ktm 450, 525

Eloon
Paikkakunta:
Punkaharju // Sln
Liittynyt:
30.12.2006 3:25
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Eloon » 1.7.2013 3:51

Terve! Ostinpa tänään -03 450 excn ja piti olla kytkinlevyt vaihdettu eikös toi 30km ajon jälkeen sammutin ja sen jälkeen starttas normaalisti vähän aikaa, sit muuttui kovaksi ja kytkin alkoi luistaa? purettiin nyt tossa ja magneetto ei pyöri. elikkä onko nyt kytkin levyt taas paskana/ ei ole edes vaihdettu. ja mistä tämä johtuu, itse ajoin ainanki tuon matkan ilman että missään välissä olisi kytkin luistanu yms. öljyt oli tosi liisteriä voisiko olla se syynä?

EDIT: olikin se kiila halki
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 3.7.2013 22:55

Jeps eli eturenkaan laakeri meni, ei mittää pyöräytin uudet. Nyt parinviikon jälkee tuntuu ku olis taas menny, etupää ei käyttäydy niinku pitäs ja tuntuu klappi. Eli asennusvirhe. Uudet taas tottakai, mut oisko heittää vinkkiä et mitä tein väärin ettei tuu toistamiseen? Vaihdoin laakerit ja tein niinku vehkeissä ennenki enkä ainakaa huomannu ite et mikä meni vikaan.

06 450exc motoilla.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 3.7.2013 22:58

HoNNddA kirjoitti:Jeps eli eturenkaan laakeri meni, ei mittää pyöräytin uudet. Nyt parinviikon jälkee tuntuu ku olis taas menny, etupää ei käyttäydy niinku pitäs ja tuntuu klappi. Eli asennusvirhe. Uudet taas tottakai, mut oisko heittää vinkkiä et mitä tein väärin ettei tuu toistamiseen? Vaihdoin laakerit ja tein niinku vehkeissä ennenki enkä ainakaa huomannu ite et mikä meni vikaan.

06 450exc motoilla.

Sori ihan pakko, vähentää keulintaa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 4.7.2013 15:09

Ei semmone onnistu :D .

Mikäs vois falskata ku startti lakkas toimimasta, ei edes naksu tai mitään. Käynnistyy hyvin polkimella. Ei se tosin paljoa haittaa, heitti vaan tuo kotari aika kivan kickbackin tai jotain aamulla. Jalkapohja ihan paskana, jokainen pienikin polkaisu on täyttä tuskaa :x
Husaberg FS 570
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 4.7.2013 17:25

Linkatkaas joku jostain laakerit+keskiholkki paketti. En löydä vaikka etin vaik noitahan saa joka puljusta.

Joo otin silmaän kätee tostaha löytyy koko setti http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 8009015000 Kait nä motoille passaa? Ja onko noi SKF laakerit vai käyttääkö kotari jotai omaa merkkiä?

Ja ei ne laakerit mitää rikki ollu vaan keskiholkki heilu vähä koska ilmesest laakerit ei ollu täysin pohjassa.
Ja maksoin noista laakereista tosiaa 50e pari, tosta melkee samaa hintaa koko setti voi perse :)
Vasta-ankka
Pyörä:
Solifer sm -75, Ktm 450 exc -06, Honda crf 250 -07
Liittynyt:
11.5.2012 15:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Vasta-ankka » 5.7.2013 22:21

Lämpöä kun antaa navalle niin menee huomattavasti paremmin laakerit paikoilleen. Suosittelen lämpimästi että kannattaa tosissaan mitata minkä pituinen se holkki kuuluu olla. Minun exc:n smotovanteissa(Behr) on ainakin ihan omat mitat ja laakerit oli huomattavasti isommat kuin enskavanteilla. Menin racingbikestä kyselemään vanhojen hilppeiden kanssa niin heti löytyi oikeat.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 7.7.2013 10:02

Moro. Olen nyt kovan taistelun husabergin 650 smoton ja ktm 525/450 smoton välillä taistellut ja kotariin olisin nyt kyllä kääntymässä ehkä sen "massan" takia joka on minun mieleen etu koska massa tarjoaa hyvät varaosien saatavuudet ja tietoisuuden saamisen.

Mutta olis pari kysymystä.

Mikä on kadulle hyvä remppa väli jos ajo on työmatkaa ja välillä kylillä rälläystä? Meinaan nyt männän vaihtoa + tiivisteiden vaihtoa? Saako männän vaihdon kustannettua noin 200e?

Mikä on kadulle sitten hyvä "koko" remppa väli, onko jotain ohjeita esim tunneissa millon mitäkin pitäis tehdä, esim tuskin 200h ajettu remppaamaton kotari on hyvä ostos jos siihen joutuu heti tonnin upottaa rempan muodossa...

Perus huollot tiedän kyllä kuten öljyt 5-15h välein + suodatin joka toisella kerralla, ilman putsari oltava aina puhtaana, ketjut öljyissä ja jarrupaloissa pintaa jne. mutta entäs se venttiilien säätö? Itse olen aina omistanut 2t pärriä (pl jotain kiina skopaa ja mankeja) mutta niissä kun venttiilien säätö on ruuveilla niin helppo homma. Onko kotarissa venttiilien säätöpalat vai ruuvi säätö? Ainakin husaberg haaveeni kaatui siihen että pelkkä venan säätö satsi maksaa 350e :(

Onko jommassa kummassa 450/525 ns. kireempi kone jota pitäis useammin laittaa? Oon nyt kiikkunu kahen vaiheella tänkin asian kanssa että kumpi olis viisaampi, mulla on sanottu että 450 on se yleisempi ja se on yksinkertanen varma paketti mutta eikös molemmat ole ikuisuuden ollut ja hyväks todettu?

Sitten vielä että paljon tämmöseen on vakuutukset vuodessa? papereissa luonnolliseesti joku alle 10kw.

Niin joo ja vielä selvennän että pyörän hintakin pitäis olla alle 4000e että jäis vähän rahaa bensoihin ja remppoihinkin :D
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 7.7.2013 14:09

Rempoista en osaa paljoa sanoa, 150-200h menee varmaan männällä, alakertaa voisi aukoa joskus 300h jälkeen?

Kotarissa taitaa olla ruuvilla säätö.

450 ja 525 on käytännössä sama kone, 60 kuution eroa lukuunottamatta, joka sekin tuntuu kuulemma vaan vääntöalueessa. Molemmat on luotettavia. Ei tartte valita pyörää tuon perusteella.

Itellä on POP:illa liikenne+osakasko 35€ kuukaudessa, aloitusboonuksilla.

Tuohon hintaan ei varmaan kauheasti kannata kattoa mittarilukemaa. Mittarit kuitenkin helposti sekoaa joskus (kuten minun). Kattoo mielummin mitä on rempattu, jos mitään.
Husaberg FS 570
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 10.7.2013 12:27

En ainakaan itse nää mitään järkeä mennä mäntää vaihteleen niin pitkään aikaan, kun tehot on tallella. Eli älä pelkää 200 h ajettua kotaria. Luultavasti sillä ajaa sen 100 h vielä ihan mukavasti.

RFS-koneissa ruuvi. XC4 koneissa säätöpalat, säätöpala maksaa 1-3 euroa liikkeessä. Ja niitä menee 1 kpl per venttiili, jos se säätöä tarvitsee.
Oma motti ei säätöä ole vielä tarvinnut lainkaan. Ja mielummin säätöjen ylärajoilla, kuin ala. Niin ei jää venttiilit kantaan.
kesä<3
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Habusa » 10.7.2013 18:31

kävi tossa yks päivä semmoin hassu juttu että mopo sammu suoraan ajosta eikä lähteny käyntiin enää :itku:

luultavasti kipinä katos eli tarkistin sulakkeen, akun (12,2V) tulpan ja tulpan hatun niin tuleeko mieleen vielä muita osia missä vika vois olla?
Eloon
Paikkakunta:
Punkaharju // Sln
Liittynyt:
30.12.2006 3:25
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Eloon » 11.7.2013 14:31

Eloon kirjoitti:Terve! Ostinpa tänään -03 450 excn ja piti olla kytkinlevyt vaihdettu eikös toi 30km ajon jälkeen sammutin ja sen jälkeen starttas normaalisti vähän aikaa, sit muuttui kovaksi ja kytkin alkoi luistaa? purettiin nyt tossa ja magneetto ei pyöri. elikkä onko nyt kytkin levyt taas paskana/ ei ole edes vaihdettu. ja mistä tämä johtuu, itse ajoin ainanki tuon matkan ilman että missään välissä olisi kytkin luistanu yms. öljyt oli tosi liisteriä voisiko olla se syynä?

EDIT: olikin se kiila halki



MIten tämä kiila halkeaa jatkuvasti nyt toinen viikon sisään _s
'wsq'
Pyörä:
KTM 625 SMC
Liittynyt:
19.4.2006 20:00
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut 'wsq' » 13.7.2013 13:14

Näyttäs tosta omasta 530 vuotavan eturattaan stefa hieman. Onko kikkoja miten saan vanhan irti? Kai sen saa ulkoapäin vaihdettua?
jormaonparas
Liittynyt:
28.4.2008 20:16
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jormaonparas » 14.7.2013 20:54

'wsq' kirjoitti:Näyttäs tosta omasta 530 vuotavan eturattaan stefa hieman. Onko kikkoja miten saan vanhan irti? Kai sen saa ulkoapäin vaihdettua?


Jollain koukulla tai ruuvarilla kun kampeat sen ilman sen suurempaa väkivaltaa.
jormaonparas
Liittynyt:
28.4.2008 20:16
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jormaonparas » 14.7.2013 20:58

Habusa kirjoitti:kävi tossa yks päivä semmoin hassu juttu että mopo sammu suoraan ajosta eikä lähteny käyntiin enää :itku:

luultavasti kipinä katos eli tarkistin sulakkeen, akun (12,2V) tulpan ja tulpan hatun niin tuleeko mieleen vielä muita osia missä vika vois olla?


Kokeilitko tulppa irti pytystä, mutta kuitenkin kiinni hatussa ja samalla kädellä/jalalla polkaset, että antaako kipinää runkoa/moottoria vasten?
jormaonparas
Liittynyt:
28.4.2008 20:16
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jormaonparas » 14.7.2013 21:02

VinskiMo kirjoitti:Blabla... Ainakin husaberg haaveeni kaatui siihen että pelkkä venan säätö satsi maksaa 350e :(


Mikä se sellanen venttiilien "säätösatsi" on? 8D