkisto tuli sanomist niiltä mut ei sen kummempaa jos ois kilvet lähteny VOIVOI tiesin tämän riskin) ? Kyl te tiiätte pelin säännöt ku lähette sil kurittomal pelil ajelee? Emmäkää mun entisii kotareita myydessä sanoo et joo muista ettei oo kurei tää on laiton peli voit jäädä kiinni? haloo. Sama ku ostettii tuolt racingbikest pyörä uutena eine mullekaa tullu mitää sanoo et joo et, tää on laiton peli sit kadul et voidaa sulle vaikka kuri laittaa? Kai mä ny ite tiiän mitä ostan ja miten se menee? 8o 8o

Niin mutta kaikki ei ymmärrä, siis ihan oikeasti.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 20.5.2013 11:29

Joo koittakaa vaan ajella ja kuumotella, se tavallaan kuuluu tähän harrastukseen tässä rakkaassa poliisivaltiossamme. Aikansa sitä jakso harrastaa näitä laittomuuksia mutta nyt vois sanoa että onneks ei enää liikenteessä ajot edes kiinnosta ja kun asiatkin on tehty niin vaikeiks ja valvontaa vaan lisätään niin mielummin ajelee oikeesti siellä crossiradan puolella. Tuntui erittäin vapauttavalta kun viimesen kilvellisen pyörän myi pois ;)
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 20.5.2013 17:24

Kotarin enskat (kuten monet muutkin merkit) tyyppihyväksytään mitättömillä tehoilla. Syitä lienee monia, mutta ainakin melu tuottaisi täysitehoisena vaikeuksia pienillä pöntöillä ja olemattomilla ilmabokseilla. Samoin renkaat eivät voisi olla nappulat koska huippunopeus olisi liian suuri ja ties mitä muutakin tuo korkea huippunopeus vaatisi.

Käytännössä mitä itse olen poliisin kanssa tekemisissä ollut, heitä ovat kiinnostaneet lähinnä onko kuljettajalla iso a vaikka rekisteriotteen mukaan sitä ei tarvittaisi. Pyörä kuitenkin selvästi on kuristamaton ja jos kuljettajalla ei olisi isoa korttia, saisivat viimeistään penkityksen jälkeen kirjoittaa sakot. Jos kortti on, sakot ovat huomattavasti pienemmät ja santiot rajoittuvat lähinnä uudelleen katsastukseen ja muihin maksuihin, mutta ei sakkoihin.

Myös vakuutuspetos on jostain murahdusten välistä kuulunut, mutta sehän ei pidä paikkaansa koska tyypitys on vain kuristetuille, eikä siinä siten mitään voita ajamalla kuristetun papereilla täysitehoisena. Jos sillä olisi, olisivat vakuutukset varmaan sitten muiden paperilla vastaavan tehoisten pyörien hintaiset (yli 125cc 12kw jne.). Tämän tajuaa toivottavasti tyhmempikin poliisi ja on tajunnutkin ainakin tähän mennessä.

Putkesta jos ei kuulu karmeaa meteliä ei niin väliä, samoin supermotoista vaikkeivät otteessa olisikaan. Tiedä sitten jos on liian "katumainen" mopo, katsovatko ettei tuossa ole koskaan enskoja kiinni edes ollut :lol:

Eli käytännössä jos ei perseile törkeän äänekkäällä pyörällä liian julkisella paikalla ei ole mitään ongelmia. Jos poliisit alkavat tarkoituksella napsia kotareita pois liikenteestä, ei kukaan jää selvittelemään tilannetta kun voi oikaista metsän poikki vilkkuvalon nähdessään.
yamahanbh
Pyörä:
KTM Exc 450 2010
Paikkakunta:
Uusimaa
Liittynyt:
9.10.2010 14:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut yamahanbh » 20.5.2013 22:24

Edited
Viimeksi muokannut yamahanbh päivämäärä 15.2.2021 23:24, muokattu yhteensä 3 kertaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 20.5.2013 22:44

Nyt en kyllä usko, että Suomen laki tuntisi erikseen vakuutushuijauksen ja -petoksen. Faktaa taas tämän taakse, niin uskotaan.

Niin se menee, että niistä akrakotareista ja keulijoilta ne kilvet viedään, nätisti kun ajaa ja on laillinen peli (peilit ja vilkut yms.), niin ihme on jos kilvet lähtee kävelemään.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 20.5.2013 23:27

Ei ole olemassakaan mitään "vakuutushuijaus"-nimikettä. Ihan päästäsi keksit koko homman.

Vakuutuspetos on kyllä olemassa mutta ei liity mitenkään tähän kyseiseen tilanteeseen.

4 § (24.8.1990/769)

Vakuutuspetos

Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudettoman vakuutuskorvauksen sytyttää tuleen palovakuutetun omaisuuden, on tuomittava, jollei hän lisäksi vakuutuskorvauksen saamiseksi syyllisty samaa omaisuutta koskevaan petosrikokseen tai sellaisen rikoksen yritykseen, vakuutuspetoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.


Kyse ei myöskään ole muunlaisesta petoksesta. Vaan kyse on korotetusta liikennevakuutusmaksusta eli hyvike-maksusta siltä ajalta kun ajoneuvolla ei käytännössä ole ollut liikennevakuutusta. Hyvike maksetaan suoraan liikennevakuutuskeskukselle ja se on suoraan täytäntöönpanokelpoinen ilman tuomiostuimen päätöstä.

16 §

Moottoriajoneuvon omistaja, jolla ei ole ollut liikennevakuutusta ajoneuvoa varten, vaikka hänellä olisi se pitänyt olla, on velvollinen laiminlyöntinsä ajalta suorittamaan liikennevakuutuskeskukselle sen kussakin tapauksessa erikseen määräämän enintään nelinkertaista keskimääräistä vakuutusmaksua vastaavan hyvikkeen tai, jos liikennevahinko on sattunut, enintään kymmenkertaista keskimääräistä vakuutusmaksua vastaavan hyvikkeen. Vakuutusvalvontavirasto päättää tarkemmin keskimääräisen vakuutusmaksun määräytymisestä. Omistajan on vastaavasti suoritettava liikennevakuutusyhtiölle sen määräämä hyvike, jos ajoneuvoa on yhtiölle etukäteen tehdyn kirjallisen ilmoituksen vastaisesti käytetty liikenteessä sinä aikana, jona ajoneuvo on ilmoitettu pidettävän poissa liikenteestä. Hyvike määrätään koko ilmoitetulta seisonta-ajalta, jollei erityisen painavasta syystä muuta johdu. Edellä tässä pykälässä tarkoitettu hyvike on täytäntöönpanokelpoinen ilman tuomiota tai päätöstä. (29.1.1999/88)

Jos moottoriajoneuvo on luovutettu toisen pysyvään hallintaan, on haltija ensisijaisesti velvollinen suorittamaan hyvikkeen siltä osin kuin se kohdistuu hänen hallinta-aikaansa ja sen suuruisena kuin se olisi voitu panna hänen maksettavakseen. (5.12.1974/898)


Täällä vielä selvempänä tuo asia:
http://www.lvk.fi/fi/Vakuuttaminen/Hyvikeperinta/Hyvikkeen-maaraytyminen/

Miten asia sitten käytännössä menee, en tiedä. Laskeeko Lvk mitä liikennevakuutus olisi ollut hyvikkeen kanssa, mikäli liikennevakuutusta ei olisi ollut ollenkaan, vähentää siittä jo maksetun liikennevakuutuksen osuuden ja lähettää laskun lopusta? Mene ja tiedä..
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.5.2013 8:37

Mun mielestä vakuutusyhtiö voisi ajatella tuon vakuutus petoksena......Et ole ilmoittanut vakuutusyhtiölle että sinulla on tehokkaampi pyörä alla, nehän menettää sen muutaman satasen vuodessa. Mutta suomen kovimmat/tehokkaimman tuomiot jne. On juuri petoksista. En tiedä mitä siitä tulisi, mutta näin voisin ajatella. Sama juttu oli aikoinaan rajoitettu kevari/täysi tehoinen, vakuutus maksut havempia rajoitettuna kuin ei rajoituksia, sitten voisi melkein veikata että vakuutusyhtiö perii joltain ajalta ne.....Tää on kato hieno maa. Joskus on tehnyt mieli kysellä vakuutusyhtiöltä, mutta en ole viitsinyt aiheuttaa mitään ajatuksia
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
'wsq'
Pyörä:
KTM 625 SMC
Liittynyt:
19.4.2006 20:00
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut 'wsq' » 21.5.2013 22:07

Mitkähän stefat yleensä noista 530 (vain 2008 malleista?) vuotaa, kun noi laatikon ja moottorin öljyt sekottuu keskenään? Onko tosta paljonkin haittaa jos ne sekottuu ja jatkaa ajoa vaan? Kokemuksia muilla ongelmasta?
SMR
Liittynyt:
1.11.2003 10:54
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SMR » 22.5.2013 22:35

Kone auki.

Äkkiseltään ei tule mieleen kun kampuran stefa, mutta myös tasapaino akselissa taisi joku stefa olla. Todennäkösesti puhaltaa kampikammion öljyt vaihteiston puolelle= öljynpaineiden putoaminen venttiilikoneistosta/kampiakselilta.
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut vinzerR » 26.5.2013 22:55

Viikonloppuna onnistui tuo rattilukko menemään paskaksi, heikkoa tavaraa. Noh, olipas onneks jo uus rattilukko tilalle niin lähin vaihtamaan sitä, kunnes sain huomata ettei se uusi lukko lukitu sinne pesään. Otin irti uuden lukon ja räpsin tämmösen epämääräsen kuvan:
tn_IMG_41182.jpg

Okei, erittäin epäselvä kuva, mutta tuossa punaisen rinkulan sisällä kun tuli tosiaan pientä vahinkoa lukon mennessä rikki niin mitä ootte mieltä, voiko tuota vähän "raastunutta" kohtaa paikata vähän kemiallisella metallilla tai sitten ihan hitsaamalla, vai onko peli jo menetetty ja uuden rungon hankkiminen edessä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.5.2013 23:27

Kannattaa vaikka sillä kemiskillä ekaksi koittaa, jos ei onnistu, niin vie jollekin hitsarille näytille. Uus runko on niin kallis, että sen uusimista tulee välttää kaikin keinoin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
TRÄ
Pyörä:
Honda Crf450R
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
29.5.2012 23:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut TRÄ » 29.5.2013 2:50

Kotarin mittaristo rupes temppuilemaan remontin yhteydessä kun oli sen 1-2kk päivät pois käytöstä. Eli näyttää nykyään vaan nopeuden ja käyttötunnit/kilometrit remontin jälkeen. Mutta ei kokonaiskilometrejä mitä oli ennen kuin tilttas, trippimittaria yms. ominaisuuksia. Muilla samanlaista ongelmaa ollu? 3 nappiahan tuohon mittariin on joista yksi toimii enää joka vaihtaa km lukemaa / ajotuntien ruutua.

E: Johdot ja liittimet käyty kyllä läpi..
Viimeksi muokannut TRÄ päivämäärä 29.5.2013 3:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 29.5.2013 2:59

06 450 exc tuli haettua.

Mistäs tähän kannattaa tilailla öljysuodattimet, ilmanputsarit yms nippelit? Ja paljos oli öljytilavuus?

Ja löytykös venttiilien säätöön jostai jotain ohjetta? Nä isot yksmukiset vähä uus juttu mulle vielä.

On muuten hauska pyörä voi jetsus.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 29.5.2013 13:30

Noniin, itekkin tuli haettua nelipuolikas muutama viikko taakseppäi ;) .

Ite kun googletin "ktm öljynsuodatin 155, 157" niin löyty emc24.fi:stä halvimmalla. Ebaysta jos tilaa isompana pakettina saa varmaan halvimmalla kaikki tollaset perus varaosat. Tosin ei siinä montaa euroa per suodattimenvaihto säästä kuitenkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8 Tossa ihan hyvä ohje venttiilien säätöön.
Husaberg FS 570
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Haatsi » 29.5.2013 19:32

Haynesin KTM manuaali kattaa aika lailla kaiken mitä mieleen tulee tuosta RFS koneesta. Kannattaa sellainen jostain itselleen tähystellä.