ktm 450, 525

kaalikääryle
Liittynyt:
9.6.2013 15:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kaalikääryle » 9.6.2013 15:49

Kuva

Tietääkö kukaan mihin kyseinen osa tulee kaasuttimeen? Ktm exc 450 2007 kyseessä

edit. Osassa talttapää ruuvarille kanta, reikä keskellä, toinen pää umpinainen, kyljessä pieni reikä, eikä ole kierrettä. Motokeitaan varaosakirja luettu läpi, ei auttanut. Varaosakirjassa ei myöskään ollut pääilmasuutinta?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 9.6.2013 23:19

Ei muuten satu lojumaan kellään Haynesin manuaalia ylimääräisenä? Täytyy sellanen iltalukemiseksi jostain hommata, niin oppii kaiken laista. Vaikka netistä sais PDF:nä saman, jopa ilmaiseksi, niin silti mielummin maksan paperiversiosta.

YV:tä siis jos löytyy ylimääräisenä, ei haittaa vaikka olis muutama öljynen peukalonjälki :lol:
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 10.6.2013 4:05

kaalikääryle kirjoitti:Tietääkö kukaan mihin kyseinen osa tulee kaasuttimeen? Ktm exc 450 2007 kyseessä

edit. Osassa talttapää ruuvarille kanta, reikä keskellä, toinen pää umpinainen, kyljessä pieni reikä, eikä ole kierrettä. Motokeitaan varaosakirja luettu läpi, ei auttanut. Varaosakirjassa ei myöskään ollut pääilmasuutinta?
Kyseessä on kiihdytyspumpun suutin. Paikka on kaasarin ylä ja alarungon välissä, eli pistettävä aivan atomeiksi jotta tuon saa pois/paikalleen. Kyseinen tappi siis pistää kurkkuun ennen luistia.

Reiän voi porata aavistuksen isommaksi jos haluaa :)
kaalikääryle
Liittynyt:
9.6.2013 15:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kaalikääryle » 10.6.2013 21:23

Sehän se, kiitos kurapäristelijä!

Seuraava ongelma, ei kestä nopeaa kaasun avausta vaan meinaa sammua. Uus tulppa ja tulpanhattu, neulan vaihdoin, vanha oli OBDTR ja nykyinen OBDVR. Ostanko uudet jouset tuohon kiihdytyspumpun(?) mekanismiin, 57331059000 ja 57331159000? Kaasuttimen suuttimet ym. vakiot.
kaalikääryle
Liittynyt:
9.6.2013 15:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kaalikääryle » 13.6.2013 22:44

kaalikääryle kirjoitti:Sehän se, kiitos kurapäristelijä!

Seuraava ongelma, ei kestä nopeaa kaasun avausta vaan meinaa sammua. Uus tulppa ja tulpanhattu, neulan vaihdoin, vanha oli OBDTR ja nykyinen OBDVR. Ostanko uudet jouset tuohon kiihdytyspumpun(?) mekanismiin, 57331059000 ja 57331159000? Kaasuttimen suuttimet ym. vakiot.


Laitoin o-renkaan kiihdytyspumpun vivustoon, ei auttanut. Paukuttaa putkeen perkeleesti. Olisiko jakopään ketju pompannut piikin pieleen? Vinkkejä tarkistukseen kaivattaisiin. Öljyt pois -> Lukitaan moottori yläkuolokohtaan -> Kone pois rungosta -> Magneetonkoppa, vesipumpunsuoja ja venttiilinkoppa pois. Menikö ihan metsään? Millaiset kohdistus merkit on?
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 15.6.2013 10:59

Ketju ei ihan helpolla pomppaa jos on muuten kunnossa. Venttiilikannen saa pois rungossakin, vaatii vähän näppäryyttä mutta onnistuu silti. Kun kampiakseli on lukittu OIKEAAN kohtaan on yläpään rattaassa merkki molemmin puolin tasalla kannen kanssa.

Aina ne vähän paukkuu. Jos halua kunnolla tehdä niin JD neula/suutinsarja tai vaihtoehtoisesti OCEMP (tai vastaava) neula, 165 pääsuutin ja 42 tyhjäkäynti. Paukkuu huomattavasti vähemmän eikä tukehdu avatessa. O-rengas auttaa, samoin tuon kiihdytyspumpun suuttimen poraaminen (toinen samanlainen reikä viereen osoittamaan toiseen venttiiliin tms.).
kaalikääryle
Liittynyt:
9.6.2013 15:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kaalikääryle » 15.6.2013 16:08

Kiitos vastauksesta, jako oli oikein. Mutta mistä tuollaista neulaa kannattaa kysellä? En googlella löytänyt.
jonioo
Pyörä:
ktm530, manki
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
14.10.2007 23:03
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jonioo » 17.6.2013 19:40

kaalikääryle kirjoitti:Kiitos vastauksesta, jako oli oikein. Mutta mistä tuollaista neulaa kannattaa kysellä? En googlella löytänyt.


muistaakseni stormilta saisi? vaivai :D
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 17.6.2013 23:53

Jos meinaa sammua avatessa niin kannattaa tarkastaa että kiihdytyspumppu ruuttaa aivan alusta asti, eli se ruuvi siinä vivustossa jolla säädetään pitäisi olla melko auki.Sormin tuntee missä kohtaa alkaa ottaa ja missä on vielä väljää.
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut vinzerR » 18.6.2013 21:24

Kun tässä nyt kaasarin säädöistä alettiin puhumaan, niin aloin sitte itsekin tuumasta toimeen. Itse päädyin tämmöseen ratkaisuun:
1) OBDTN-neula, keskimmäisessä lovessa(4/7)
2)185 pääsuutin
3)45 Tyhjäkäyntisuutin
4)50 kiihdytyspumpun suutin
Penkitettäessä kuulemma paremmat tehot, kun 160 pääsuutin ja alkuperäistä kapeampi neula kiinni, tiedä sitten miten ajossa huomaa mutta näillä mennään :D
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 19.6.2013 2:41

Noniin, flippasi minunkin mittaisto. Nollasi tunnit ja tuplasi kilometrit. Mittarissa nytten 0.0h ja 11 680km :| . Ei ollu missään vaiheessa irti mittaristo, mutta oli mennyt vettä siihen nappi boksiin (mikälie oikea nimi) ja se paineli ihan omia juttuja silloin. Onkohan tässä mitään mahista saada palautettua oikeat luvut?
Husaberg FS 570
Henkkkkka
Pyörä:
525 EXC -06
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
11.4.2010 19:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Henkkkkka » 21.6.2013 14:36

.
Viimeksi muokannut Henkkkkka päivämäärä 25.6.2013 17:43, muokattu yhteensä 1 kerran
MADI
Pyörä:
Ei ole :/
Liittynyt:
23.9.2008 18:22
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut MADI » 21.6.2013 23:34

Löytyiskö keneltäkään 450 vm 04 sopivaa staattoria, olisi kova tarve kun pyörän kaupat on sovittu ens viikolle
....
Hillopäällikkö
Pyörä:
KTM EXC 530
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
4.10.2008 23:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Hillopäällikkö » 28.6.2013 17:18

Mikähän mahtaa olla mopossa vikana, kun tärisee kuin hiomakone ajossa? Tärinä on erittäin tiheää ja lisääntyy moottorin kierrosluvun noustessa. Moottorissa lienee siis vika? Pyörässä siis supermotot ja asfaltilla tuon tärinän huomaa selvästi.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 29.6.2013 1:54

Minkä rele tämä: http://i.ebayimg.com/00/s/NTMyWDgwMA==/ ... ~60_35.JPG on? Schrack RT114012 on merkki ja malli. Pyörä menee käyntiin mutta ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla eikä nosta kierroksia. Tuo rele naksuu ja tärisee kierrosten mukana, joten oletan että se on ongelmana. Vehjettää vaan kun ei saa viikonloppuna mistään :(
Husaberg FS 570